Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας από το υπουργείο Εσωτερικών το πρωί της Δευτέρας, τόνισε ότι το Δημόσιο βρίσκεται σε μια διαδικασία θετικής μεταμόρφωσης, περιγράφοντας τις αλλαγές ως μια «επανάσταση» προς το καλύτερο.
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία της ταχύτερης ολοκλήρωσης των προσλήψεων, ώστε να πραγματοποιούνται εντός του ίδιου έτους, καθώς και την εφαρμογή μιας νέας μορφής αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών, όπου οι ίδιοι οι πολίτες θα έχουν ενεργό ρόλο στην αξιολόγηση της ποιότητάς τους.
Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε ότι «σε λίγες εβδομάδες θα υπάρξει οριζόντια αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από 4 εκατ. πολίτες που θα λάβουν ερωτηματολόγιο και αυτό θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο για εμάς για να εγκαθιδρύσουμε μια κουλτούρα λογοδοσίας».
«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών πρέπει να είναι ο πολίτης» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης ο οποίος υπενθύμισε ότι πριν από 11 χρόνια ως υπουργός, τότε, Διοικητικής Μεταρρύθμισης «έκανα την πρώτη απόπειρα να ξεφύγουμε από την κατάρα της καθολική αριστείας των δημοσίων υπαλλληλων αλλά συναντήσαμε τεράστιες αντιδράσει. Σήμερα, όμως, έχουμε ένα σύστημα που μπορεί να ξεχωρίζει τους άριστους υπαλλήλους».
Παράλληλα αναφέρθηκε στην «εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας για το δημόσιο, μέτρο που έχει ήδη εφαρμοστεί στο μεγαλύτερο κομμάτι του ιδιωτικού τομέα» προαναγγέλλόντας και αναμόρφωση των πυλών εισόδων της χώρας στη Βόρεια Ελλάδα, σε Κήπους και Ευζώνους «ώστε να μην αδικείται η χώρα από μια εικόνα που δεν μας ταιριάζει».
