Νίκη Κεραμέως: «Όχι, δεν θα δουλεύουμε 13ωρα – Το νέο εργασιακό έχει δυνατότητα ευέλικτης 4ήμερης εργασίας»

14
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως μιλώντας το πρωί στην εκπομπή ΣΗΜΕΡΑ , ξεκαθάρισε ότι το νέο εργασιακό νομοσχέδιο δεν καθιερώνει 13ωρη εργασία, αλλά δίνει περισσότερη ευελιξία στους εργαζόμενους, με δυνατότητα  όπου συμφωνηθεί  τετραήμερης εβδομάδας εργασίας.


Όπως ανέφερε, το μέτρο έχει στόχο να προσαρμόσει την αγορά εργασίας στις ανάγκες της εποχής, χωρίς να επιβάλλει πρόσθετες ώρες ή υποχρεωτικά ωράρια.

«Δεν είναι υποχρεωτικό το 13ωρο»

Μιλώντας στην ΕΡΤ, η Νίκη Κεραμέως εξήγησε ότι οι ρυθμίσεις για το 13ωρο έχουν πολύ περιορισμένη εφαρμογή και απαιτούν τη συμφωνία του εργαζομένου.
«Η έκφραση “13ωρο” αφήνει να εννοηθεί ότι όλοι θα δουλεύουμε κάθε μέρα 13 ώρες. Δεν ισχύει αυτό. Μπορεί να γίνεται για 37 μέρες τον χρόνο, δηλαδή περίπου 3 μέρες τον μήνα, και μόνο εφόσον συμφωνήσει ο εργαζόμενος», τόνισε.

Η υπουργός πρόσθεσε ότι μέχρι σήμερα ένας εργαζόμενος μπορεί να δουλεύει σε δύο εργοδότες μέχρι 13 ώρες τη μέρα, χωρίς επιπλέον αμοιβή και με ταλαιπωρία μετακινήσεων.
«Με τη ρύθμιση που φέρνουμε, για αυτό που ήδη κάνει σήμερα, του δίνεται η δυνατότητα να πάρει επιπλέον 40% αμοιβή και να μην χρειάζεται να μετακινείται», είπε.

Δυνατότητα για 4ήμερη εργασία

Η κ. Κεραμέως επεσήμανε ότι το νέο πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα ευέλικτης 4ήμερης εβδομάδας εργασίας, εφόσον υπάρχει συμφωνία εργαζόμενου και εργοδότη.
«Ξέρετε τι δυνατότητα δίνει αυτό το νομοσχέδιο, που πρέπει να γίνει “σημαία” για κάθε εργαζόμενο; Να δουλεύει 4 μέρες την εβδομάδα όλον τον χρόνο», υπογράμμισε.
Στόχος, όπως είπε, είναι να υπάρξει ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, χωρίς να θίγονται τα εργασιακά δικαιώματα.

«Το νομοσχέδιο ενισχύει τον εργαζόμενο»

Η υπουργός τόνισε ότι οι αλλαγές κινούνται σε τρεις βασικούς άξονες:

  • Ενίσχυση του εργαζομένου, με ευέλικτα ωράρια και επιπλέον παροχές όπως το επίδομα κυοφορίας.

  • Στήριξη των επιχειρήσεων, με απλούστερες διαδικασίες και δυνατότητα προσαρμογής στις ανάγκες της παραγωγής.

  • Εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές πρακτικές, ώστε η Ελλάδα να προχωρήσει σε ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό μοντέλο απασχόλησης.

Με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο, η κυβέρνηση επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει το πλαίσιο εργασίας, συνδυάζοντας την προστασία του εργαζομένου με την ευελιξία της αγοράς.
Η Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι δεν θεσμοθετείται 13ωρη εργασία, αλλά προστίθεται η δυνατότητα επιλογών, όπως η 4ήμερη εβδομάδα, που όπως είπε  μπορεί να φέρει πιο ισορροπημένη επαγγελματική ζωή για χιλιάδες πολίτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ