Σε μια σοβαρή διπλωματική κίνηση προχώρησε η Αθήνα, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά της προς την κυβέρνηση του Ισραήλ. Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών χαρακτήρισε επισήμως ως «απαράδεκτη» και «απολύτως καταδικαστέα» τη συμπεριφορά που επέδειξε ο Ισραηλινός Υπουργός Εθνικής Ασφάλειας απέναντι στους Έλληνες πολίτες, οι οποίοι συμμετείχαν στην ανθρωπιστική πρωτοβουλία του διεθνούς στολίσκου «Global Sumud Flotilla».
Κατόπιν ρητής εντολής του Υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη, οι ελληνικές διπλωματικές αρχές πραγματοποίησαν αυστηρό διάβημα διαμαρτυρίας προς το Ισραήλ αναφορικά με το συγκεκριμένο περιστατικό. Στην ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Εξωτερικών ξεκαθαρίζει σε υψηλούς τόνους ότι η ελληνική πλευρά απαιτεί τον πλήρη σεβασμό στο διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο καθώς και στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Παράλληλα, η Αθήνα απευθύνει σαφές και κατηγορηματικό κάλεσμα προς τις ισραηλινές αρχές, ζητώντας την άμεση απελευθέρωση των Ελλήνων πολιτών που έχουν υποστεί αυτή τη μεταχείριση, καθώς και την ταχεία διεκπεραίωση όλων των σχετικών νομικών ή γραφειοκρατικών διαδικασιών χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις.
