Με τη συμμετοχή κορυφαίων Αμερικανών αξιωματούχων, Ευρωπαίων υπουργών και ενεργειακών κολοσσών ξεκίνησε σήμερα στο Ζάππειο η 6η Σύνοδος της Διατλαντικής Συνεργασίας για την Ενέργεια (P-TEC), επιβεβαιώνοντας τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακή πύλη της Ευρώπης και βασικό κόμβο μεταφοράς αμερικανικού LNG προς την ΕΕ.
Η σύνοδος που αναδεικνύει την Ελλάδα σε ενεργειακό κόμβο
Η διήμερη σύνοδος, που ολοκληρώνεται αύριο, σηματοδοτεί σημαντικές νέες συνεργασίες και στρατηγικά deals στον ενεργειακό τομέα.
Από χθες βρίσκονται στη χώρα μας και συναντήθηκαν με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός Εσωτερικών και «τσάρος της ενέργειας» της κυβέρνησης Τραμπ, Νταγκ Μπέργκαμ, ο υπουργός Ενέργειας Κρις Ράιτ, ο υφυπουργός Εξωτερικών για τη Διαχείριση και τους Πόρους, Μάικλ Ρίγας, και ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Ενέργεια και το Περιβάλλον, Τζέικομπ Χέλμπεργκ.
Η παρουσία τους στην Αθήνα, μαζί με ηγετικά στελέχη εταιρειών όπως οι Cheniere Energy, ExxonMobil, ConocoPhillips, Venture Global LNG, αλλά και τεχνολογικών κολοσσών όπως Amazon και Google, υπογραμμίζει τον νέο γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στην ενεργειακή αρχιτεκτονική της Ευρώπης.
Από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν οι ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΣΦΑ, Gastrade, Energean και HelleniQ Energy, σηματοδοτώντας τον ολοένα πιο ενεργό ρόλο του ελληνικού ενεργειακού τομέα στην περιφερειακή σταθερότητα και ασφάλεια εφοδιασμού.
Οι πρώτες τοποθετήσεις – Παπασταύρου και Ράιτ
Οι ομιλίες άνοιξαν με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου και τον Αμερικανό ομόλογό του Κρις Ράιτ.
Σταύρος Παπασταύρου (09:00):
«Για ιστορική ευκαιρία μιλάμε σήμερα. Δουλεύουμε σκληρά για τις απαραίτητες υποδομές που θα διασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στο κέντρο του ενεργειακού χάρτη της περιοχής. Νομίζω ότι θα έχουμε σημαντικές ανακοινώσεις από τον ιδιωτικό τομέα. Η παρουσία της ExxonMobil και της Chevron ενισχύει τις θέσεις μας».
Κρις Ράιτ (09:27):
«Η Ελλάδα είναι το τέλειο σημείο εισόδου, είναι μια ευκαιρία παραδεισένια – ας την αξιοποιήσουμε μαζί. Θέλω να δω την Ευρώπη γεμάτη με άφθονη ενέργεια, εργαστείτε μαζί μας για να το πετύχουμε».
Η Αθήνα στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Η φετινή σύνοδος του P-TEC πραγματοποιείται σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα εδραιώνει τη θέση της ως αξιόπιστος εταίρος των ΗΠΑ και της ΕΕ, τόσο στον ενεργειακό όσο και στον γεωπολιτικό τομέα.
Ο Κάθετος Διάδρομος και οι υποδομές LNG σε Ρεβυθούσα και Αλεξανδρούπολη αποτελούν βασικούς πυλώνες αυτής της στρατηγικής, ενισχύοντας τον ρόλο της χώρας στη μεταφορά φυσικού αερίου προς τα Βαλκάνια, τη Μολδαβία και την Ουκρανία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια των εργασιών της Συνόδου αναμένονται σημαντικές ανακοινώσεις συνεργασίας μεταξύ αμερικανικών και ελληνικών εταιρειών, αλλά και νέα κοινά projects για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και της πράσινης μετάβασης στην ευρύτερη περιοχή.
