Προφυλακιστέος ο 36χρονος «τουρίστας» της Σούδας

3
Μάρτιος
2026
Προφυλακιστέος ο 36χρονος «τουρίστας» της Σούδας

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Το δρόμο για τη φυλακή παίρνει ο 36χρονος Γεωργιανός υπήκοος, αζερικής καταγωγής, μετά την απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα για την προσωρινή του κράτηση. Ο κατηγορούμενος, που ισχυρίστηκε ότι βρισκόταν στην Κρήτη για διακοπές, δεν έπεισε τις αρχές, καθώς τα στοιχεία που συνέλεξε η ΕΥΠ μαρτυρούν μια μεθοδευμένη κατασκοπευτική δράση σε βάρος των εξοπλιστικών συστημάτων και των στρατηγικών υποδομών της χώρας.

Το Μονομελές Αυτόφωρο Πλημμελειοδικείο Αθηνών καταδίκασε τον 36χρονο σε ποινή φυλάκισης 2 ετών και επιπλέον χρηματική ποινή 5 χιλιάδες ευρώ. Ο Γεωργιανός είχε προσαχθεί για κατασκοπεία, αφού είχε στην κατοχή του φωτογραφίες από το ναύσταθμο της Σούδας και από το Αμερικανό αεροπλανοφόρο Gerald Ford, το οποίο βρίσκεται στην Κρήτη από την περασμένη εβδομάδα.

Χωρίς αναστολή η ποινή

Το δικαστήριο δεν του χορήγησε αναστολή και ως εκ τούτου οδηγείται στη φυλακή για να εκτελέσει την ποινή του για παράνομη είσοδο στη χώρα και παραμονή. Κατά την απολογία του, ισχυρίστηκε ότι είναι οδηγός νταλίκας.

Η σύλληψή του δεν έχει να κάνει με την υπόθεση της κατασκοπείας, καθώς διεξάγεται ακόμη έρευνα από την Αντιτρομοκρατική για την υπόθεση, αλλά για παράνομη είσοδο και παραμονή στην χώρα, καθώς κατά τον έλεγχο του διαπιστώθηκε ότι δε διαθέτει τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα.

Υπενθυμίζεται ότι, ο 36χρονος Γεωργιανός είχε έρθει στην Αθήνα από την Γερμανία και στη συνέχεια στη Σούδα στις 3 Φεβρουαρίου και έκανε τον τουρίστα, ενώ όπως όλα δείχνουν διενεργούσε κατασκοπεία για το Ιράν με αποτέλεσμα να προσαχθεί. Στις 16 Φεβρουαρίου προσπάθησε να νοικιάσει το ίδιο δωμάτιο ξενοδοχείου στο οποίο έμενε ο Αζέρος που είχε συλληφθεί πριν μερικούς μήνες για κατασκοπεία στην περιοχή.

Παράλληλα είχε συλληφθεί ακόμη ένας Αζέρος εκείνη την περίοδο στην Κύπρο, ο οποίος όπως αποδείχθηκε είχε σχέση με τους Φρουρούς της Επανάστασης. Στις 24 Φεβρουαρίου ο Γεωργιανός είχε τραβήξει με το κινητό του τηλέφωνο φωτογραφίες από το Αμερικανό αεροπλανοφόρο Gerald Ford το οποίο είχε καταπλεύσει στη Σούδα.

Η ΕΥΠ είχε βάλει στο «μικροσκόπιο» τον Γεωργιανό τον τελευταίο ένα μήνα, λόγω των φωτογραφιών που είχε τραβήξει από το ναύσταθμο της Σούδας και το το Αμερικανό αεροπλανοφόρο Gerald Ford, το οποίο έφτασε στην Κρήτη την περασμένη εβδομάδα. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως ο 36χρονος έστελνε κρίσιμες πληροφορίες για την αμερικανική βάση αλλά και τις αμερικανικές δυνάμεις, στο Ιράν, μέσω εφαρμογής.

Οι αρχές έχουν κατασχέσει ήδη το κινητό του, τη φωτογραφική μηχανή του και το λάπτοπ του με τον ίδιο να ισχυρίζεται πως βρέθηκε στη Σούδα για τουρισμό και όχι για κατασκοπεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Ειρήνη Αγαπηδάκη: Το ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ ήρθε για να μείνει -Τα sms θα συνεχίσουν να αποστέλλονται στους πολίτες κάθε χρόνο

Το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» δεν αποτελεί μια αποσπασματική δράση, αλλά…

Καύσωνας στην Ευρώπη: θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου πλήττουν 94 εκατ. κατοίκους

Τουλάχιστον 95 εκατομμύρια κάτοικοι στην Ευρώπη, οι περισσότεροι από…

Κύκλωμα ρευματοκλοπών: Πώς το κύκλωμα «πείραζε» τους ψηφιακούς μετρητές και «έκλεβε» τον ΔΕΔΔΗΕ – Πάνω από 9 εκατ. η ζημιά

Από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος εξαρθρώθηκε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ