Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως η ευθύνη για τη λειτουργία και την προστασία του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη περνά πλέον στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, βάζοντας τέλος σε χρόνια σύγχυση αρμοδιοτήτων. Όπως τόνισε, το ιστορικό μνημείο πρέπει να παραμείνει χώρος τιμής και σεβασμού, «όχι πεδίο εκδηλώσεων άσχετων με την αποστολή του».
Το μήνυμα του πρωθυπουργού
Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στο Σύνταγμα, ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του ότι η κυβέρνηση προχωρά άμεσα σε νομοθετική ρύθμιση για να περάσει η αρμοδιότητα του Μνημείου στο Υπουργείο Άμυνας. «Πρόκειται για μνημείο που δημιουργήθηκε για να τιμά τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία. Ανήκει στην ιστορική μνήμη όλων των Ελλήνων και οφείλουμε να το προστατεύσουμε», σημείωσε.
«Όχι» στις εκδηλώσεις που αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του
Αναφερόμενος στην πρόσφατη διαμαρτυρία Ρούτσι, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε το ερώτημα: «Μπορεί ένα ιστορικό μνημείο όπως του Αγνώστου Στρατιώτη να γίνεται πεδίο εκδηλώσεων άσχετων με την αποστολή του; Η δική μου απάντηση είναι “όχι”». Όπως υπογράμμισε, όλοι οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να εκφράζονται ελεύθερα, αλλά υπάρχουν «χιλιάδες άλλοι χώροι» για διαμαρτυρίες και συγκεντρώσεις.
Το ευρύτερο πολιτικό πλαίσιο
Στην ίδια ανάρτηση, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις διεθνείς εξελίξεις, επιβεβαιώνοντας πως τη Δευτέρα θα βρίσκεται στο Σαρμ Ελ Σέιχ για την υπογραφή της συμφωνίας Ισραήλ–Χαμάς. Παράλληλα, έκανε λόγο για μια «ιστορική στιγμή» που πιστώνεται στον Ντόναλντ Τραμπ και στη διπλωματική επιμονή που οδήγησε σε ειρηνευτική πρωτοβουλία για τη Γάζα.
Με την πρωτοβουλία αυτή, η κυβέρνηση επιχειρεί να διασφαλίσει τον σεβασμό και την αξιοπρέπεια ενός από τα σημαντικότερα μνημεία της χώρας.
Η ανάθεση της προστασίας του Αγνώστου Στρατιώτη στο Υπουργείο Άμυνας έρχεται ως θεσμική απάντηση σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και παρερμηνείας του ρόλου ενός χώρου που αποτελεί διαχρονικό σύμβολο εθνικής μνήμης.
