Οι αγρότες σε όλη τη χώρα σκληραίνουν τη στάση τους, με τα μπλόκα να ενισχύονται και να αυξάνονται καθημερινά. Χιλιάδες τρακτέρ βρίσκονται ήδη σε εθνικές οδούς, κόμβους και τελωνεία, ενώ οι εκπρόσωποί τους δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις μέχρι και τις γιορτές.
Το μεσημέρι της Παρασκευής σημειώθηκε ένταση στα Πράσινα Φανάρια, όταν αγρότες από την Ανατολική Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική προσπάθησαν να περάσουν τον αστυνομικό φραγμό και να κινηθούν προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Ένα τρακτέρ κινήθηκε με όπισθεν προς τους αστυνομικούς, ενώ ακούστηκαν φωνές που παρότρυναν τον οδηγό να χτυπήσει αστυνομικό.
Λίγο αργότερα, αγρότες που είχαν μπει στη Γεωργική Σχολή επιχείρησαν να βγουν στον δρόμο και να κάνουν αποκλεισμό, ρίχνοντας κάτω έναν αστυνομικό. Έχει σχηματιστεί δικογραφία και ο εισαγγελέας έχει ενημερωθεί.
Οι αγρότες αναφέρουν τέσσερις τραυματίες από δακρυγόνα, ενώ ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις παραμένουν στην περιοχή για να αποτρέψουν πορεία προς το αεροδρόμιο.
Μπλόκα σε δρόμους και αερογέφυρες
Αποκλεισμός σημειώθηκε και στην αερογέφυρα της Θέρμης, όπου τα τρακτέρ επέτρεπαν διέλευση μόνο σε ευπαθείς ομάδες, όπως ασθενοφόρα. Ο αποκλεισμός κράτησε περίπου μία ώρα.
Στις Σέρρες, οι αγρότες έκλεισαν την Εγνατία Οδό στα Κερδύλλια, ενώ μπλόκα έχουν στηθεί και στο ύψος της Κομοτηνής και στον κόμβο της Κουλούρας.
Νέες κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία
Παραμένει κλειστή η Εθνική Οδός Αθηνών–Θεσσαλονίκης στον κόμβο της Νίκαιας, στη Λάρισα, ενώ στη Βοιωτία οι αγρότες ανέβηκαν με τα τρακτέρ τους στην ΠΑΘΕ στη Θήβα.
Στη Θεσσαλία βρίσκονται περισσότερα από 4.000 τρακτέρ τόσο στη Νίκαια όσο και στον Ε65, σε Καρδίτσα και στα διόδια του Λόγγου στα Τρίκαλα. Παρά τη βροχή, παραμένουν στα σημεία, με ομάδες περιφρούρησης δίπλα στα μηχανήματα.
Την Κυριακή αναμένεται συνεδρίαση για τις επόμενες αποφάσεις, με πιθανή κλιμάκωση από τη Δευτέρα και συμβολικό κλείσιμο παρακαμπτήριων δρόμων.
Οι αγρότες δηλώνουν ότι δεν μπαίνουν σε διάλογο χωρίς προϋποθέσεις και ότι όποιος συνομιλεί χωρίς να έχουν ικανοποιηθεί τα βασικά αιτήματα «υπονομεύει τον αγώνα».
Προετοιμασία για πανελλαδικό συντονισμό
Το Σαββατοκύριακο αναμένονται μπλόκα στη Στερεά Ελλάδα, στον Μπράλο και στο Κάστρο, ενώ την επόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται συνεδρίαση της Πανελλαδικής Επιτροπής για κοινή δράση όλων των μπλόκων.
Σε πανθεσσαλική σύσκεψη αποφασίστηκε ότι από Δευτέρα θα υπάρξουν αποκλεισμοί τελωνείων, αλλά και μεγάλη κινητοποίηση για αποκλεισμό του λιμανιού του Βόλου, πιθανότατα Τετάρτη ή Πέμπτη. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την Κυριακή.
Παράλληλα, ενισχύεται το μεγάλο μπλόκο της Καρδίτσας στον Ε65, ενώ λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω βρίσκονται τα τρακτέρ των Τρικάλων στα διόδια του Λόγγου.
Μπλόκα στην Αχαΐα και νέες εστίες κινητοποιήσεων
Στην Αχαΐα λειτουργούν τρία μπλόκα, με πάνω από 100 τρακτέρ στην Κάτω Αχαΐα και νέο μπλόκο στην Ιτέα. Στην Αιγιάλεια οι αγρότες βγήκαν ξανά στους δρόμους στη γέφυρα του Σελινούντα, ενώ για ακόμη μία φορά έκλεισε η Πατρών–Πύργου, τόσο ο νέος όσο και ο παλιός δρόμος.
Αύριο αναμένεται να μπουν στις κινητοποιήσεις και οι αγρότες της Αιτωλοακαρνανίας, στον κόμβο Αγγελοκάστρου, καθώς και της Βόνιτσας, που προσανατολίζονται σε μπλόκο στα διόδια του Ακτίου.
Μπλόκα στα τελωνεία
Μπλόκα έχουν στηθεί και στα τελωνεία Κήπων, Εξοχής, Προμαχώνα, Ευζώνων, Νίκης και στον κόμβο Καλπακίου προς την Κακαβιά.
Η διέλευση φορτηγών απαγορεύεται κατά περίπτωση, είτε για λίγες ώρες είτε επ’ αόριστον, ανάλογα με τις αποφάσεις των αγροτών.
Στον Προμαχώνα οι αγρότες άνοιξαν προσωρινά το τελωνείο για δύο ώρες και στη συνέχεια προχώρησαν σε νέο αποκλεισμό. Κλειστό παραμένει και το τελωνείο των Ευζώνων μέχρι αργά το βράδυ.
Στους Κήπους, για πέμπτη μέρα, πάνω από 200 τρακτέρ κρατούν το μπλόκο. Κανονικά περνούν Ι.Χ., λεωφορεία και φορτηγά με ευπαθή προϊόντα. Περίπου 500 φορτηγά, όμως, παραμένουν ακινητοποιημένα στην ελληνική πλευρά.
Από την Τρίτη οι αγρότες επιτρέπουν σταδιακά την έξοδο από τη χώρα σε νταλίκες.
Στη Λέσβο, οι αγρότες προχώρησαν σε κινητοποίηση χύνοντας γάλα στον δρόμο και καίγοντας σανό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
