10 χρόνια Μητσοτάκης στη ΝΔ – Το βίντεο AI και το μήνυμα συνέχειας

10
Ιανουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σήμερα κλείνουν δέκα χρόνια από την ημέρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και ο ίδιος επέλεξε να το σημαδέψει δημόσια με ένα μήνυμα που «δείχνει» συνέχεια και στόχο.

«Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο υπερήφανος που ηγούμαι της μεγαλύτερης παράταξης της πατρίδας μας. Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη. Μαζί συνεχίζουμε με το ίδιο πάθος και την ίδια αποφασιστικότητα», ανέφερε σε ανάρτησή του, ανεβάζοντας παράλληλα ένα βίντεο που έχει δημιουργηθεί με τεχνολογία AI, με ορόσημα από τη δεκαετή του πορεία στην ηγεσία του κόμματος.

Η επέτειος, το μήνυμα και η «σκηνή» στο Μοσχάτο

Η ημερομηνία δεν είναι τυχαία για τη ΝΔ, ούτε για τον ίδιο. Ήταν 10 Ιανουαρίου 2016 όταν, στα γραφεία του κόμματος στο Μοσχάτο, πανηγύριζε την επικράτησή του απέναντι στον Βαγγέλη Μεϊμαράκη στις εσωκομματικές εκλογές. Σήμερα, επιστρέφει στο ίδιο σημείο για να γιορτάσει την επέτειο με κομματικά στελέχη, πριν ακολουθήσει περιοδεία στο Μοσχάτο και επαφή με πολίτες. Το μήνυμα που περνάει είναι καθαρό: η παράταξη θυμάται, αλλά κοιτάει μπροστά.

Οι δύο στόχοι από την πρώτη ημέρα

Από τότε που ανέλαβε την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έβαλε δύο στόχους στο τραπέζι, χωρίς «μισόλογα». Ο πρώτος ήταν να μεγαλώσει την παράταξη, να τη διευρύνει χωρίς στεγανά και να τη βγάλει από τις εσωτερικές ισορροπίες που τη φρέναραν. Ο δεύτερος ήταν να ξανακάνει τη ΝΔ κυβερνητική δύναμη, σε μια περίοδο που η κοινωνία είχε κουραστεί από τα μνημόνια, την ανασφάλεια και τη διαρκή πολιτική ένταση.

Από την ευρωκάλπη στη μεγάλη νίκη του 2019

Η πρώτη μεγάλη πολιτική «μέτρηση» ήρθε πριν από τις εθνικές κάλπες, με τις ευρωεκλογές του 2019, όπου η Νέα Δημοκρατία πήρε 33% και εξέλεξε 8 ευρωβουλευτές, ενώ ακολούθησαν ισχυρές επιδόσεις και στις αυτοδιοικητικές εκλογές, με κυριαρχία σε περιφέρειες και δήμους. Το momentum «έδεσε» λίγες εβδομάδες μετά, στις 7 Ιουλίου 2019, όταν η ΝΔ κέρδισε τις εθνικές εκλογές με 39,85% και σχημάτισε αυτοδύναμη κυβέρνηση, εκλέγοντας 158 βουλευτές, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Κυριαρχία με φόντο διαδοχικές κρίσεις

Στο αφήγημα της δεκαετίας, το κυβερνητικό επιτελείο επιμένει σε μία εικόνα: ότι η χώρα πέρασε «τεστ αντοχής» και η κυβέρνηση άντεξε. Η πανδημία, η ενεργειακή κρίση, οι διεθνείς αναταράξεις και οι μεταναστευτικές πιέσεις μπήκαν στη μέση, όμως η γραμμή που προβάλλεται είναι πως οι κρίσεις λειτούργησαν ως επιταχυντής μεταρρυθμίσεων, ειδικά στην ψηφιοποίηση του κράτους, στη μείωση γραφειοκρατίας και στη βελτίωση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας.

Την ίδια ώρα, η κυβερνητική πορεία δεν έμεινε έξω από μεγάλα τραύματα. Η τραγωδία των Τεμπών καταγράφεται ως το πιο βαρύ ορόσημο, όπου ο πρωθυπουργός βρέθηκε απέναντι σε παθογένειες του κράτους και στη σκληρή πολιτική πίεση που ακολούθησε.

Μεταρρυθμίσεις, συγκρούσεις και «το στοίχημα του κράτους»

Το κείμενο της πολιτικής αποτίμησης δίνει έμφαση στο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν «πάγωσε» τις αλλαγές ακόμη και σε δύσκολες περιόδους. Προβάλλεται η ψηφιακή μετάβαση, η προσπάθεια να περιοριστεί η γραφειοκρατία και η επιδίωξη σταθερότητας στη διακυβέρνηση, με σταθερή θέση υπέρ των αυτοδύναμων κυβερνήσεων και της εξάντλησης της τετραετίας.

Παράλληλα, καταγράφονται επιλογές που προκάλεσαν συγκρούσεις και πολιτικό κόστος: από την ατζέντα για την ανώτατη εκπαίδευση έως την αυστηρότερη πολιτική για τα πανεπιστήμια, με στόχο –όπως περιγράφεται– να μπει τέλος σε εικόνες ανομίας και να αλλάξει η καθημερινότητα στα ιδρύματα.

Εξωτερική πολιτική, άμυνα και η εικόνα προς τα έξω

Στο αφήγημα της δεκαετίας μπαίνουν και τα «εξωτερικά» στοιχήματα: ενίσχυση της άμυνας, αναβάθμιση της διεθνούς παρουσίας της χώρας και διαχείριση δύσκολων σχέσεων στην περιοχή. Η κυβέρνηση τονίζει ότι η Ελλάδα βρέθηκε πιο «ψηλά» διεθνώς, με κινήσεις που στόχευσαν στη θωράκιση της αποτρεπτικής ισχύος και στη διπλωματική δραστηριοποίηση, ενώ προβάλλεται και η επιδίωξη περιόδων χαμηλότερης έντασης με την Τουρκία.

«Η Νέα Δημοκρατία κοιτάει μόνο μπροστά»

Το πολιτικό μήνυμα που επαναφέρεται από κομματικά στελέχη συνοψίζεται σε μια φράση: ότι η Νέα Δημοκρατία, στη δεκαετία Μητσοτάκη, χτίζει μια «ευρύχωρη παράταξη» χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες, με σημαίες τον ρεαλισμό, τον εκσυγχρονισμό και την αποτελεσματικότητα. Σε αυτή τη λογική εντάσσεται και η αναφορά στον ρόλο της ΝΔ ως μέλους του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ), με στόχο να δείξει επιρροή και συμμετοχή στη διαμόρφωση ευρωπαϊκών πολιτικών.

Καταληκτικά

Η σημερινή επέτειος λειτουργεί ως πολιτικό «σήμα» για την επόμενη μέρα: επιβεβαίωση ηγεσίας, ανανέωση δεσμών με την κομματική βάση και μήνυμα συνέχειας προς το εκλογικό κοινό. Με την ανάρτηση, το βίντεο AI και την παρουσία του στο Μοσχάτο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιχειρεί να κλειδώσει το αφήγημα της δεκαετίας σε μία εικόνα: μια πορεία που, παρά τις κρίσεις και τις φθορές, κρατά τη Νέα Δημοκρατία κυρίαρχη και τον ίδιο αποφασισμένο να συνεχίσει με «πάθος και αποφασιστικότητα».

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ