Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: «Η ενεργειακή ασφάλεια είναι εθνική ασφάλεια» – Το μήνυμα μετά τη συμφωνία Ελλάδας – Ουκρανίας

17
Νοέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η ενεργειακή ασφάλεια βρέθηκε στο επίκεντρο της τοποθέτησης της πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, έπειτα από την υπογραφή της νέας συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ Αθήνας και Κιέβου στον τομέα της ενέργειας.

Η τοποθέτηση της Αμερικανίδας πρέσβειρας

Σε ανάρτησή της, η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ υπογράμμισε πως «η ενεργειακή ασφάλεια είναι εθνική ασφάλεια», χαρακτηρίζοντας την υπογραφή της συμφωνίας «ιστορική». Όπως ανέφερε, είχε την τιμή να παρακολουθήσει την υπογραφή της πρόθεσης συνεργασίας ανάμεσα στην ATLANTIC-SEE LNG TRADE, κοινοπραξία της ΔΕΠΑ και της Aktor, και την ουκρανική Naftogaz.

Υποστήριξη σε ευρωπαϊκή απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια

Η πρέσβειρα σημείωσε ότι η πρωτοβουλία βασίζεται σε πρόσφατες συμφωνίες που ανοίγουν τον δρόμο για προμήθειες αμερικανικού φυσικού αερίου προς ευρωπαίους εταίρους της Ουάσιγκτον. Στόχος, όπως τόνισε, είναι η ενίσχυση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας και η μείωση της εξάρτησης από τη ρωσική αγορά.

Η σημασία της συμφωνίας Ελλάδας Ουκρανίας

Η συνεργασία Αθήνας και Κιέβου στον τομέα του LNG ενισχύει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου στην περιοχή, ενώ για την Ουκρανία αποτελεί κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση της ενεργειακής της ασφάλειας εν μέσω πολέμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Φωτιά στο Αίγυπτος–Ιράν – Η FIFA επιτρέπει τις σημαίες Pride στο γήπεδο

Μια απόφαση που αναμένεται να προκαλέσει έντονες συζητήσεις και…

ΑΑΔΕ: 1.500 πολίτες εξυπηρετήθηκαν τις πρώτες 15 ημέρες του myPoint Κεραμεικού

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα τα εγκαίνια του myPoint Κεραμεικού, σηματοδοτώντας τον…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ