Τον χώρο του υπό ανέγερση Ιωνικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος επισκέφθηκε την Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025 η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη.
Την Υπουργό υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ, ο οποίος την ξενάγησε στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του έργου που αναπτύσσεται στην περιοχή του Περισσού, καθώς και στο θεματικό πάρκο που το περιβάλλει. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, παρουσιάστηκε η πρόοδος των εργασιών, ενώ έγινε αναφορά στον πολυδιάστατο χαρακτήρα του Ιωνικού Κέντρου ως μελλοντικού πυρήνα πολιτισμού, παιδείας και κοινωνικής δράσης.
Έργο μνήμης και πολιτισμού
Το Ιωνικό Κέντρο φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως σύγχρονος πολυχώρος αφιερωμένος στον Μικρασιατικό Ελληνισμό, προάγοντας τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης των προσφύγων, αλλά και την ανάδειξη της συλλογικής ταυτότητας του νεότερου ελληνισμού. Παράλληλα, το Κέντρο θα φιλοξενεί εκπαιδευτικά και πολιτιστικά προγράμματα, ενισχύοντας τη σύνδεση των νέων με την ιστορία και τις παραδόσεις.
Η Υπουργός εξέφρασε την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία της Μητροπόλεως, τονίζοντας τη σημασία της συνέργειας Πολιτείας και Εκκλησίας για την ενίσχυση της παιδείας με αξιακά θεμέλια:
«Η ιστορική μνήμη και η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι οι πυλώνες της σύγχρονης παιδείας. Πρωτοβουλίες όπως το Ιωνικό Κέντρο προσφέρουν ουσιαστικό έργο για την κοινωνία και τις νέες γενιές.»
Κοινό όραμα Εκκλησίας και Πολιτείας
Ο Μητροπολίτης κ. Γαβριήλ ευχαρίστησε θερμά την κ. Ζαχαράκη για την παρουσία και τη στήριξή της, επισημαίνοντας ότι το έργο «αντικατοπτρίζει τη διαχρονική ανάγκη για πολιτισμική αυτογνωσία, κοινωνική συνοχή και εκπαιδευτική υπευθυνότητα». Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της διαρκούς συνεργασίας Εκκλησίας και Πολιτείας για την επίτευξη κοινών στόχων προς όφελος των πολιτών.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ανταλλαγή απόψεων για τη λειτουργική αξιοποίηση του Κέντρου μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και την ενσωμάτωσή του στο ευρύτερο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό δίκτυο της Αττικής.
