Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΈρχεται ο ενεργειακός διαμεσολαβητής από την 1η Φεβρουαρίου

Έρχεται ο ενεργειακός διαμεσολαβητής από την 1η Φεβρουαρίου

Σε ισχύ τίθεται από την 1η Φεβρουαρίου ο θεσμός του ενεργειακού διαμεσολαβητή, ο οποίος θα είναι στη διάθεση των καταναλωτών για διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων που αφορούν μεταξύ άλλων αμφισβήτηση του λογαριασμού ή του ύψους της κατανάλωσης, τον τρόπο διακανονισμού οφειλών, ασάφεια στις χρεώσεις, προβληματική ενημέρωση και άλλα ζητήματα.

Ο διαμεσολαβητής αποτελεί συνέχεια του εργαλείου myrae.gr όπου μπορούν να καταφεύγουν οι καταναλωτές για καταγγελίες και παράπονα. Αν ο καταναλωτής απορρίψει την απάντηση της εταιρείας τότε μπορεί να προσφύγει στον διαμεσολαβητή ο οποίος εξετάζει την υπόθεση και προτείνει (χωρίς να μπορεί να επιβάλει) λύση την οποία τα δύο μέρη έχουν την δυνατότητα να αποδεχθούν η να απορρίψουν.

Η υπηρεσία απευθύνεται σε οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου για διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων διανομής και παρέχεται δωρεάν.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν, το 2023 υπεβλήθησαν 6.075 αιτήματα στο myrae (έναντι 12.294 το 2022, χρονιά- ρεκόρ λόγω της ενεργειακής κρίσης) από τα οποία το 10-15% δεν επιλύεται μέσω της πλατφόρμας και συνεπώς μπορούν στο εξής να υποβάλλονται στον διαμεσολαβητή.

Πάνω από το 80% των αιτημάτων το 2023 αφορούσαν θέματα ηλεκτρικής ενέργειας και το 17% φυσικό αέριο ενώ τα μισά απευθύνονταν σε προμηθευτές, το 11% διαχειριστές και τα υπόλοιπα και τους δύο.

Τόσο η προσφυγή όσο και η σύσταση στην οποία θα καταλήγει ο διαμεσολαβητής δεν θα είναι υποχρεωτικές για οποιαδήποτε πλευρά. Αν η σύσταση γίνει αποδεκτή από καταναλωτή και προμηθευτή θα αποτελεί εκτελεστό τίτλο.

«Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θεωρούμε ότι θα βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των καταναλωτών», επισημαίνει με δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΡΑΕΕΥ Αθανάσιος Δαγούμας και προσθέτει: «Είναι στην παιδεία μας, ο καταναλωτής να αντιμετωπίζεται με αξιοπρέπεια από όλους τους φορείς της αγοράς».

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Αρχής, περίπου το 15 % των παραπόνων των καταναλωτών φθάνει στο στάδιο αυτό, δηλαδή των τριών απορρίψεων και θα μπορούν στο εξής να οδηγούνται στη διαμεσολάβηση η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια πρόσθετη επιλογή για τον καταναλωτή στην περίπτωση που η διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή του.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας