Η προγραμματισμένη συνάντηση μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν φαίνεται να αναβάλλεται, στον απόηχο των εξελίξεων που αφορούν την προφυλάκιση του Εκρέμ Ιμάμογλου στην Τουρκία.
Η συνάντηση, η οποία επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στα τέλη Απριλίου στην Άγκυρα, στο πλαίσιο του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας (ΑΣΣ) Ελλάδας – Τουρκίας, καθίσταται πλέον αβέβαιη.
Ωστόσο, οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών, Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν, διατηρούν το προγραμματισμένο ραντεβού τους στις 3-4 Απριλίου στις Βρυξέλλες, στο περιθώριο της συνόδου του ΝΑΤΟ.
Μαρινάκης: «Δεν γίνονται δεκτές παραχωρήσεις στο κράτος δικαίου»
Σε σχετική ερώτηση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης τόνισε πως η ελληνική κυβέρνηση παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην Τουρκία, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση “ρευστή και ανησυχητική”.
Αναφερόμενος στην υπόθεση Ιμάμογλου, επισήμανε ότι η Ελλάδα παραμένει αμετακίνητη στις θέσεις της: “Δεν γίνονται δεκτές παραχωρήσεις στο κράτος δικαίου και στις πολιτικές ελευθερίες. Πρέπει να δοθούν πειστικές απαντήσεις για τις εξελίξεις αυτές”.
Υπό αυτές τις συνθήκες, σημείωσε ότι η πραγματοποίηση του ΑΣΣ Ελλάδας – Τουρκίας καθίσταται δύσκολη, ενώ πρόσθεσε ότι οι δύο ΥΠΕΞ ενδέχεται να θίξουν το ζήτημα κατά τη σύνοδο του ΝΑΤΟ στις 2 Απριλίου.
