Στην Αθήνα κατεβαίνουν ξανά οι αγρότες, προαναγγέλλοντας συλλαλητήριο με τρακτέρ στο Σύνταγμα την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου, σε μια κίνηση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους.
Όπως έγινε γνωστό, οι αγρότες θα παραμείνουν στην πρωτεύουσα έως και το μεσημέρι του Σαββάτου, στέλνοντας μήνυμα ότι τα προβλήματά τους παραμένουν άλυτα.
Την κινητοποίηση ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, Σωκράτης Αλειφτήρας, μιλώντας στην ΕΡΤ, ξεκαθαρίζοντας ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες δεν έχουν μεταφραστεί σε πράξεις.
Γιατί επιστρέφουν στους δρόμους οι αγρότες
Όπως εξήγησε ο Σωκράτης Αλειφτήρας, η απόφαση για νέο συλλαλητήριο ελήφθη επειδή τα αιτήματα των αγροτών παραμένουν σε εκκρεμότητα. «Όταν φύγαμε από τα μπλόκα είπαμε ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί, αν δεν υπάρξει ουσιαστική επίλυση των αιτημάτων μας», τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει νομοθετική συνέχεια στις εξαγγελίες της κυβέρνησης.
Στο επίκεντρο της δυσαρέσκειας βρίσκονται ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του αγροτικού κόσμου. Οι αγρότες επισημαίνουν ότι δεν έχει νομοθετηθεί η μείωση της τιμής της κιλοβατώρας, δεν έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις και δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος ύψους 160 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, δεν έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τους κτηνοτρόφους για το ζήτημα της ευλογιάς, ενώ –όπως λένε– όσα είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός δεν έχουν ακόμη εισαχθεί προς συζήτηση στη Βουλή.
Πληρωμές, δηλώσεις και ανοιχτές εκκρεμότητες
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουν οι αγρότες και στις καθυστερήσεις στις πληρωμές. Πολλοί παραγωγοί παραμένουν απλήρωτοι για τη βασική ενίσχυση των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, ενώ το σύστημα δεν έχει ανοίξει για διορθώσεις σε ΚΑΕΚ και monitoring, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα, κυρίως στην Κεντρική Μακεδονία.
«Αυτά τα χρήματα είναι κρίσιμα για την επόμενη παραγωγική διαδικασία», σημείωσε ο κ. Αλειφτήρας, εξηγώντας ότι χωρίς ρευστότητα πολλοί αγρότες δυσκολεύονται να προγραμματίσουν την καλλιεργητική περίοδο. Την ίδια στιγμή, οι δηλώσεις καλλιέργειας, που είχε ανακοινωθεί ότι θα ανοίξουν στις 15 Ιανουαρίου, δεν άνοιξαν ούτε μέχρι το τέλος του μήνα. Πλέον, σύμφωνα με όσα μεταφέρθηκαν, αναμένεται να ανοίξουν άμεσα, ώστε να προχωρήσουν οι πληρωμές που αφορούν το 2025.
Πότε και πώς θα γίνει το συλλαλητήριο στο Σύνταγμα
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το συλλαλητήριο θα ξεκινήσει στις 16:00 το απόγευμα της Παρασκευής 13 Φεβρουαρίου στο Σύνταγμα. Οι αγρότες καλούν τους πολίτες της Αθήνας να βρεθούν στο πλευρό τους, τονίζοντας ότι η κοινωνική στήριξη είναι καθοριστική.
Οι συμμετέχοντες θα διανυκτερεύσουν στο Σύνταγμα και θα αποχωρήσουν οργανωμένα το μεσημέρι του Σαββάτου, επιστρέφοντας στα χωριά τους. «Η κοινωνία είναι από την πρώτη στιγμή στο πλευρό μας και την ευχαριστούμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σωκράτης Αλειφτήρας, δίνοντας το στίγμα μιας κινητοποίησης που, όπως λένε οι αγρότες, δεν έχει μόνο συντεχνιακό αλλά ευρύτερο κοινωνικό χαρακτήρα.
