Χωρίς προσωπικό σε εστιατόρια, καφέ και ξενοδοχεία βρίσκει η σημερινή ημέρα τον κλάδο του επισιτισμού και του τουρισμού. Οι εργαζόμενοι προχωρούν σε 24ωρη απεργία την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου, μετά από απόφαση της Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ), διεκδικώντας συλλογική σύμβαση και ουσιαστικές αυξήσεις.
Στις 11:00 το πρωί έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Εργασίας, με τους εργαζόμενους να ζητούν συνάντηση και συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Τα αιτήματα που βγάζουν τον κλάδο στον δρόμο
Οι εργαζόμενοι ζητούν υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας στον επισιτισμό και την εστίαση με σαφείς όρους και κατοχυρωμένα δικαιώματα. Μεταξύ των βασικών διεκδικήσεων περιλαμβάνονται:
• Αυξήσεις στους μισθούς.
• Πενθήμερο, 8ωρο και 40ωρο, με προσαύξηση σε περίπτωση εργασίας έκτης ημέρας, όπως ισχύει και σε άλλους κλάδους της οικονομίας.
• Επαναφορά της χρονικής διάρκειας του επιδόματος ανεργίας για τους εποχικά εργαζόμενους στα προ μνημονίου επίπεδα, με κάλυψη στο 80% του μισθού.
• Κατάργηση της ψευδώς υποδηλωμένης εργασίας.
• Ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών.
• Μέτρα υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους εργασίας.
Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι ο κλάδος στηρίζει διαχρονικά τον τουρισμό, έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, αλλά –όπως αναφέρουν– οι συνθήκες εργασίας δεν ανταποκρίνονται στη συνεισφορά τους.
Πίεση για συλλογική σύμβαση
Η απεργία εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια πίεσης για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης, με τους εκπροσώπους του κλάδου να δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση.
Το σημερινό μήνυμα από εστίαση και τουρισμό είναι σαφές, χωρίς ρύθμιση, έλεγχο και αξιοπρεπείς όρους εργασίας, ο κλάδος δεν μπορεί να στηρίξει βιώσιμα την επόμενη τουριστική σεζόν.
