«Η καταστροφή είναι τεράστια. Σφίγγεται η καρδιά σου. Έχουν καεί τα πάντα σε όλη την περιοχή. Οι φλόγες πέρασαν από παντού, από όλους τους οικισμούς, που ευτυχώς έχουν εκκενωθεί. Δεν μπορούμε να έχουμε ακριβή εικόνα των ζημιών σε σπίτια και περιουσίες αυτή τη στιγμή». Αυτό δήλωσε σήμερα (17/7) το απόγευμα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρώην δήμαρχος Σαρωνικού, Πέτρος Φιλίππου.
Προσθέτοντας: «Όλο το πύρινο μέτωπο που είχε από την αρχή σκαρφαλώσει στην κορυφογραφή του Πάνιου “κύλισε” με όλο το εύρος του πίσω από το βουνό και κατέκαψε τα Καλύβια με κατεύθυνση προς Σαρωνίδα. Είναι απέραντη η έκταση της πυρκαγιάς και αδύνατος ο περιορισμός της», δήλωσε. Αναφορικά με το καταφύγιο –κυρίως πουλιών– που διατηρεί ΜΚΟ στη περιοχή, ο κ. Φιλίππου εκτίμησε ότι έτυχαν της φροντίδας των υπευθύνων της.
Ο νυν δήμαρχος, Χρήστος Γκίνης, περισσότερο ανήσυχος για τις συνέπειες της πυρκαγιάς στους οικισμούς Τραπουριά, Φοινικιά, Κίτιζα και Γαλαναίικα (όριο με Σαρωνίδα) ζήτησε την άμεση και απόλυτη απομάκρυνση των πολιτών.
Για τεράστιο πύρινο μέτωπο κατά μήκος της λεωφόρου Αναβύσσου έως τον Αγ. Παντελεήμονα, στις παρυφές του όρους Σκόρδι (όριο Σαρωνίδας-Αναβύσσου) έκανε λόγο ο πρώην και νυν υποψήφιος δήμαρχος Σαρωνικού, Γιώργος Σοφρώνης. Έχουν κατακαεί τα πάντα στις ενδιάμεσες περιοχές Φοινικιά, Ολυμπιακό Χωριό, Όλυμπος Φέριζα, Τραπουριά), τόσο επάνω από τη λεωφόρο, όσο και κάτω, προσθέτει ο κ. Σοφρώνης, σημειώνοντας ότι έχουν αποτεφρωθεί αυλές, πέργκολες κλπ.
Παρατήρησε πως οι επίγειες δυνάμεις πυρόσβεσης δεν μπορούν να πλησιάσουν στα σημεία όπου μαίνονται οι φλόγες. Διέψευσε ότι «επιχειρούν 12» εναέρια μέσα, όπως λένε, ένα επιχειρεί και δεν επαρκεί. Ο κ. Σοφρώνης απευθύνει έκκληση να σταλούν και άλλα εναέρια μέσα, «τώρα όμως», ώστε να καταστεί δυνατός ό έλεγχος του μετώπου πριν την νύχτα.
Ιδιαίτερα ανήσυχος για την τύχη του οικισμού Μεγάλη Αυλή, μεταξύ Πέτα και Κερατέα στις παρυφές του Πάνιου όρους (από την ανατολική πλευρά) δήλωσε ο αντιδήμαρχος Κερατέας, Θανάσης Μακροδημήτρης. Ενημέρωσε πως η φωτιά είναι ανεξέλεγκτη. Έχει κατακάψει ένα μαντρί και ένα μικρό καλύβι, ενώ «με δικά μας μέσα σβήσαμε το ένα από τα δύο παρακείμενα εργοστάσια ανακύκλωσης» καταγγέλλει.
Τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα εναέριο ή επίγειο μέσο πυρόσβεσης και ζητά ενισχύσεις. Στο ίδιο πνεύμα εκφράστηκε και ο επικεφαλής Πολιτικής Προστασίας του δήμου, Ηλίας Στουραΐτης. Ο οποίος -από τον οικισμό Καλιμάκι της Κερατέας (ψηλά στο Πάνιο)- επιβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχουν, ούτε ελικόπτερα ή καναντέρ τις τελευταίες 4 ώρες», όπως και επίγεια οχήματα πυρόσβεσης, τα οποία μεταφέρθηκαν προς Σαρωνίδα. «Επιχειρούμε μόνο με μια υδροφόρα το δήμου. Ζητάμε άμεση βοήθεια»
