Χωρίς ταξί μένουν σήμερα Τρίτη 20 και αύριο Τετάρτη 21 Ιανουαρίου οι πολίτες της Αττικής, καθώς οι οδηγοί ταξί προχωρούν σε νέα 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση, δηλώνοντας αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τον αγώνα τους για τα αιτήματα του κλάδου. Την ίδια ώρα, απεργιακό «λουκέτο» μπαίνει και στη Θεσσαλονίκη την Τετάρτη, με 24ωρη κινητοποίηση που θα διαρκέσει έως τα ξημερώματα της Πέμπτης.
Η κινητοποίηση έρχεται σε μια περίοδο έντονης αντιπαράθεσης με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τους αυτοκινητιστές να καταγγέλλουν αδιαφάνεια, μονομερείς αποφάσεις και πλήρη απουσία διαλόγου για ζητήματα που, όπως τονίζουν, απειλούν τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος.
Ενημερωτική εκδήλωση και επαφές με την αντιπολίτευση
Στο πλαίσιο της απεργίας, σήμερα Τρίτη έχει προγραμματιστεί κλαδική ενημερωτική εκδήλωση στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου, με στόχο την ενημέρωση των επαγγελματιών και τον καλύτερο συντονισμό των επόμενων κινήσεων.
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής γνωστοποίησε ότι το προηγούμενο διάστημα πραγματοποίησε διαδοχικές συναντήσεις με κοινοβουλευτικές ομάδες κομμάτων της αντιπολίτευσης, συγκεκριμένα με το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ, την Ελληνική Λύση και το ΚΚΕ.
Σύμφωνα με το ΣΑΤΑ, οι εκπρόσωποι των κομμάτων άκουσαν αναλυτικά τα προβλήματα του κλάδου, εξέφρασαν τη στήριξή τους στα αιτήματα των αυτοκινητιστών και δεσμεύτηκαν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την προώθηση άμεσων λύσεων.
Η σκληρή ανακοίνωση του ΣΑΤΑ και τα αιτήματα των ταξί
Σε ανακοίνωσή του, το ΣΑΤΑ επιτίθεται ευθέως στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κάνοντας λόγο για απαξίωση και σύγκρουση με τον κλάδο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Συνάδελφοι, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιλέγει για ακόμη μία φορά τον δρόμο της αδιαφάνειας, της απαξίωσης και της σύγκρουσης με τον κλάδο των ταξί. Τα αιτήματά μας:
Ηλεκτροκίνηση – Όχι στην βίαιη μετάβαση.
Ξεκάθαρο πλαίσιο έργου Ταξί – Ε.Ι.Χ. με οδηγό.
Αθέμιτος ανταγωνισμός – Ασυδοσία πολυεθνικών.
Πρόσβαση των έμφορτων Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας (Λεωφορειολωρίδες).
Φορολογικό – Τέλος στην τεκμαρτή ληστρική επιδρομή.
Ερανιστικό Νομοσχέδιο.
Το Υπουργείο Μεταφορών δεν ακούει, δεν συζητά, δεν διορθώνει. Απλά ψεύδεται – Απλά επιβάλλει».
Το Συνδικάτο τονίζει ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις αποτελούν «μονόδρομο αντίστασης» απέναντι στην απαξίωση του επαγγέλματος, την προχειρότητα της νομοθέτησης και την πολιτική αλαζονεία, στέλνοντας το μήνυμα ότι «το ταξί δεν σιωπά – το ταξί απαντά».
Χωρίς ταξί και η Θεσσαλονίκη την Τετάρτη
Εκτός από την Αττική, χωρίς ταξί θα μείνει αύριο Τετάρτη και η Θεσσαλονίκη, καθώς το Σωματείο Ταξί Θεσσαλονίκης αποφάσισε 24ωρη απεργία, η οποία θα διαρκέσει έως τις 05:00 τα ξημερώματα της Πέμπτης.
Η κινητοποίηση εντάσσεται στο ίδιο πλαίσιο διεκδικήσεων, με τους επαγγελματίες του κλάδου να δηλώνουν ότι η πίεση θα συνεχιστεί όσο τα αιτήματά τους παραμένουν αναπάντητα.
Με το «χειρόφρενο» τραβηγμένο σε δύο μεγάλες πόλεις της χώρας, οι επόμενες ώρες αναμένεται να δείξουν αν θα υπάρξει δίαυλος επικοινωνίας με την κυβέρνηση ή αν οι οδηγοί ταξί θα κλιμακώσουν περαιτέρω τις κινητοποιήσεις τους.
