Τον ρόλο που μπορεί να παίξει η Τουρκία στην ενδεχόμενη ειρηνευτική πρωτοβουλία για την Ουκρανία, μετά την πρόταση Μακρόν, ανέλυσε ο διεθνολόγος και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Δημήτρης Καιρίδης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.
Όπως τόνισε, η Τουρκία είναι από τις ελάχιστες χώρες που διαθέτουν στρατό και δηλώνουν πρόθυμες να τον χρησιμοποιήσουν. «Την ώρα που οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να δώσουν εγγυήσεις ασφαλείας στην Ουκρανία, οι χώρες που είναι πρόθυμες να στείλουν στρατό είναι ελάχιστες. Αυτό από μόνο του δημιουργεί μια ευκαιρία για την Τουρκία», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο κ. Καιρίδης άσκησε κριτική στις ευρωπαϊκές κοινωνίες που, όπως είπε, κρύβονται πίσω από την επίκληση του διεθνούς δικαίου, χωρίς να αναλαμβάνουν την ευθύνη εφαρμογής του. «Στο τέλος όλοι τρέχουμε στους Αμερικανούς για να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Αυτό δίνει το δικαίωμα στον Τραμπ να μας κατηγορεί για υποκρισία», υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι η Ευρώπη έχει αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες αλλά δεν είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει τον στρατό της για την επιβολή των αρχών που επικαλείται.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Γερμανία, σημειώνοντας ότι αποτελεί τον πυρήνα του προβλήματος. «Δεν μπορεί να υπάρξει Ευρώπη χωρίς τη Γερμανία. Αλλά μπορούμε να φανταστούμε Γερμανούς στρατιώτες να φυλάνε τα σύνορα της Ουκρανίας απέναντι στον ρωσικό στρατό; Εκεί είναι ο πυρήνας του προβλήματος», είπε.
Όσο για τις προοπτικές επίτευξης ειρήνης, ο βουλευτής της ΝΔ επισήμανε ότι η διαδικασία θα είναι δύσκολη και μακρά. «Δεν υπάρχουν δημοκρατίες στον κόσμο που να παραχωρούν οικειοθελώς εδάφη τους. Το κρίσιμο ερώτημα είναι ποιος θα δώσει τις απαραίτητες εγγυήσεις στην Ουκρανία και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να στείλει στρατό απέναντι στη Ρωσία», ανέφερε, τονίζοντας στο τέλος πως «μόνο μέσα από την αποτροπή μπορεί να υπάρξει ειρήνη».
