Με αιχμές προς την αντιπολίτευση και ξεκάθαρη υπεράσπιση του Λιμενικού, ο υπουργός Μετανάστευσης Θάνος Πλεύρης παρενέβη δημόσια το πρωί της Πέμπτης,
στον απόηχο της τραγωδίας με τους 15 νεκρούς στη Χίο, δίνοντας παράλληλα εξηγήσεις για το πώς και πότε χρησιμοποιούνται οι κάμερες στα σκάφη του Σώματος.
«Η ελληνική αριστερά στοχοποιεί το Λιμενικό». Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24, ο υπουργός αναφέρθηκε σε παλαιότερο περιστατικό, επιχειρώντας σύγκριση με τη Χίο.
«Στη Γαύδο πριν τρεις μήνες είχαμε τρεις νεκρούς μετανάστες και τότε το πλοίο που ενεπλάκη ήταν της Frontex. Στην αναφορά της έλεγε ότι τους έπιασε πανικός όταν είδαν το σκάφος, πήγαν να ανέβουν και πνίγηκαν, και κανείς δεν τους αμφισβήτησε. Γιατί; Γιατί η ελληνική αριστερά αρέσκεται να αμφισβητεί και να στοχοποιεί το Λιμενικό», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τι ισχύει με τις κάμερες στα σκάφη του Λιμενικού
Ο Θάνος Πλεύρης έδωσε διευκρινίσεις και για το ζήτημα των καμερών στα σκάφη του Λιμενικού, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται για σύστημα συνεχούς καταγραφής.
«Αυτό που γνωρίζω είναι ότι δεν υπάρχουν κάμερες όπως στην ΕΛ.ΑΣ. για να κοιτάμε αν έχει γίνει ή όχι ένα συμβάν. Είναι επιχειρησιακές κάμερες, που χρησιμοποιούνται τη νύχτα για εντοπισμό στόχων σε απόσταση. Λειτουργούν όταν υπάρχουν επιχειρησιακοί λόγοι. Στη Χίο δεν χρειάστηκε, γιατί το ταχύπλοο ήταν μπροστά του», ανέφερε, προσθέτοντας:
«Ας βγει κάποιος να πει ότι υπάρχει κανονισμός στο Λιμενικό για 24ωρη καταγραφή των συμβάντων».
«Οι εγκληματίες είναι οι διακινητές, όχι οι λιμενικοί»
Σε έντονο τόνο, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η ευθύνη για την τραγωδία βαραίνει αποκλειστικά τους διακινητές.
«Οι εγκληματίες και οι δολοφόνοι είναι οι διακινητές. Οι 24 που έχουν σωθεί είναι γιατί εκεί ήταν άνδρες και γυναίκες του Λιμενικού. Καθημερινά στο Αιγαίο και νότια της Κρήτης το Λιμενικό σώζει ανθρώπους και την ίδια ώρα χθες στη Βουλή κάποιοι μιλούσαν για έγκλημα του Λιμενικού. Όχι μόνο πόρισμα έβγαλαν, αλλά αν μπορούσαν θα τους έβαζαν και στη φυλακή», είπε.
Όπως πρόσθεσε, «κάποιοι θέλουν να έχουν τους λιμενικούς στο στόχαστρο, επειδή πιστεύουν τους διακινητές και όχι αυτούς που φυλάνε τα σύνορα».
Οι αντιδράσεις των ΜΚΟ και το νομοσχέδιο
Ο Θάνος Πλεύρης αναφέρθηκε και στις αντιδράσεις ΜΚΟ για το νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή σχετικά με τη νόμιμη μετανάστευση. Όπως εξήγησε, η ένταση οφείλεται σε δύο βασικές αλλαγές.
Η πρώτη αφορά τη χρηματοδότηση, καθώς προβλέπεται οι ΜΚΟ να μην λαμβάνουν απευθείας χρήματα, αλλά μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, όπως ισχύει για τις εταιρείες.
Η δεύτερη αφορά την αυστηροποίηση των ποινών, καθώς, όπως είπε, «αν κάποιος που είναι ΜΚΟ σε δομή και καταδικαστεί για διακίνηση μεταναστών, θα τιμωρείται βαρύτερα».
Οι δηλώσεις του υπουργού ανεβάζουν εκ νέου τους τόνους στη δημόσια αντιπαράθεση για τη διαχείριση του μεταναστευτικού, με το Λιμενικό να βρίσκεται στο επίκεντρο έντονης πολιτικής σύγκρουσης μετά την τραγωδία στη Χίο.
