Τηλεφωνική συνομιλία ενόψει της επικείμενης επίσημης επίσκεψης στην Αθήνα είχε την Κυριακή 3 Αυγούστου ο Υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης με τον νέο ΥΠΕΞ της Αιγύπτου, Badr Abdelatty. Η επικοινωνία αποτέλεσε προετοιμασία για τη συνάντηση των δύο ανδρών που έχει προγραμματιστεί για τις 6 Αυγούστου στην ελληνική πρωτεύουσα.
Διμερής ατζέντα με περιφερειακό βάθος
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, οι δύο υπουργοί αντάλλαξαν απόψεις για την ατζέντα της επικείμενης συνάντησης, η οποία περιλαμβάνει:
-
Τις ελληνοαιγυπτιακές σχέσεις και τις δυνατότητες περαιτέρω ενίσχυσής τους
-
Την αστάθεια στη Μέση Ανατολή, με έμφαση στη Γάζα
-
Τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, ιδίως σε σχέση με τη Λιβύη
-
Θέματα θρησκευτικής και πολιτιστικής σημασίας, όπως η κατάσταση της Μονής Αγίας Αικατερίνης στο Σινά
Το ζήτημα της Μονής στο τραπέζι
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η συζήτηση για τη Μονή Σινά, ιστορικό και πνευματικό σύμβολο του Ελληνορθόδοξου μοναχισμού, που βρίσκεται υπό αιγυπτιακή κυριαρχία. Η Αθήνα εκφράζει σταθερό ενδιαφέρον για την προστασία της αυτονομίας και της λειτουργίας της Μονής, καθώς και για την ασφάλεια της μοναστικής κοινότητας. Δεν έχουν γίνει γνωστές περαιτέρω λεπτομέρειες για τη θέση της Αιγύπτου, ωστόσο αναμένεται το θέμα να τεθεί και στις διευρυμένες συνομιλίες της 6ης Αυγούστου.
