Σοκ και έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει στις Σέρρες η υπόθεση της καθηγήτριας και διευθύντριας Γυμνασίου στο Νέο Σούλι,
η οποία καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης δύο ετών χωρίς αναστολή, για τον βίαιο εξευτελισμό 13χρονου μαθητή μέσα στη σχολική αίθουσα. Η υπόθεση, που ανέδειξε σοβαρά ερωτήματα για τη λειτουργία και την εποπτεία του σχολικού περιβάλλοντος, οδήγησε την εκπαιδευτικό σε διαθεσιμότητα, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και Ένορκη Διοικητική Εξέταση.
Το περιστατικό ήρθε στο φως έπειτα από καταγγελία ότι η καθηγήτρια φίμωσε τον ανήλικο με μονωτική ταινία και ζήτησε να του δέσουν τα χέρια με χαρτοταινία, μέσα στην τάξη. Το δικαστήριο της επέβαλε ποινή 24 μηνών χωρίς ανασταλτικό χαρακτήρα, με δικαίωμα έφεσης.
Καταγγελίες, ΕΔΕ και ένα σχολείο σε αναστάτωση
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα παράπονα για τη συμπεριφορά της συγκεκριμένης καθηγήτριας και διευθύντριας δεν ήταν μεμονωμένα. Μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί είχαν εκφράσει επανειλημμένα ανησυχία για τη στάση της, ιδιαίτερα τα τελευταία τρία χρόνια. Πριν από τις γιορτές, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, μαζί με καθηγητές του σχολείου, προχώρησαν σε έγγραφη καταγγελία, γεγονός που οδήγησε σε Ένορκη Διοικητική Εξέταση από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το κλίμα στο σχολείο περιγράφεται ως ιδιαίτερα βαρύ, με μαρτυρίες να αναφέρουν ότι ορισμένοι καθηγητές είχαν αρνηθεί να διδάξουν στο συγκεκριμένο Γυμνάσιο, ενώ μαθητές φέρεται να ζήτησαν τη βοήθεια ψυχολόγου λόγω της συμπεριφοράς της διευθύντριας.
Η ίδια, στην απολογία της, υποστήριξε ότι το περιστατικό έγινε «ως αστείο» και στο πλαίσιο ενός «διαδραστικού και συμμετοχικού μαθήματος». «Προσπαθούσα να είναι τα μαθήματα ενδιαφέροντα, σαν παιχνίδι. Είπα στην αδερφή του, εν είδει αστεϊσμού, ότι θα κλείσω το στόμα του. Όταν επέστρεψα, τον βρήκα με τα χέρια δεμένα», ανέφερε.
«Βρήκα το παιδί δεμένο» – Οι μαρτυρίες που παγώνουν
Καθοριστική για την υπόθεση ήταν η μαρτυρία φιλολόγου, η οποία βρήκε τον 13χρονο δεμένο μέσα στην τάξη περίπου μία ώρα μετά το περιστατικό. «Όταν μπήκα για να κάνω μάθημα, είδα το παιδί στο τελευταίο θρανίο με τα χέρια δεμένα. Τον ρώτησα ποιος το έκανε και μου είπε “η διευθύντρια”. Τον έλυσα αμέσως», φέρεται να κατέθεσε.
Η μητέρα του μαθητή δήλωσε ότι νιώθει δικαιωμένη από την απόφαση του δικαστηρίου και απηύθυνε έκκληση στους γονείς να ακούνε τα παιδιά τους. «Το να δένεις και να φιμώνεις ένα παιδί δεν είναι αστείο», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι η οικογένεια προσπαθεί να στηρίξει ψυχολογικά τον 13χρονο και την αδερφή του, που είναι ιδιαίτερα συγκλονισμένη.
Ο σύζυγος μιλά για ψυχικά προβλήματα και ένα «αναμενόμενο ξέσπασμα»
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσαν και οι δηλώσεις του συζύγου της 60χρονης καθηγήτριας, ο οποίος μίλησε δημόσια για σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα που, όπως λέει, αντιμετωπίζει η σύζυγός του εδώ και χρόνια. «Η γυναίκα μου πάσχει. Έχει ψυχικά προβλήματα εδώ και πολλά χρόνια. Το περίμενα να συμβεί ανά πάσα στιγμή και απορώ πώς άργησε τόσο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως υποστήριξε, η σύζυγός του αρνείται να επισκεφθεί ψυχίατρο και έχει διακόψει τη φαρμακευτική της αγωγή από το 2022. «Έπαιρνε τα φάρμακά της 16 χρόνια. Από τότε που τα έκοψε, επικρατεί χάος», είπε, περιγράφοντας μια οικογενειακή κατάσταση που, όπως τόνισε, έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Η υπόθεση συνεχίζει να προκαλεί έντονες αντιδράσεις, με το υπουργείο Παιδείας να διερευνά όλα τα δεδομένα και τις ευθύνες, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται περισσότερες από μία ΕΔΕ για παλαιότερα περιστατικά. Το ερώτημα που μένει ανοιχτό είναι πώς ένα παιδί βρέθηκε δεμένο και φιμωμένο μέσα σε σχολική αίθουσα, χωρίς να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση.
