Ο δρόμος προς τη μακροζωία περνά μέσα από την πρόληψη, τις δομημένες επιστημονικές παρεμβάσεις, αλλά και τον τρόπο ζωής. Σε κάθε περίπτωση η μακροζωία αναδεικνύεται πλέον ως μια ρεαλιστική προοπτική, όπως επισημάνθηκε σε συζήτηση στο πλαίσιο του 11oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 22- 25 Απριλίου.
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, ανέφερε χαρακτηριστικά παράδειγμα από τον οικογενειακό της κύκλο για να δείξει το γεγονός ότι οι παλαιότερες γενιές έχουν κατακτήσει τη μακροζωία επειδή ήταν ιδιαίτερα ενεργές στην καθημερινότητά τους. «Ο παππούς μου ζει στην Κρήτη και καλώς εχόντων τον Μάιο θα κλείσει τα 100. Ήταν ενεργός στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του. Εγώ που είμαι εγγονή του κάθομαι το μεγαλύτερο μέρος της μέρας μου», περιέγραψε η κ. Αγαπηδάκη.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, που συντόνισε ο Αντώνης Φουρλής, δημοσιογράφος της HUFFPOST GREECE, του ERTNEWS και του ANTENNA TV, η Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας υποστήριξε ότι για να μπορούμε να ζούμε ποιοτικά και πολλά χρόνια, χρειάζεται να ξεκινήσουμε από νωρίς κάτι που κάνουν οι παλαιότεροι και το έχουμε ξεχάσει: να είμαστε δραστήριοι. «Μακροζωία δεν είναι να ζήσουμε πολλά χρόνια, είναι να ζήσουμε δημιουργικά χρόνια» συμπλήρωσε.
Αναφερόμενη στο κομμάτι της πρόληψης, τόνισε πως πολλοί άνθρωποι μεγάλης ηλικίας ζουν μόνοι τους, σε απομακρυσμένα χωριά και στα νησιά μας, άρα χρειάζεται να πάει η Πολιτεία σε αυτούς. «Γι’ αυτό αναπτύξαμε τις Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ), για να υπάρχει αποτελεσματική και έγκαιρη ιατρική φροντίδα» εξήγησε η κυρία Αγαπηδάκη. Στο πλαίσιο αυτό έχουν εξεταστεί από τα 180 ιατρικά κλιμάκια των ΚΟΜΥ συνολικά 35.000 άνθρωποι από τον περασμένο Οκτώβριο. Στις ΚΟΜΥ εργάζονται πάνω από 1.000 άτομα, ενώ οι πολίτες σε όλη την χώρα μπορούν να καλούν στο 1135 για να ζητήσουν δωρεάν επίσκεψη κατ’ οίκον για πρόληψη και για θεραπευτικές υπηρεσίες.
Η κα. Αγαπηδάκη αναφέρθηκε επίσης στο Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής, που αναπτύσσει το Υπουργείο Υγείας, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι, στο άμεσο μέλλον, οι πολίτες να μην χρειάζεται να νοσηλεύονται σε νοσοκομειακές δομές για απλά περιστατικά, αλλά να μπορούν να παρακολουθούνται απομακρυσμένα από τον θεράποντα ιατρό τους.
