Στην έλλειψη εθελοντών απέδωσε η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη, μέρος του προβλήματος στην αντιμετώπιση των μεγάλων πυρκαγιών που δοκιμάζουν τη χώρα. Μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega, η κ. Βούλτεψη παρέθεσε στοιχεία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τονίζοντας ότι η Γερμανία διαθέτει 1 εκατομμύριο ανθρώπους για την καταπολέμηση των πυρκαγιών, εκ των οποίων οι 935.000 είναι εθελοντές και μόλις 65.000 μόνιμοι.
Αντίστοιχα, στην Αυστρία οι συνολικές δυνάμεις φτάνουν τους 345.000, με 342.500 εθελοντές και μόλις 2.500 μόνιμους πυροσβέστες.
«Να αυξηθούν οι εθελοντές, όχι μόνο οι κανονισμοί»
Η υφυπουργός υπογράμμισε ότι αντί να περιορίζεται η συζήτηση σε θέματα όπως οι στολές και οι κανονισμοί, θα πρέπει να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια για να αυξηθεί ο αριθμός των εθελοντών, που θα μπορούσαν να συμβάλλουν όχι μόνο στην κατάσβεση, αλλά και στην πρόληψη, μέσω περιπολιών και άλλων δράσεων.
«Ακόμη και η Αμερική βασίζεται στους εθελοντές»
Στην παρατήρηση της δημοσιογράφου ότι δεν μπορεί ένα κράτος να στηρίζεται αποκλειστικά στους εθελοντές, η κ. Βούλτεψη αντέτεινε ότι ακόμη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 75% του πυροσβεστικού προσωπικού αποτελείται από εθελοντές, αποδεικνύοντας – όπως είπε – ότι το μοντέλο μπορεί να λειτουργήσει σε μεγάλη κλίμακα.
