Θύελλα αντιδράσεων για σποτ του καλαματιανού καρναβαλιού: «Κατάπτυστο» – Φεμινιστικές οργανώσεις ζητούν την απόσυρση του

6
Φεβρουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Θύελλα αντιδράσεων  έχει προκαλέσει το διαφημιστικό σποτ για το καλαματιανό καρναβάλι, με φεμινιστικές οργανώσεις και πολιτικά πρόσωπα να ζητούν την άμεση απόσυρσή του, κάνοντας λόγο για προσβολή της γυναικείας αξιοπρέπειας και κανονικοποίηση της έμφυλης βίας.


Το βίντεο, που κυκλοφόρησε τις τελευταίες ημέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άνοιξε έναν ευρύτερο δημόσιο διάλογο για τα όρια της σάτιρας και της καρναβαλικής υπερβολής.

Σφοδρή αντίδραση από τη φεμινιστική κοινότητα

Στο επίμαχο σποτ εμφανίζονται δύο άνδρες να κρατούν μια γυναίκα και να την «ανταλλάσσουν» με χαρτονομίσματα, στο πλαίσιο της προώθησης του καρναβαλιού. Η Φεμινιστική Καλαμάτας χαρακτήρισε τη διαφήμιση «κατάπτυστη για το γυναικείο φύλο και την ανθρώπινη ύπαρξη», υποστηρίζοντας ότι αναπαράγει εικόνες μαστροπείας και εμπορίας ανθρώπων.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της οργάνωσης, «μια γυναίκα, ένα γυναικείο-ανθρώπινο σώμα, παρουσιάζεται ως ανταλλακτικό μέσο». Επισημαίνεται επίσης ότι τέτοιες εικόνες δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως χιούμορ, την ώρα που –όπως αναφέρεται– η κοινωνία βρίσκεται καθημερινά αντιμέτωπη με περιστατικά έμφυλης βίας, γυναικοκτονιών και κακοποίησης.

Πολιτικές αντιδράσεις και κριτική

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στον Δήμο Καλαμάτας, Βασίλης Τζαμουράνης, ο οποίος χαρακτήρισε το σποτ «ατυχές». Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, σημείωσε ότι «προβάλλει την κακοποίηση της γυναίκας και τη χρήση της ως αντάλλαγμα», προσθέτοντας πως τέτοιες εικόνες αφήνουν περιθώρια για σοβαρές παρερμηνείες.

Καλαμάτα: Αντιδράσεις για διαφημιστικό σποτ του Καρναβαλιού – Ζητείται η  απόσυρσή του | farenews.gr

Η απάντηση της καρναβαλικής επιτροπής

Από την πλευρά της διοργάνωσης, ο πρόεδρος της καρναβαλικής επιτροπής Καλαμάτας, Παναγιώτης Δραγκιώτης, υπερασπίστηκε το σποτ, υποστηρίζοντας ότι η γυναίκα που εμφανίζεται αποτελεί «συμβολικό χαρακτήρα» και αναπαριστά την καρναβαλική διάθεση που «απελευθερώνεται».

Όπως ανέφερε, το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας είναι το σύνθημα “free the mood” και, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπήρξε πρόθεση προσβολής. Τόνισε μάλιστα ότι, κατά την άποψη της επιτροπής, δεν συντρέχει λόγος απόσυρσης του σποτ.

Ένα θέμα που παραμένει ανοιχτό

Παρά τις εξηγήσεις, οι αντιδράσεις συνεχίζονται, με τη Φεμινιστική Καλαμάτας να καλεί τον Δήμο να απολογηθεί δημόσια και να αποσύρει άμεσα το διαφημιστικό υλικό. Η υπόθεση αναδεικνύει για ακόμη μία φορά το λεπτό όριο ανάμεσα στην καρναβαλική σάτιρα και την αναπαραγωγή στερεοτύπων που αγγίζουν ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μέσα στην επόμενη διετία ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης – 350 εκατ. ευρώ για τη διαστημική πολιτική

Τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει «σημαντικά βήματα,…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ