Αυτοκινητοπομπή περίπου 40 ταξί από την Καλαμάτα κατέληξε το πρωί στο μπλόκο των αγροτών στη Μεσσηνία, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα στήριξης στον αγώνα των παραγωγών και αναδεικνύοντας πως τα προβλήματα επιβίωσης δεν αφορούν έναν μόνο κλάδο, αλλά διαπερνούν οριζόντια την κοινωνία.
Η κινητοποίηση ήρθε σε μια χρονική στιγμή που το κλίμα στις τοπικές κοινωνίες παραμένει τεταμένο, με αγρότες και επαγγελματίες να βρίσκονται στους δρόμους, ζητώντας λύσεις σε ζητήματα που απειλούν άμεσα τη δουλειά και το εισόδημά τους.
Από την απεργία στο μπλόκο των αγροτών
Νωρίτερα, οι ιδιοκτήτες ταξί της Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας του κλάδου, πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας. Εκεί, αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας, Στάθης Αναστασόπουλος, θέτοντας στο επίκεντρο το ζήτημα των μαθητικών δρομολογίων.
Οι εκπρόσωποι των ταξί ζήτησαν να «παγώσει» άμεσα ο διαγωνισμός για τα μαθητικά δρομολόγια, τονίζοντας ότι ο σχεδιασμός για τη νέα σχολική χρονιά προβλέπει σημαντικές περικοπές. Περικοπές που, όπως υποστηρίζουν, πλήττουν κυρίως τη μεταφορά μαθητών ΑΜΕΑ, οι οποίοι σήμερα εξυπηρετούνται από ταξί με ασφάλεια και συνέπεια.
«Άδικο και επικίνδυνο για τα παιδιά»
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Καλαμάτας, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, μίλησε για έναν σχεδιασμό που χαρακτήρισε άδικο αλλά και επικίνδυνο. Όπως τόνισε, η αφαίρεση αυτών των δρομολογίων αφορά παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με λογική «κόστους».
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι αν δεν υπάρξει αλλαγή στους όρους του διαγωνισμού, οι ιδιοκτήτες ταξί δεν πρόκειται να συμμετάσχουν στη διαδικασία, στέλνοντας μήνυμα κλιμάκωσης των αντιδράσεων.
Κοινά προβλήματα, κοινός αντίπαλος
Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στα πανελλαδικά αιτήματα του κλάδου, επισημαίνοντας ότι η τεκμαρτή φορολόγηση και η ανεξέλεγκτη δράση πολυεθνικών εφαρμογών μεταφοράς, που λειτουργούν χωρίς σαφές πλαίσιο κανόνων, οδηγούν το επάγγελμα σε μαρασμό και τους επαγγελματίες σε οικονομική ασφυξία.
Με την άφιξη της αυτοκινητοπομπής στο μπλόκο, οι αγρότες υποδέχθηκαν τους οδηγούς ταξί σε κλίμα αλληλεγγύης. Όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά, ο αγώνας για επιβίωση είναι κοινός και ο πραγματικός αντίπαλος όλων των κλάδων είναι μια πολιτική που, όπως υποστηρίζουν, εξυπηρετεί τους λίγους εις βάρος των πολλών.
Η εικόνα αγροτών και επαγγελματιών ταξί να στέκονται μαζί στον ίδιο χώρο δεν ήταν μόνο συμβολική. Ήταν ένα σαφές μήνυμα ότι οι κοινωνικές πιέσεις συσσωρεύονται και πως, όσο τα αιτήματα μένουν αναπάντητα, οι δρόμοι θα συνεχίσουν να γεμίζουν με μπλόκα, πορείες και συμμαχίες που δύσκολα θα αγνοηθούν.
