K. Μητσοτάκης σε Μερτς: Προσβλέπω σε στενή συνεργασία με τη νέα γερμανική κυβέρνηση

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης των δύο ανδρών στο περιθώριο του συνεδρίου του ΕΛΚ συζητήθηκαν τα θέματα της ευρωπαϊκής άμυνας και της ευρωπαϊκής οικονομίας
29
Απρίλιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με τον επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του CDU και εκλεγμένο καγκελάριο της Γερμανίας, Φρίντριχ Μερτς συναντήθηκε σήμερα στη Βαλένθια ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο του συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, και ο κ. Μητσοτάκης συνεχάρη τον κ. Μερτς για την εκλογική του νίκη ενώ τόνισε ότι προσβλέπει σε στενή συνεργασία με τη νέα γερμανική κυβέρνηση για ζητήματα διμερούς και ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Επίσης κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα θέματα της ευρωπαϊκής άμυνας και της ευρωπαϊκής οικονομίας, υπό το πρίσμα των τελευταίων εξελίξεων.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός χαιρέτισε την απόφασή του κ. Μερτς να ιδρύσει ξεχωριστό υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης στη Γερμανία, τα οφέλη του οποίου είχαν συζητήσει κατά τη συνάντησή τους στο Βερολίνο τον Ιανουάριο, προσθέτοντας ότι στην περίπτωση της Ελλάδας το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο συνέβαλε δραστικά στον μετασχηματισμό της λειτουργίας του κράτους.

Παρόντες στη συνάντηση ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υποψήφιος αντιπρόεδρος του ΕΛΚ Κωστής Χατζηδάκης και ο γραμματέας Διεθνών Σχέσεων της ΝΔ Τάσος Χατζηβασιλείου.

Επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό της Φινλανδίας, Πέτερι Όρπο όπου κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, με έμφαση στην ευρωπαϊκή συλλογική ασφάλεια και την ευρωπαϊκή αμυντική στρατηγικής.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι η ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας είναι πλέον επιτακτική, ενώ υπογράμμισε ότι οι συνεργασίες της ΕΕ στον τομέα της άμυνας με χώρες εκτός ΕΕ, δεν πρέπει να αντιβαίνουν στα στρατηγικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τα συμφέροντα όλων των κρατών μελών ως προς την ασφάλεια και την άμυνα.

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός συναντήθηκε επίσης με την Πρόεδρο της Μολδαβίας, Μάγια Σάντου, με την οποίο συζήτησε τις τελευταίες ευρωπαϊκές εξελίξεις, καθώς και τις προοπτικές διμερούς συνεργασίας, ιδιαίτερα στον τομέα της ενέργειας και των επενδύσεων. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε τη στήριξη της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή προοπτική της Μολδαβίας και αποδέχθηκε την πρόσκληση της κ. Σάντου να επισκεφθεί τη Μολδαβία κατά το επόμενο χρονικό διάστημα.

Τέλος, ο πρωθυπουργός είχε συνάντηση με τον πρώην πρωθυπουργό της Βουλγαρίας και επικεφαλής του GERB, Μπόικο Μπορίσοφ.

Τέλος εποχής για το Υπερταμείο: Μετονομάζεται σε Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο με περιουσία 12,3 δισ. ευρώ

Μια ουσιαστική αλλαγή αποστολής και στρατηγικού προσανατολισμού με καθαρά…

O Ιταλικός Όμιλος Πληροφορικής MAGGIOLI αποκτά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Ελληνικής Εταιρείας COLLECTIVES A.E.

Η Collectives καλωσορίζει τον Ιταλικό όμιλο τεχνολογίας Maggioli στην…

Ο «κρυφός» λογαριασμός που πληρώνει η Βρετανία δέκα χρόνια μετά το Brexit

Ο «λογαριασμός» του Brexit δεν ήταν μια εφάπαξ χρέωση,…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ