Η Τσικνοπέμπτη έβαλε από το πρωί «φωτιά» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας να κινούνται σε ρυθμούς Αποκριάς.
Παρά τις εναλλαγές του καιρού, οι ψησταριές πήραν θέση, οι μυρωδιές απλώθηκαν στους δρόμους και ο κόσμος βγήκε έξω για να κρατήσει ζωντανό το έθιμο.
Η Αθήνα καπνίζει στο κέντρο και στις γειτονιές. Στο κέντρο της Αθήνας, από την Ομόνοια μέχρι το Μοναστηράκι και από τα στενά του Ψυρρή μέχρι τα Εξάρχεια, τα κάρβουνα άναψαν νωρίς. Καταστηματάρχες έστησαν ψησταριές μπροστά από τα μαγαζιά τους, έβγαλαν τραπέζια στα πεζοδρόμια και μοίρασαν τους πρώτους μεζέδες σε περαστικούς.
Την παράδοση της Τσικνοπέμπτης «τιμά» σήμερα ο Δήμος Αθηναίων, καθώς έχει καλέσει τους Αθηναίους και τις Αθηναίες σ’ ένα υπαίθριο γλέντι με μουσική και δρώμενα.
Η γιορτή θα ξεκινήσει από την πλατεία Συντάγματος και θα κορυφωθεί με «τσικνίσματα» στη Βαρβάκειο Αγορά.
Η βροχή μπορεί να έκανε περάσματα, όμως δεν χάλασε το κλίμα. Με τέντες και αυτοσχέδιες κατασκευές, οι επαγγελματίες προστάτεψαν τις σούβλες και συνέχισαν κανονικά το ψήσιμο. Εργαζόμενοι της περιοχής κατέβηκαν για «ένα γρήγορο» που τελικά κράτησε περισσότερο, τουρίστες κοντοστάθηκαν για να φωτογραφίσουν το σκηνικό και παρέες έστησαν μικρά γλέντια με μουσική από φορητά ηχεία.
Στις γειτονιές, από το Παγκράτι μέχρι τον Κολωνό, οι πολυκατοικίες άνοιξαν αυλές και ταράτσες. Φίλοι και συγγενείς συγκεντρώθηκαν γύρω από τις ψησταριές, αντάλλαξαν πειράγματα για το ποιος «καίει» καλύτερα τα κάρβουνα και έδωσαν το πρώτο δυνατό στίγμα της φετινής Αποκριάς.
Η Θεσσαλονίκη κρατά τον παλμό με παραδοσιακό χρώμα
Στη Θεσσαλονίκη, η Τσικνοπέμπτη απλώθηκε από νωρίς στην Άνω Πόλη, την Τούμπα και τις δυτικές συνοικίες. Ταβέρνες και ουζερί γέμισαν, ενώ σε πολλές γειτονιές στήθηκαν υπαίθριες ψησταριές με τη συμμετοχή κατοίκων και επαγγελματιών.
Στην περιοχή της Βαλαωρίτου και στα Λαδάδικα, το γλέντι πήρε πιο οργανωμένο χαρακτήρα, με μουσική, χορό και ανοιχτές πόρτες. Παρέες νέων και οικογένειες κινήθηκαν από μαγαζί σε μαγαζί, δοκιμάζοντας μεζέδες και κρατώντας ποτήρια με κρασί και τσίπουρο.
Παρά τον άστατο καιρό, η διάθεση παρέμεινε υψηλή. Οι Θεσσαλονικείς έδωσαν έμφαση στο συλλογικό στοιχείο της ημέρας, μετατρέποντας δρόμους και πλατείες σε χώρους συνάντησης. Η μυρωδιά του ψητού αναμείχθηκε με ήχους παραδοσιακής μουσικής και γέλια, δημιουργώντας εικόνες που θυμίζουν ότι η Τσικνοπέμπτη δεν είναι απλώς ένα έθιμο, αλλά μια αφορμή για να βγει η πόλη έξω.
Με τις σούβλες να συνεχίζουν να γυρίζουν μέχρι αργά το βράδυ, Αθήνα και Θεσσαλονίκη δίνουν το δικό τους στίγμα στη φετινή Αποκριά, αποδεικνύοντας ότι ούτε ο καιρός ούτε η καθημερινότητα μπορούν να βάλουν φρένο στη γιορτή.
