Από τον Ιούνιο ξεκινά η εγκατάσταση 1.000 καμερών ελέγχου κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους, μέσω των οποίων θα επιβάλλονται ηλεκτρονικά τα πρόστιμα για τροχαίες παραβάσεις, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Αυτόματη βεβαίωση παραβάσεων
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3, ο υπουργός διευκρίνισε ότι οι κάμερες θα εγκατασταθούν με ευθύνη του υπουργείου Υποδομών, ωστόσο «μέσα από αυτές θα λειτουργεί και η ΕΛΑΣ, η οποία θα επιβάλλει τα πρόστιμα ηλεκτρονικά».
Το νέο σύστημα φιλοδοξεί να περιορίσει δραστικά τις τροχαίες παραβάσεις, αυτοματοποιώντας τη διαδικασία καταγραφής και βεβαίωσης των προστίμων χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Προβλήματα και καθυστερήσεις
Ο υπουργός ανέφερε ότι οι κάμερες της Περιφέρειας Αττικής επρόκειτο να τοποθετηθούν νωρίτερα, όμως «υπάρχουν κάποια προβλήματα που δεν γνωρίζω ακριβώς». Παράλληλα, υπογράμμισε ότι σε λίγες ημέρες θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για την τοποθέτηση καμερών στις στολές των αστυνομικών (body cameras), μέτρο που θα ενισχύσει τη διαφάνεια στις επιχειρησιακές δράσεις της αστυνομίας.
«Το Δημόσιο πρέπει να λειτουργεί πιο γρήγορα»
Αναφερόμενος στη γραφειοκρατία και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται, κυρίως από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ο Χρυσοχοΐδης τόνισε:
«Υπάρχει η ευρωπαϊκή νομοθεσία· δεν κάνει ο καθένας ό,τι θέλει. Οι ρυθμοί πολλών αρχών είναι πάρα πολύ αργοί και, ορισμένες φορές, αντιδρώ γιατί υπάρχει μια συνολικότερη χαλαρότητα στα πράγματα, η οποία είναι εξοργιστική. Έχει σημασία να δούμε πώς μπορεί το Δημόσιο να λειτουργεί πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά».
Το επόμενο βήμα στην οδική ασφάλεια
Το νέο δίκτυο καμερών, που θα καλύπτει βασικές οδικές αρτηρίες της Αττικής και των μεγάλων πόλεων, εντάσσεται στο σχέδιο ψηφιακού ελέγχου τροχαίων παραβάσεων και στοχεύει στη μείωση των ατυχημάτων και στην ενίσχυση της αστυνόμευσης μέσω τεχνολογίας.
