Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και τη διαδικασία πληρωμών από τον ΟΠΕΚΕΠΕ μίλησε το πρωί της Δευτέρας ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση αρχίζει να εξομαλύνεται.
«Είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος για τον αγροτικό κόσμο και τον πρωτογενή τομέα και αυτό δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά και όλους τους αγρότες της Ευρώπης», ανέφερε ο υπουργός στον ΑΝΤ1, σημειώνοντας πως οι καθυστερήσεις στις πληρωμές ήταν αποτέλεσμα προσαρμογών που ζήτησε η Κομισιόν.
Ο κ. Τσιάρας τόνισε ότι η πόρτα του διαλόγου παραμένει ανοιχτή, υπογραμμίζοντας: «Έχω συναντηθεί με όλους τους αγρότες. Σε ένα επίπεδο ειλικρινούς διαλόγου έχουμε καταφέρει να λύσουμε σημαντικά ζητήματα. Κατανοώ τη διαμαρτυρία, αρκεί να μην προκαλεί προβλήματα στην υπόλοιπη κοινωνία».
Αναφερόμενος στα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, ανέφερε ότι:
– 2.000 άτομα βρέθηκαν εκτός επιδοτήσεων επειδή είχαν λάβει παράνομα χρήματα,
– 44.000 – 45.000 βρίσκονται σε διαδικασία ελέγχου,
– 11.000 αγροτεμάχια εξαιρέθηκαν λόγω έλλειψης αριθμού ΚΑΕΚ,
– και 13.000 κτηνοτρόφοι έμειναν προσωρινά εκτός ενισχύσεων λόγω κατανομής βοσκοτόπων.
Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι όλοι οι αγρότες θα έχουν δικαίωμα ένστασης, ενώ υπογράμμισε ότι ήδη υπάρχει χρονοδιάγραμμα πληρωμών που θα δώσει ανακούφιση στον αγροτικό κόσμο. «Μέσα στο Σαββατοκύριακο πληρώθηκαν τέσσερα προγράμματα», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στα μέτρα στήριξης:
«Ήδη ανακοινώθηκε το +50% στον ΕΦΚ, ενώ θα υπάρξει και αποζημίωση για τους κτηνοτρόφους που θανάτωσαν ζώα λόγω ευλογιάς. Εξαντλούμε κάθε δημοσιονομικό περιθώριο για να στηρίξουμε τον αγροτικό τομέα».
Κλείνοντας, ο Κώστας Τσιάρας σημείωσε:
«Οι έντιμοι αγρότες δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Όσα χρήματα δικαιούνται οι νόμιμοι αγρότες και κτηνοτρόφοι, θα τα λάβουν στο ακέραιο».
