Ένταση έξω από την αντιπεριφέρεια, αμπελουργοί, μελισσοκόμοι και αγρότες όλων των κλάδων έφτασαν νωρίς το πρωί στο κτίριο της αντιπεριφέρειας.
Με αγροτικά οχήματα και πανό έκλεισαν τις εισόδους, ενώ γρήγορα η διαμαρτυρία πήρε πιο δυναμική μορφή. Στην κεντρική πόρτα άπλωσαν άχυρα, έριξαν γάλα και άφησαν σταφύλια και ντομάτες, μετατρέποντας την είσοδο σε ένα φορτισμένο σκηνικό οργής.
Οι αγρότες του νομού Καβάλας κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους και μεταφέρουν την αγανάκτησή τους από τα μπλόκα κατευθείαν στις δημόσιες υπηρεσίες. Το πρωί της Πέμπτης απέκλεισαν το κτίριο της αντιπεριφέρειας και τα γραφεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, στέλνοντας μήνυμα ότι δεν προτίθενται να υποχωρήσουν.
Οι αγρότες διαμαρτυρήθηκαν και έξω από τα γραφεία της φορολογικής διοίκησης. Πέταξαν ντομάτες και σταφύλια, έσπρωξαν άχυρα προς τις πόρτες και συνέχισαν να ρίχνουν γάλα, θέλοντας, όπως λένε, να δείξουν ότι τα προϊόντα τους δεν μπορούν να μείνουν απούλητα ενώ οι ίδιοι πνίγονται στα έξοδα.
Γάλα, ντομάτες και σταφύλια ως μήνυμα αγανάκτησης
Όπως φαίνεται και σε βίντεο από τη διαμαρτυρία, οι παραγωγοί δεν περιορίστηκαν σε μια απλή συγκέντρωση. Με τα ίδια τα προϊόντα τους έστειλαν το μήνυμα ότι η κατάσταση στον πρωτογενή τομέα έχει φτάσει στα άκρα. Μιλούν για τιμές που δεν καλύπτουν το κόστος, για φόρους και εισφορές που τους εξαντλούν και για αδυναμία να κρατήσουν ζωντανές τις εκμεταλλεύσεις τους.
Πολλοί από αυτούς τονίζουν ότι δεν θέλουν να καταστρέφουν το προϊόν τους, αλλά δεν βλέπουν άλλο τρόπο για να ακουστεί η φωνή τους, πέρα από το να φέρουν την εικόνα της αγροτικής κρίσης μπροστά στις πόρτες του κράτους.
Το κύμα κινητοποιήσεων και το συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη
Η εικόνα της Καβάλας εντάσσεται στο ευρύτερο κύμα κινητοποιήσεων που απλώνεται σε όλη τη χώρα. Τα μπλόκα σε εθνικούς δρόμους, γέφυρες και κόμβους παραμένουν, ενώ για την Παρασκευή έχει προγραμματιστεί μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στον χώρο του επιβατικού σταθμού.
Σημείο συγκέντρωσης έχει οριστεί η είσοδος των διοδίων των Νέων Μαλγάρων στις δέκα το πρωί. Από εκεί, οι αγρότες θα κινηθούν σε κοινή πορεία προς το λιμάνι, όπου αναμένεται να πραγματοποιήσουν τη κεντρική κινητοποίηση της ημέρας, επιδιώκοντας να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση και τις Βρυξέλλες.
Η κρίσιμη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου
Την ίδια ώρα, το βλέμμα στρέφεται και στην Αθήνα, όπου σήμερα στις πέντε το απόγευμα έχει προγραμματιστεί κρίσιμη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη. Στη συνάντηση θα συμμετάσχουν το συντονιστικό των αγροτοκτηνοτρόφων της Κρήτης και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.
Η κυβέρνηση επιχειρεί μέσω αυτής της συνάντησης να αποτιμήσει το μέγεθος της πίεσης, να ακούσει τα αιτήματα από πρώτο χέρι και να αναζητήσει περιθώρια αποκλιμάκωσης. Ωστόσο, οι εικόνες από την Καβάλα, τα μπλόκα σε όλη την Ελλάδα και η προετοιμασία για τη μεγάλη κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη δείχνουν ότι ο αγροτικός κόσμος δεν είναι διατεθειμένος να κάνει πίσω χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
