Ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνει το θρίλερ στο Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου, με επίκεντρο τη συμπεριφορά παιδιάτρου η οποία φέρεται να αρνήθηκε επανειλημμένα την παροχή ιατρικής φροντίδας σε επείγοντα περιστατικά, με το πρόσχημα ότι βρισκόταν «εκτός βάρδιας». Ενώ η αρχική καταγγελία αφορούσε ένα βρέφος λίγων μηνών που μεταφέρθηκε με υψηλό πυρετό, η δημοσιοποίηση του θέματος άνοιξε τον «Ασκό του Αιόλου», με 12 νέες επώνυμες καταγγελίες να φτάνουν στις αρχές.
Το κλίμα στο νησί είναι εκρηκτικό, καθώς γονείς περιγράφουν σκηνές απόγνωσης στους διαδρόμους του νοσοκομείου, με την ιατρική δεοντολογία να τίθεται υπό σοβαρή αμφισβήτηση και την τοπική κοινωνία να απαιτεί την άμεση απομάκρυνση της συγκεκριμένης ιατρού.
Το χρονικό της αναλγησίας
Όλα ξεκίνησαν όταν γονείς κατήγγειλαν ότι η παιδίατρος, αν και παρούσα στον χώρο του νοσοκομείου, αρνήθηκε να εξετάσει παιδί σε κρίσιμη κατάσταση, παραπέμποντάς τους σε ιδιώτες ή ζητώντας τους να περιμένουν την αλλαγή της βάρδιας. Η στάση της αυτή, που χαρακτηρίζεται από πολλούς ως «προκλητική», φαίνεται πως δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό.
Οι 12 νέες καταγγελίες που προστέθηκαν στον φάκελο κάνουν λόγο για συστηματική άρνηση καθήκοντος. Γονείς αναφέρουν ότι η ιατρός χρησιμοποιούσε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, ενώ σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις, η καθυστέρηση στην εξέταση οδήγησε στην ανάγκη αεροδιακομιδής των μικρών ασθενών σε νοσοκομεία της Πάτρας ή της Αθήνας, καθώς η κατάστασή τους επιδεινώθηκε ραγδαία.
Παρέμβαση από την 6η ΥΠΕ και το Υπουργείο Υγείας
Η διοίκηση της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) αντέδρασε άμεσα, διατάσσοντας κατεπείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ). Σύμφωνα με πληροφορίες, η παιδίατρος έχει ήδη τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας, ενώ ο φάκελος έχει διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ζακύνθου για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών σχετικά με την έκθεση ανηλίκων σε κίνδυνο.
«Δεν θα επιδείξουμε καμία ανοχή σε φαινόμενα που προσβάλλουν το λειτούργημα του γιατρού και θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, πόσο μάλλον μικρών παιδιών», δήλωσαν κύκλοι του Υπουργείου Υγείας, τονίζοντας ότι το ΕΣΥ οφείλει να είναι καταφύγιο για τον πολίτη και όχι χώρος γραφειοκρατικής αναλγησίας.
Η «μαύρη τρύπα» των εφημεριών στην περιφέρεια
Η υπόθεση της Ζακύνθου φέρνει ξανά στο προσκήνιο το μείζον ζήτημα της υποστελέχωσης των νοσοκομείων της επαρχίας. Αν και η συμπεριφορά της συγκεκριμένης ιατρού κρίνεται ως ατομική ευθύνη, αναδεικνύεται η πίεση υπό την οποία λειτουργούν οι κλινικές, όπου συχνά ένας μόνο γιατρός καλείται να καλύψει τεράστιο όγκο περιστατικών.
Ωστόσο, οι καταγγέλλοντες επιμένουν: «Η έλλειψη προσωπικού δεν δικαιολογεί την έλλειψη ανθρωπιάς». Η Ζάκυνθος, ένας τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής, δεν μπορεί να παραμένει «όμηρος» τέτοιων περιστατικών που αμαυρώνουν την εικόνα των δημόσιων υποδομών της.
Η επόμενη μέρα για το Νοσοκομείο Ζακύνθου
Η τοπική κοινωνία παραμένει σε αναβρασμό, με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να προαναγγέλλει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το νοσοκομείο. Το ζητούμενο είναι η άμεση στελέχωση της Παιδιατρικής Κλινικής με μόνιμο προσωπικό που θα εγγυάται την 24ωρη ασφαλή κάλυψη των παιδιών του νησιού.
Το Govnews.gr θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και τα πορίσματα της ΕΔΕ, παραμένοντας στο πλευρό των πολιτών που διεκδικούν το αυτονόητο: Αξιοπρεπή και άμεση υγειονομική περίθαλψη.
