Οικολογική τραγωδία στη Δαδιά – Εννέα σπάνιοι μαυρόγυπες νεκροί από δηλητηριασμένα δολώματα

22
Μάρτιος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ένα βαρύ πλήγμα δέχθηκε ο πληθυσμός του μαυρόγυπα στον Έβρο, καθώς εννέα πουλιά εντοπίστηκαν νεκρά στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Δαδιάς-Λευκίμης-Σουφλίου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, συνολικά 12 μαυρόγυπες έπεσαν θύματα δηλητηρίασης, με τους εννέα εξ αυτών να μην τα καταφέρνουν, παρά τις προσπάθειες των ειδικών.

Το χρονικό της δηλητηρίασης

Η κινητοποίηση των αρμόδιων φορέων και των οργανώσεων προστασίας της φύσης ήταν άμεση, όταν οι πομποί που φέρουν ορισμένα από τα πουλιά έδωσαν σήμα ακινησίας. Στο σημείο έσπευσαν κλιμάκια της Μονάδας Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου και ειδικά εκπαιδευμένες ομάδες με σκύλους ανίχνευσης δηλητηριασμένων δολωμάτων.

Τα ευρήματα ήταν σοκαριστικά:

  • Εννέα νεκροί μαυρόγυπες, ένας αριθμός που αποτελεί τεράστιο ποσοστό για τον ήδη απειλούμενο πληθυσμό της περιοχής.

  • Τρεις μαυρόγυπες εντοπίστηκαν ζωντανοί σε κρίσιμη κατάσταση και μεταφέρθηκαν εσπευσμένα σε κέντρα περίθαλψης άγριων ζώων, όπου δίνεται μάχη για τη σταθεροποίησή τους.

Η «μάστιγα» των δηλητηριασμένων δολωμάτων

Το 2026, η χρήση παράνομων δηλητηριασμένων δολωμάτων (τα γνωστά «φόλες») παραμένει η μεγαλύτερη απειλή για τα αρπακτικά πουλιά στην Ελλάδα. Παρά τις αυστηρές νομοθετικές ρυθμίσεις και τις καμπάνιες ενημέρωσης, η πρακτική αυτή —που συχνά στοχεύει στον έλεγχο σαρκοφάγων ζώων όπως οι λύκοι ή οι αλεπούδες— καταλήγει να εξολοθρεύει σπάνια είδη που λειτουργούν ως «καθαριστές» του οικοσυστήματος.

Ο μαυρόγυπας, το εμβληματικό πουλί του Έβρου, είναι ιδιαίτερα ευάλωτος καθώς τρέφεται με ψοφίμια. Ένα και μόνο δηλητηριασμένο ζώο μπορεί να προκαλέσει τον θάνατο σε ολόκληρη την αποικία.

Η απώλεια εννέα μαυρόγυπτων δεν είναι απλώς μια είδηση για τους φιλόζωους· είναι ένα πλήγμα στην εθνική μας κληρονομιά και στις προσπάθειες δεκαετιών για την ανασύσταση του δάσους της Δαδιάς. Η Πολιτεία οφείλει να ενισχύσει τους ελέγχους και να επιβάλει τις αυστηρότερες προβλεπόμενες ποινές στους υπαίτιους. Σε μια εποχή που πασχίζουμε για την πράσινη μετάβαση και την προστασία του κλίματος, τέτοιες πράξεις βανδαλισμού κατά της φύσης δεν μπορούν να μένουν ατιμώρητες.

Τέλος εποχής στον ΠΑΟΚ: Μετά τους Λόβρεν και Βολιάκο, αποχαιρέτησε και τον Ζόαν Σάστρε

Σε μια ακόμη αποδέσμευση ποδοσφαιριστή προχώρησε η ΠΑΕ ΠΑΟΚ,…

ΠΑΣΟΚ: Περιοδεία Ανδρουλάκη στα Δωδεκάνησα – Επαφές με πολίτες και τον Μητροπολίτη Κύριλλο

Διήμερη επίσκεψη στο νησί της Ρόδου θα πραγματοποιήσει ο…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ