Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ανακοίνωσε την επέκταση του προγράμματος «ΟΙΚΟΘΕΝ», το οποίο ξεκίνησε πριν από 1,5 χρόνο στο Νοσοκομείο «Άγιος Σάββας», σε νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα. Η ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την παρουσίαση του προγράμματος.
Ο κ. Γεωργιάδης μοιράστηκε την προσωπική του εμπειρία, αναφέροντας τις δύσκολες στιγμές που βίωσε όταν συνόδευε τη μητέρα του για θεραπείες στο «Άγιο Σάββα». Επισήμανε τις προκλήσεις και τα σοβαρά εμπόδια που αντιμετώπιζαν οι ογκολογικοί ασθενείς κατά την περίοδο εκείνη.
«Ο βασικός μας στόχος είναι να νοιαζόμαστε για τους ασθενείς», τόνισε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι το πρόγραμμα «ΟΙΚΟΘΕΝ» στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών. Όπως δήλωσε, η επιτυχία της πρωτοβουλίας οδήγησε στην απόφαση για την επέκταση της σε όλη τη χώρα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε με 6 ογκολογικούς ασθενείς στον «Άγιο Σάββα», σήμερα περιλαμβάνει 100 ασθενείς. Επιπλέον, έχει ήδη εφαρμοστεί και σε άλλα νοσοκομεία, όπως τα Θεαγένειο, Μεταξά, ΑΧΕΠΑ και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.
«Όσο περισσότεροι ασθενείς μπαίνουν στο πρόγραμμα τόσο μειώνεται η καθυστέρηση και η αναμονή στα νοσοκομεία και ομαλοποιείται η κατάσταση», είπε ο υπουργός, εξηγώντας παράλληλα ότι το πλαίσιο συμμετοχής των ασθενών είναι αυστηρό.
«Είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στην τήρηση των προϋποθέσεων», πρόσθεσε ο υπουργός.
Την εμπειρία της από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα μοιράστηκε με το κοινό η Φωτεινή Διπλάρη, που ήταν από τους πρώτους ασθενείς που λαμβάνουν τη θεραπεία στο σπίτι τους, μέσα από το πρόγραμμα «ΟΙΚΟΘΕΝ».
« Ενάμιση χρόνο τώρα κάνω τη χημειοθεραπεία μου στο σπίτι. Έχω ανθρώπους να ρωτήσω και να μου λύσουν όλες τις απορίες μου. Έχω απαλλαγεί από το άγχος και την ταλαιπωρία της μεταφοράς και της αναμονής στο νοσοκομείο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Το ΟΙΚΟΘΕΝ είναι ό,τι καλύτερο μου έχει συμβεί τα 7-8 χρόνια ταλαιπωρίας μου με τον καρκίνο», τόνισε.
Η διοικήτρια της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας και πρώην διοικήτρια του Ογκολογικού Νοσοκομείου «Άγιος Σάββας», Όλγα Μπαλαούρα στην ομιλία της τόνισε μεταξύ άλλων ότι σήμερα έχουν ενταχθεί περισσότεροι από 100 ογκολογικοί ασθενείς στον Άγιο Σάββα. Αναλυτικά 82 με καρκίνο του μαστού, 31 με καρκίνο του πνεύμονα, 24 με καρκίνο του παχέος εντέρου, 4 με ουροδόχο κύστη, 12 με καρκίνο ωοθηκών και 3 με καρκίνο του κεντρικού νευρικού συστήματος. «Δώσαμε την τεχνογνωσία και σε άλλα νοσοκομεία», ανέφερε η κ. Μπαλαούρα.
Ο Μιχάλης Νικολάου ογκολόγος παθολόγος, διευθυντής της Ογκολογικής Κλινικής στον «Άγιο Σάββα» και εμπνευστής του προγράμματος «ΟΙΚΟΘΕΝ» για την χορήγηση θεραπείας ογκολογικών ασθενών στο σπίτι, υπογράμμισε ότι η νέα εποχή διαμορφώνει νέες προκλήσεις και τα συστήματα υγείας θα πρέπει να προσαρμοστούν.
«Οι νέες θεραπευτικές επιλογές μας επέτρεψαν να υλοποιήσουμε το ΟΙΚΟΘΕΝ» ανέφερε και εκτίμησε ότι από το 2027, με την ένταξη νέων ανοσοθεραπειών που αναμένονται, περισσότεροι ασθενείς θα ενταχθούν στο πρόγραμμα και θα λαμβάνουν τη θεραπεία στο σπίτι τους.
