Χρυσοχοΐδης για Hellenic Train και Εξάρχεια: “Χρέος δικό μας, της δημοκρατίας, της κοινωνίας και της Αστυνομίας είναι η εξάρθρωση”

Οι τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα, οι μολότοφ και η προσπάθεια να αλλάξουν τα Εξάρχεια
14
Απρίλιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

«H τρομοκρατία, όπως είχε εμφανιστεί στα χρόνια της μεταπολίτευσης, στα πρώιμα χρόνια, στη συνέχεια εξαρθρώθηκε. Πλέον, είναι λιγότερα τα γεγονότα και μικρότερης έκτασης, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει», υογράμμισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και πρόσθεσε, με αφορμή τη βομβιστική επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train, ότι η «ρητή, χωρίς προϋποθέσεις, καταδίκη του φαινομένου, από όλη την κοινωνία, αποτελεί τη μοναδική συνταγή για να πάψει το φαινόμενο να υπάρχει» .

Σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, σχολίασε σχετικά με τους δράστες της νέας επίθεσης, αναφέροντας ότι «είναι ίδιοι και απαράλλακτοι με τους προηγούμενους. Υπάρχουν μικρές ομάδες, οι οποίες κατόρθωσαν και θέλουν να αποτελέσουν τη συνέχεια. Αλλά, δεν θα την αποτελέσουν. Και χρέος δικό μας, της δημοκρατίας, της κοινωνίας και της Αστυνομίας εν τέλει, είναι η εξάρθρωση. Και να είστε βέβαιοι ότι και αυτή η ομάδα, η οποία προκάλεσε αυτά τα δύο περιστατικά (στο Υπ. Εργασίας και στην Hellenic Train), θα συλληφθεί και θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα. Να είστε βέβαιοι γι’ αυτό».

Τα επεισόδια στα Εξάρχεια

Για τα επεισόδια στην περιοχή των Εξαρχείων, τα ξημερώματα της Κυριακής, έπειτα από τη συναυλία στον Λόφο Στρέφη, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε πως «κάθε φορά που τα πράγματα στη χώρα οξύνονται, ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις, το πολιτικό κλίμα, κάθε φορά που υπάρχουν εσωτερικά ή εξωτερικά γεγονότα, που δημιουργούν πόλωση, ένταση ή όταν καλλιεργείται η πόλωση και η ένταση, τότε κάθε φορά εμφανίζονται ακραία στοιχεία, τα οποία δυστυχώς, στη χώρα μας, διαχρονικά πολλαπλασιάζονται. Κυρίως μετά τη μεταπολίτευση, έρχονται, συνεχώς γενιές γαλουχημένες με την αντίληψη της βίας και συνεχίζουν μια παράδοση, δημιουργώντας καταστροφές και, κυρίως, σκορπώντας τη βία».

Τόνισε ότι στην περιοχή των Εξαρχείων είχαν γίνει μεγάλα βήματα για την αντιμετώπιση των φαινομένων: «Τα Εξάρχεια ήταν μια περιοχή όπου είχαμε κάθε βράδυ μονίμως, επί περίπου πενήντα χρόνια, φωτιές, επιθέσεις με μολότοφ στα γραφεία της Χαριλάου Τρικούπη, εμπρησμούς, όλα αυτά έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο, Αυτοί, οι οποίοι καίνε περιουσίες, έτσι γιατί θέλουν να υπηρετήσουν τις ιδέες τους, μέσα από τη βία, πρέπει να συλληφθούν και θα συλληφθούν».

Στη συνέχεια μίλησε για την παραίτηση από την προσπάθεια που είχε ξεκινήσει για την αναμόρφωση και τη διαμόρφωση της περιοχής στον Λόφο του Στρέφη: «Απέναντι σε αυτήν την προσπάθεια τότε ήταν ένα μέρος των κατοίκων που δεν ήθελαν τον εκσυγχρονισμό και την ασφαλέστερη γειτονιά. Γι’ αυτό, δυστυχώς, διαθέτουμε αστυνομικές δυνάμεις να προστατεύουν εκεί την εγκατάσταση, την υποδομή και αυτό είναι πάρα πολύ δυσάρεστο αφενός μεν γιατί δεν είναι αυτός ο ρόλος των αστυνομικών δυνάμεων και αφετέρου απασχολούνται πάρα πολλοί αστυνομικοί σε ένα έργο που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα χρήσιμο και ωφέλιμο για την περιοχή».

«Εκεί υπάρχει ένας χώρος όπου συγκεντρώνονται διάφοροι για λόγους διασκέδασης. Δεν υπάρχει άδεια λειτουργίας κέντρου διασκέδασης, χώρου εστίασης ή οτιδήποτε άλλο. Όλα αυτά είναι παράνομα και δεν πρόκειται να επιτραπεί ξανά ποτέ να υπάρξουν συγκεντρώσεις εκεί. Να καταστεί γνωστό σε όλους ότι όποιος ξαναπλησιάσει εκεί για διασκέδαση, για να κάνει μια συναυλία να ξέρει ότι απαγορεύεται. Πρέπει να τελειώνουμε με αυτά», κατέληξε.

Η Αστυνομία και τα Εξάρχεια

Μιλώντας για τα Εξάρχεια και όσα σημαντικά έχουν γίνει, είπε: «Έχουν μια διαφορετική γειτονιά και νομίζω το μετρό πια θα είναι το επόμενο βήμα. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη αυτές οι μειοψηφίες, οι οποίες λειτουργούν αντικοινωνικά, με βία. Αυτό που συνέβη το βράδυ του Σαββάτου δεν θα μείνει ατιμώρητο. Γίνονται έρευνες και θα συνεχιστούν».

Επιπλέον, σχετικά με τον ρόλο της Αστυνομίας προσέθεσε: «Ας είμαστε ακριβείς και δίκαιοι. Η Αστυνομία έχει κάνει πολλή δουλειά στα Εξάρχεια και δεν είναι δουλειά της να εξανθρωπίσει μία ολόκληρη περιοχή. Είναι πολλοί παράγοντες που συμμετέχουν σε αυτό και πολλές υπηρεσίες. Η Αστυνομία κάνει τη δουλειά της. Τα Εξάρχεια πια δεν είναι αυτό που ήταν κάποτε. Είναι μία κανονική γειτονιά, την οποία, κατά καιρούς, ορισμένοι χρησιμοποιούν ως ορμητήριο».

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στην Αστυνομία λέγοντας ότι διαχειρίστηκε από την αρχή του χρόνου περίπου 2.000 συγκεντρώσεις, στις οποίες δεν σημειώθηκαν επεισόδια -εκτός ελαχίστων περιπτώσεων- και συνελήφθησαν άτομα τα οποία επιχείρησαν να διαταράξουν, να διαλύσουν τις συγκεντρώσεις, όπως ήταν και η μεγάλη συγκέντρωση στις 28 Φεβρουαρίου.
«Η δουλειά και η αποστολή της Αστυνομίας, πραγματικά είναι πολύτιμη για την Ελλάδα και στην καταπολέμηση του εγκλήματος», σημείωσε

Όσο για τις τροποποιήσεις διατάξεων του Ποινικού Κώδικα που μετέτρεψαν σε κακούργημα τη χρήση και ρίψη βομβών μολότοφ, σχολίασε: «Έχει επανέλθει ένα πλαίσιο, το οποίο είναι αρκετά αυστηρό, για παράδειγμα το θέμα της χρήσης μολότοφ. Πλέον, η ρίψη μολότοφ, που αποτελούσε αστείο για πολλές δεκαετίες. Το να ρίξεις μια μολότοφ σημαίνει ότι μπορείς να σκοτώσεις κάποιον, να τον δολοφονήσεις. Γιατί η μολότοφ περιέχει βενζίνη, μπορεί να έχει και άλλα υλικά, δηλαδή δολοφονικά υλικά, όπως σίδερα, βίδες κλπ, και να δολοφονήσεις έναν άνθρωπο. Αυτό που για πολλά χρόνια στη χώρα μας ήταν ένα αστείο, τώρα αποτελεί κακούργημα».

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ