Χωρίς ταξί μένει σήμερα και αύριο η Αθήνα, καθώς οι αυτοκινητιστές τραβούν χειρόφρενο στο πλαίσιο 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης. Οι οδηγοί ταξί στην Αττική προχωρούν σε κυλιόμενες κινητοποιήσεις, βάζοντας στο τραπέζι τόσο σοβαρά φορολογικά ζητήματα όσο και την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, την οποία χαρακτηρίζουν ασφυκτική και οικονομικά αδιέξοδη.
Η απόφαση ελήφθη από το σωματείο ΣΑΤΑ, με τους επαγγελματίες του κλάδου να προειδοποιούν ότι η στάση της κυβέρνησης θα καθορίσει αν οι κινητοποιήσεις θα κλιμακωθούν ή θα ανασταλούν.
Ηλεκτροκίνηση και φορολογικό στο επίκεντρο
Οι αυτοκινητιστές ξεκαθαρίζουν ότι δεν αντιτίθενται στην πράσινη μετάβαση, αλλά στη «βίαιη», όπως τη χαρακτηρίζουν, επιβολή της ηλεκτροκίνησης χωρίς υποδομές και στήριξη. Όπως τονίζουν, με την κιλοβατώρα σε υψηλά επίπεδα, ελλιπείς σταθμούς φόρτισης και εξωφρενικό κόστος αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, η υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου οδηγεί σε οικονομική εξόντωση χιλιάδες επαγγελματίες.
Τα βασικά αιτήματα των αυτοκινητιστών ταξί
Οι οδηγοί ταξί κατεβάζουν ρολά θέτοντας συγκεκριμένες και ξεκάθαρες διεκδικήσεις:
• Παράταση της υποχρεωτικής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση έως το 2035, με ρεαλιστικό σχέδιο και ουσιαστική κρατική στήριξη.
• Καθαρό θεσμικό πλαίσιο για τον διαχωρισμό Ταξί και Ε.Ι.Χ. με οδηγό, με ελάχιστη μίσθωση 150 ευρώ συν ΦΠΑ για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ώστε να μπει τέλος στη νόθευση του μεταφορικού έργου.
• Αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από πολυεθνικές εφαρμογές που, όπως καταγγέλλουν, λειτουργούν χωρίς επαρκή έλεγχο και φορολογική ισοτιμία.
• Δικαίωμα χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα έμφορτα ταξί, με το επιχείρημα ότι αποτελούν μέσο δημόσιας μεταφοράς, όπως ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
• Δίκαιη φορολογική μεταχείριση και κατάργηση του τεκμαρτού φορολογικού καθεστώτος, με καθιέρωση αφορολόγητου ορίου 12.000 ευρώ για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου.
• Άμεση κατάθεση του λεγόμενου «ερανιστικού νομοσχεδίου», που – όπως καταγγέλλουν – εδώ και δυόμιση χρόνια εξαγγέλλεται χωρίς να υλοποιείται.
Μήνυμα με αποδέκτη την κυβέρνηση
Οι αυτοκινητιστές προειδοποιούν ότι η απεργία αυτή δεν είναι το τέλος, αλλά προειδοποιητικό σήμα. Ανάλογα με τη στάση που θα κρατήσει η κυβέρνηση απέναντι στα αιτήματά τους, δηλώνουν έτοιμοι είτε να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις είτε να επανεξετάσουν τη στάση τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
