Στη Νέα Υόρκη, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, συναντήθηκαν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά την εξαιρετική συνεργασία Αθήνας και Λευκωσίας.
Στρατηγικό έργο με ευρωπαϊκή στήριξη
Κεντρικό θέμα της συζήτησης αποτέλεσε το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου. Οι δύο ηγέτες υπογράμμισαν ότι οι κυβερνήσεις τους παραμένουν απολύτως προσηλωμένες στην υλοποίηση του έργου, το οποίο χαρακτηρίζεται στρατηγικής σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής. Στήριξη στο σχέδιο έχουν εκφράσει τόσο η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Προτεραιότητες και επόμενα βήματα
Ο Νίκος Χριστοδουλίδης παρουσίασε στον Κυριάκο Μητσοτάκη τις προτεραιότητες της κυπριακής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. Παράλληλα, οι δύο πλευρές συζήτησαν την ατζέντα της Διακυβερνητικής Συνόδου Κύπρου – Ελλάδας, που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στην Ελλάδα.
Το Κυπριακό στο τραπέζι
Στη συνάντηση τέθηκε και το Κυπριακό, με τον κ. Χριστοδουλίδη να ενημερώνει για την επικείμενη κοινή συνάντηση με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 27 Σεπτεμβρίου.
