Στο Σαρμ Ελ–Σέιχ της Αιγύπτου βρίσκεται από το απόγευμα της Δευτέρας (13/10) ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προκειμένου να συμμετάσχει στη διεθνή σύνοδο κορυφής για την ειρήνη στη Γάζα, ύστερα από πρόσκληση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Η παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού στη σύνοδο εντάσσεται στο πλαίσιο της ενεργού διπλωματικής συμμετοχής της Ελλάδας στις πρωτοβουλίες για τη σταθερότητα στη Μέση Ανατολή, μετά την ιστορική συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.
Θερμή χειραψία και σύντομος διάλογος
Κατά την έναρξη των εργασιών της συνόδου, ο Ντόναλντ Τραμπ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης αντάλλαξαν μια θερμή χειραψία και είχαν έναν σύντομο διάλογο μπροστά στις κάμερες, με φόντο τη διπλωματική κινητικότητα που προκαλεί η ειρηνευτική συμφωνία.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η συζήτηση επικεντρώθηκε στην πορεία του ειρηνευτικού σχεδίου και στον ρόλο της Ελλάδας ως σταθερού εταίρου και διαμεσολαβητή στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Η συμμετοχή της Ελλάδας στη διεθνή σύνοδο
Ο Έλληνας πρωθυπουργός θα συμμετάσχει στις διευρυμένες εργασίες της συνόδου, μαζί με 20 ηγέτες και αξιωματούχους από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων οι πρόεδροι της Γαλλίας και της Τουρκίας, οι πρωθυπουργοί της Ιταλίας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.
Η παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη αναμένεται να ενισχύσει τη διεθνή εικόνα της Ελλάδας ως χώρας που προωθεί τον διάλογο και τη συνεργασία σε κρίσιμα γεωπολιτικά ζητήματα.
