Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό, με τον μετροπόντικα «Νίκη» να έχει φτάσει πλέον κοντά στον σταθμό «Κυψέλη», κατασκευάζοντας ήδη περίπου 2.600 μέτρα έτοιμης σήραγγας. Η πορεία του ξεκίνησε από το φρέαρ Άλσος Βεΐκου και, μετά την Κυψέλη, θα συνεχιστεί προς τον σταθμό «Δικαστήρια».
Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, η διάνοιξη των σηράγγων αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026, με έξοδο στο φρέαρ Ευαγγελισμού.
Η πορεία των δύο μετροπόντικων
Παράλληλα, ο δεύτερος μετροπόντικας, «Αθηνά», που ξεκίνησε από το φρέαρ Κατεχάκη, έχει ήδη διανοίξει περίπου 4.500 μέτρα σήραγγας, έχοντας περάσει τον σταθμό Καισαριανή και κατευθύνεται προς τον Ευαγγελισμό. Η ολοκλήρωση της δικής του διαδρομής τοποθετείται στις αρχές του 2026.
Για λόγους εξοικονόμησης χρόνου, οι μετροπόντικες διέρχονται από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς αυτοί να έχουν ακόμη διανοιχθεί.
Σε εξέλιξη τα έργα στους σταθμούς
Σε φάση κατασκευής βρίσκονται οι σταθμοί Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ζωγράφου, Καισαριανή και Ιλίσια. Στους σταθμούς Εξάρχεια και Ζωγράφου τα εργοτάξια παραδόθηκαν πρόσφατα στην ανάδοχο κοινοπραξία.
Σε ορισμένους σταθμούς υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων ή τεχνικών ζητημάτων, όπως στον Ευαγγελισμό και στο Γουδή, χωρίς ωστόσο να αλλάζει το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου, που προβλέπει ολοκλήρωση στα τέλη του 2029.
Προτεραιότητα η επέκταση προς Γλυφάδα
Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν ότι από τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, προτεραιότητα δίνεται σε εκείνη προς τη Γλυφάδα, ώστε να συνδεθεί το Μετρό με τη μεγάλη αστική ανάπλαση στο Ελληνικό. Η συγκεκριμένη επέκταση προβλέπει δύο διακλαδώσεις: μία προς Άνω Γλυφάδα και μία προς το κέντρο της πόλης μέσω Ελληνικού, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά σε γραμμή του Μετρό.
Το έργο βρίσκεται ακόμη σε στάδιο μελετών και απαιτεί ωρίμανση και εξασφάλιση χρηματοδότησης.
Οι επόμενες επεκτάσεις του Μετρό
Σε εξέλιξη βρίσκεται ήδη η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, ενώ στον σχεδιασμό περιλαμβάνονται επίσης επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Μαρούσι και Εθνική Οδό μέσω της λεωφόρου Κηφισίας, καθώς και προς Πετρούπολη.
Με την ολοκλήρωση των νέων έργων, στόχος είναι το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας να ξεπεράσει για πρώτη φορά τους 100 σταθμούς, ενισχύοντας ουσιαστικά τη συγκοινωνιακή κάλυψη σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής.
