Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
Αρχικήhomepage sliderΠαπαστεργίου: Ξεκινά η κατάργηση της έκδοσης πιστοποιητικών το 2024

Παπαστεργίου: Ξεκινά η κατάργηση της έκδοσης πιστοποιητικών το 2024

Δ. Παπαστεργίου: Το 2024 αρχίζουμε να καταργούμε την έκδοση πιστοποιητικών

Καταργείται η έκδοση πιστοποιητικών, ακόμη και ψηφιακών, όπου είναι δυνατόν, από το 2024, καθώς η διασύνδεση των συστημάτων του Δημοσίου κάνει εφικτή την πρόσβαση υπηρεσιών και φορέων σε συγκεκριμένα στοιχεία μόνο με την έγκριση του πολίτη, ο οποίος έχει προχωρήσει σε κάποια αίτηση. «Τα στοιχεία μας υπάρχουν αποθηκευμένα με ασφάλεια στις βάσεις δεδομένων του Ελληνικού δημοσίου. Έτσι, όταν κάποιος δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας θέλει κάτι από εμάς γιατί εμείς αιτηθήκαμε κάτι, τα στοιχεία αυτά να τα παίρνει με την έγκρισή μας, χωρίς να χρειαστεί εμείς να προσκομίσουμε ή να αποστείλουμε ακόμα και με e-mail οποιοδήποτε δικαιολογητικό. Αυτό είναι πλέον το επόμενο μεγάλο έργο και σε αυτό θα κινηθούμε και θα δουλέψουμε το 2024» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Παπαστεργίου, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.

«Το πιο εντυπωσιακό, την επόμενη χρονιά, είναι το να αρχίσουμε πλέον να καταργούμε πιστοποιητικά, δηλαδή να κάνουμε διάφορες διαδικασίες στο ελληνικό δημόσιο χωρίς να εκδώσουμε καν ψηφιακό πιστοποιητικό. (…) Η διασύνδεση έγινε και ήταν η τεράστια δουλειά που συντελέστηκε στο υπουργείο την προηγούμενη τετραετία. Τα μητρώα ανοίξανε γιατί μέχρι τότε διάφοροι οργανισμοί και φορείς θεωρούσαν τα δεδομένα δικά τους και είχανε ταμπουρωθεί γύρω από αυτά. Πλέον υπάρχει διαλειτουργικότητα, υπάρχει διασύνδεση. Πάμε αυτή την φοβερή δουλειά που έγινε στο gov.gr να την κάνουμε ακόμα πιο ψηφιακή, με την έγκρισή μας, τα συγκεκριμένα δεδομένα που κάποιος φορέας ζητά για συγκεκριμένη δουλειά που εμείς έχουμε αιτηθεί να δίνονται απευθείας, χωρίς να μεσολαβεί η δημιουργία οποιουδήποτε πιστοποιητικού είτε σε έγχαρτη μορφή είτε σε ψηφιακή μορφή» πρόσθεσε ο κ. Παπαστεργίου.

Αναφορικά με τον ψηφιακό βοηθό, το mAigov.gr, το οποίο βρίσκεται μόλις λίγες ημέρες στον διαδικτυακό «αέρα» και φέρνει για πρώτη φορά την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης στην ελληνική δημόσια διοίκηση απαντώντας σε φυσική γλώσσα, σε ερωτήματα των πολιτών για 1613 ψηφιακές υπηρεσίες, και 3300 περίπου διαδικασίες του ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου σε λιγότερο από τρεις μέρες λειτουργίας του δέχθηκε 62.000 ερωτήματα.

«Αρκετοί πολίτες βέβαια μπήκαν από περιέργεια, ρώτησαν πράγματα στα οποία δεν είχε εκπαιδευτεί να απαντήσει. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να απαντά σωστά, με ακρίβεια και ταχύτητα σε ερωτήματα που όντως αφορούν τον πυρήνα των ερωτημάτων σε σχέση με το ελληνικό Δημόσιο. Πάντως δεν ξεπεράσαμε σε καμία περίπτωση τα 250 ερωτήματα το λεπτό παράλληλα. Οπότε την ώρα αυτή δεν έχουμε και θέμα χωρητικότητας ή υπολογιστικής ισχύος και επάρκειας πόρων» προσέθεσε.

Επιπλέον, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μίλησε και για τον Προσωπικό Αριθμό που μπαίνει στη ζωή των Ελλήνων για να μειώσει τη γραφειοκρατία στην καθημερινές συναλλαγές των πολιτών στις αρχές του επόμενου έτους. Την επόμενη εβδομάδα, σημείωσε «εφόσον είμαστε συνεπείς στα όσα και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μας έχει ζητήσει, θα ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και θα πάρουμε την έγκρισή της για να πάμε να εκδώσουμε προεδρικό Διάταγμα πλέον για τη χρήση του προσωπικού αριθμού».
Ο προσωπικός αριθμός είναι ένας καινούργιος αριθμός, ο οποίος διέπει οριζόντια τα τέσσερα διαφορετικά μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου, επισήμανε ο υπουργός.

«Το Ελληνικό Δημόσιο μας ξέρει με τέσσερις διαφορετικούς αριθμούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε λάθη, προβλήματα, όταν αλλάζουμε ταυτότητα, διαβατήρια κλπ. Πλέον αυτό ενοποιείται με έναν καινούργιο αριθμό. Ο προσωπικός αριθμός είναι το ΑΦΜ μας συν τρία αλφαριθμητικά ψηφία. Θα τον εκδώσουμε μία φορά άπαξ και θα μείνει αυτός, θα μας συνοδεύει σε όλη μας τη ζωή και θα μας βοηθήσει στο να κάνουμε διεργασίες πλέον στο Ελληνικό δημόσιο χωρίς να έχουμε προβλήματα στην ουσία να ταυτοποιήσουμε ποιοι είμαστε, γιατί αλλάξαμε ταυτότητα, γιατί έχουμε την ατυχία το επίθετό μας να γράφεται με έναν, δύο διαφορετικούς τρόπους. (…) Όλα αυτά τελειώνουν με τον προσωπικό αριθμό που έρχεται και αποτελεί μια τομή νομίζω στην εξυπηρέτηση του πολίτη και στη διόρθωση των πολλαπλών μητρώων που υπάρχουν στην ελληνική δημόσια διοίκηση» είπε καταλήγοντας ο υπουργός.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας