Η Ελλάδα στο επίκεντρο των ευρωατλαντικών ενεργειακών εξελίξεων – Παπασταύρου: «Έρχονται αμερικανικές επενδύσεις και νέες συμφωνίες»

3
Νοέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η Ελλάδα τοποθετείται στο κέντρο της διεθνούς ενεργειακής ατζέντας, ενόψει της διήμερης συνόδου της Πέμπτης και της Παρασκευής, όπου θα συμμετάσχουν τέσσερις υπουργοί της κυβέρνησης Τραμπ και 25 υπουργοί Ενέργειας της Ε.Ε., σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου στην ΕΡΤnews.

«Μήνυμα εμπιστοσύνης προς την ελληνική κυβέρνηση»

Ο κ. Παπασταύρου χαρακτήρισε την παρουσία των Αμερικανών αξιωματούχων «σαφές μήνυμα εμπιστοσύνης» προς την ελληνική κυβέρνηση και σημείωσε ότι η χώρα «με αυτοπεποίθηση και σχέδιο συνδιαμορφώνει την ενεργειακή στρατηγική στην ευρύτερη περιοχή».
Όπως αποκάλυψε, αναμένονται ανακοινώσεις νέων επενδύσεων και πιθανών συμφωνιών με αμερικανική συμμετοχή στον ενεργειακό τομέα, στις 7 Νοεμβρίου.

«Είμαστε πολύ κοντά σε συμφωνίες που θα μας εκπλήξουν θετικά», τόνισε χαρακτηριστικά.

Η Ελλάδα ως ενεργειακός κόμβος της περιοχής

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι η Ελλάδα διαθέτει στρατηγικές υποδομές, όπως η Ρεβυθούσα και η Αλεξανδρούπολη, ενώ εξετάζεται και η δημιουργία τρίτου σταθμού LNG.

«Η γεωγραφική θέση, η πολιτική σταθερότητα και η φιλική στάση προς τις επενδύσεις καθιστούν τη χώρα ιδανικό δίαυλο για τη ροή αμερικανικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη», δήλωσε.

Όσον αφορά τους υδρογονάνθρακες, ανέφερε ότι οι σεισμικές έρευνες ολοκληρώθηκαν και πως προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για γεωτρήσεις.

Στρατηγικές διασυνδέσεις με Αίγυπτο και Κύπρο

Ο κ. Παπασταύρου στάθηκε στα έργα ενεργειακής διασύνδεσης με την Αίγυπτο και την Κύπρο, τα οποία χαρακτήρισε «οραματικά αλλά απολύτως αναγκαία».
Η ενέργεια που θα έρχεται από την Αίγυπτο, όπως είπε, θα είναι αιολική, προσφέροντας «φθηνή και άφθονη ενέργεια, απαραίτητη για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και των νέων τεχνολογιών».
Για τη διασύνδεση Κύπρου–Ελλάδας, υπογράμμισε πως «μετά από δύο χρόνια στασιμότητας υπάρχει πλέον πρόοδος», καθώς οι άδειες μεταβιβάστηκαν και οι εκκρεμότητες βαίνουν προς επίλυση.

Έργα ύδρευσης και διαχείριση νερού 2,5 δισ. ευρώ

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στα μεγάλα έργα ύδρευσης, συνολικού ύψους 2,5 δισ. ευρώ:

  • 1 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,

  • 250 εκατ. ευρώ από την ΕΤΑΑ,

  • ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια της ΕΥΔΑΠ, η οποία – όπως είπε – έχει μηδενικό δανεισμό.

Ανακοίνωσε επίσης συνενώσεις 50 τοπικών οργανισμών ύδρευσης και επέκταση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ σε Χαλκιδική, Εύβοια, Βοιωτία και Φωκίδα.

«Έχουμε 750 παρόχους νερού — πρέπει να νοικοκυρέψουμε το σύστημα. Χάνεται το 50% του νερού λόγω κακής διαχείρισης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ενέργεια, τιμές και ευρωπαϊκή πολιτική

Αναφορικά με τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα παραμένει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με τη δέκατη φθηνότερη τιμή στην Ευρώπη.

«Η αύξηση στη χονδρική τον Οκτώβριο ήταν 20%, αλλά απορροφήθηκε από τους παρόχους, με αποτέλεσμα μικρή επιβάρυνση 7,1% στη λιανική», διευκρίνισε.

Ενόψει της Συνόδου Υπουργών Περιβάλλοντος στις Βρυξέλλες, δήλωσε ότι η Ελλάδα θα στηρίξει τους στόχους για μείωση εκπομπών έως το 2040, ζητώντας ωστόσο ρεαλισμό και ευελιξία:

«Θέλουμε μείωση εκπομπών, αλλά δεν θα βάλουμε τους αριθμούς πάνω από τους ανθρώπους. Προτεραιότητα είναι η προστασία των ευάλωτων νοικοκυριών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ