Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕλλάδαΞιφαράς στο «Πρώτο Πρόγραμμα»: Eπιτακτικό να συνεχιστεί το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Ξιφαράς στο «Πρώτο Πρόγραμμα»: Eπιτακτικό να συνεχιστεί το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Σχετικά με την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που αποτελεί μέρος της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια, η στόχευση είναι κυρίως στην αυστηροποίηση των ποινών που αφορούν τα σοβαρά δυστυχήματα και την απλοποίηση των υπόλοιπων διαδικαστικών ζητημάτων, ανέφερε ο κ. Ξιφαράς.

Με το «κλισέ» όπως είπε, ότι «έχουμε βρεθεί δέσμιοι της επιτυχίας μας» απάντησε ο Γιάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, στην Αρετή Μπίτα, στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Σε Διάδραση», σε ερώτημα σχετικά με την πρόωρη λήξη του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

«Υπήρχε ένα πρόγραμμα στο οποίο υπήρχε ένα προκαθορισμένο μπάτζετ για να επιδοτηθούν όλοι οι συμπολίτες μας που ήθελαν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το πρόγραμμα αυτό λοιπόν πήγε πάρα πολύ καλά. Επειδή πήγε πάρα πολύ καλά, αυξήθηκαν οι πόροι του προγράμματος και εξαντλήθηκαν ξανά. Άρα λοιπόν το πρόγραμμα τελείωσε νωρίτερα από ό,τι ήταν η διάρκεια ζωής του, γιατί υπήρχε πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από τους υποψήφιους αγοραστές», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Ξιφαράς, σημειώνοντας ότι το πρόγραμμα αυτό συνετέλεσε στο να αποτελούν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα περίπου το 10% του συνόλου των ταξινομήσεων των νέων οχημάτων.

«Άρα λοιπόν, επειδή υπήρξε μια ουσιαστική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο στόλο μας, για εμάς είναι επιτακτικό και απαραίτητο το πρόγραμμα αυτό να συνεχιστεί και αυτή τη στιγμή είμαστε στη φάση που σχεδιάζουμε ένα επόμενο πρόγραμμα, στο οποίο μάλιστα, διερευνώντας το πώς πήγε το υφιστάμενο πρόγραμμα πρόκειται, πέρα από το ότι θα βρούμε περισσότερα λεφτά, να βάλουμε και κάποιες βελτιώσεις στη διαδικασία με την οποία αυτό θα γίνει. Να μπορεί να γίνεται πιο γρήγορα, να μπορεί να έχει μεγαλύτερη ευκολία ο πολίτης» προανήγγειλε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών.

Αντιμέτωποι με την κλιματική κρίση, η ηλεκτροκίνηση είναι μια φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην κατεύθυνση που χρειάζεται, ανέφερε ο κ. Ξιφαράς και γι’ αυτό το λόγο, σημείωσε, έχει ήδη ξεκινήσει ο σχεδιασμός για το επόμενο πρόγραμμα και το υπουργείο βρίσκεται στη φάση διερεύνησης των επιπλέον πόρων.

Ερωτηθείς πότε θα υπάρξουν ανακοινώσεις για το επόμενο πρόγραμμα, ο κ. Ξιφαράς δεν έδωσε ακριβές χρονοδιάγραμμα αλλά μια τάξη μεγέθους, λέγοντας πως μπορεί να είναι το τέλος αυτού του έτους ή αρχές του επόμενου.

«Εδώ να πούμε ότι για την ηλεκτροκίνηση υπάρχουν και κάποια άλλα προγράμματα που τρέχουν, τα οποία είναι εξίσου σημαντικά. Το ένα είναι το Φορτίζω Παντού, το οποίο έχει να κάνει με την επιδότηση των υποδομών φόρτισης των δημοσίων προσβάσιμων υποδομών φόρτισης» επισήμανε ο κ. Ξιφαράς, ενώ απαντώντας στη δημοσιογράφο που έθεσε το ζήτημα των λίγων σημείων φόρτισης ως αποθαρρυντικό παράγοντα για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ο Γραμματέας Μεταφορών τόνισε ότι λύνεται σταδιακά με μεθοδική δουλειά και με αποτελέσματα καθημερινά.
«Αν θέλετε μπορείτε να μπείτε στο site electrokinisi.yme.gov.gr στο οποίο μπορείτε καθημερινά να βλέπετε την αύξηση των φορτιστών. Αυτή τη στιγμή έχουμε ξεπεράσει τους τέσσερις χιλιάδες» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όσο αφορά στο κατά πόσο πιθανό είναι να δούμε αύξηση στα διόδια, ο κ. Ξιφαράς, παρότι δεν πρόκειται για τομέα που χειρίζεται ο ίδιος, επισήμανε πάντως ότι ο υπουργός και η πολιτική ηγεσία της Γενικής Γραμματείας Υποδομών εργάζονται ώστε να μην χρειαστεί να προκύψουν αυξήσεις. «Από κει και πέρα όμως, υπάρχουν κάποιες συμβάσεις οι οποίες έχουν γίνει με συγκεκριμένους όρους. Είναι συμβάσεις τις οποίες τις έχει το κράτος με τους παραχωρησιούχους και στην περίπτωση που δεν τηρούνται αυτές οι συμβάσεις πρέπει το κράτος να πληρώνει τη διαφορά. Άρα, εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα να μην μπούμε στη διαδικασία να πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος γενικά, κάποια κόστη που προκύπτουν για τους συγκεκριμένους χρήστες ενός δρόμου. Οπότε υπάρχει αυτό το ζήτημα και προσπαθεί να βρεθεί μια ισορροπία πάνω σε αυτό» συμπλήρωσε.

Σχετικά με την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που αποτελεί μέρος της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια, η στόχευση είναι κυρίως στην αυστηροποίηση των ποινών που αφορούν τα σοβαρά δυστυχήματα και την απλοποίηση των υπόλοιπων διαδικαστικών ζητημάτων, ανέφερε ο κ. Ξιφαράς.

«Υπάρχουν διαφόρων ειδών ζητήματα. Για παράδειγμα, υπάρχουν ζητήματα που σχετίζονται με απλές παραβάσεις, οι οποίες μας δημιουργούν στην καθημερινότητά μας μια αναστάτωση, η οποία πολλές φορές είναι άδικη. Για παράδειγμα, μια οικογένεια η οποία διαθέτει ένα αυτοκίνητο αλλά δύο ή τρεις οδηγούς, εάν ένας από την οικογένεια κάνει μια παράβαση, ξαφνικά εγκλωβίζεται όλη η οικογένεια, διότι καθίσταται μη λειτουργικό το όχημα. Άρα αυτό λοιπόν είναι κάτι που σκοπεύουμε να το διορθώσουμε. Αυτό είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη του νομίσματος είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν πολύ συχνά σε πολύ σοβαρά τροχαία δυστυχήματα, τα οποία θα έχουν άσχημη κατάληξη για τους συμπολίτες μας. Εκεί σκεφτόμαστε ένα πλαίσιο αυστηροποίησης, το οποίο όμως θα στοχεύει στον οδηγό και όχι στο όχημα» ανέφερε συνοπτικά ο κ. Ξιφαράς.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας