Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΤα social media και τα smartphones αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο στη ΝΑ...

Τα social media και τα smartphones αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο στη ΝΑ Ευρώπη

Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης βρίσκεται σε ανοδική πορεία.

Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Το 2022, η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προσέγγισε τα 94 δισεκατομμύρια ευρώ, με ετήσια αύξηση 14% στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας. Το 2023, αυτή η αξία ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία, το 89% της επισκεψιμότητας στα ηλεκτρονικά καταστήματα των χωρών της Βαλκανικής προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Επιπλέον, τα smartphones αποτελούν το κυρίαρχο κανάλι για τις αγορές του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι προοπτικές αυτές θα συζητηθούν στο Balkan eCommerce Summit, που θα διεξαχθεί στις 4 και 5 Απριλίου 2024 στη Σόφια της Βουλγαρίας. Στο συνέδριο θα συμμετέχουν 14 χώρες, μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων και ηλεκτρονικών πλατφόρμων. Η εταιρία Generation Y είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος του συνεδρίου στην Ελλάδα.

Όπως αναφέρει ο Nikola Ilchev, eCommerce Academy and Balkan eCommerce Summit Founder, στο φετινό συνέδριο οι αγορές του ηλεκτρονικού εμπορίου της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας θα βρεθούν στο επίκεντρο των θεμάτων που θα συζητηθούν και θα αναλυθούν, λόγω των θετικών προοπτικών τους.

Ο ιδρυτής του συνεδρίου που διοργανώνεται για δεύτερη φορά, επισημαίνει ότι στη διάρκεια των εργασιών θα δοθεί έμφαση στη δικτύωση των επιχειρήσεων που συμμετέχουν τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους εκπροσώπους από διεθνείς πλατφόρμες e-commerce, όπως Meta, Tik-Tok, Microsoft, BigCommerce, Geopost Francekka για τη δημιουργία συνεργειών για επέκταση των online πωλήσεων σε μια αγορά που ξεπερνά τους 80 εκατ. κατοίκους και αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο

Το 89% της επισκεψιμότητας σήμερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των χωρών της Βαλκανικής προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία (έρευνα της Mediapost Hit Mail) που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο, αναφέρει ο Nikola Ilchev. Για το λόγο αυτό το Digital Marketing θα βρεθεί στο επίκεντρο των ενημερωτικών παρουσιάσεων του συνεδρίου προς τις συμμετέχουσες εταιρίες, με στόχο να τις οδηγήσει σε υιοθέτηση μεθόδων για ουσιαστική αύξηση των πωλήσεων.

Άλλα στοιχεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι ότι το 44% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών στην Ευρώπη επιλέγει λύσεις παράδοσης εκτός σπιτιού, ενώ τελικά μόλις το 68% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών δίνουν προτεραιότητα στην τιμή στις αγοραστικές τους αποφάσεις.

Ένα ακόμη ουσιαστικό ζήτημα, που συνδέεται με τις προοπτικές ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι η επιλογή της βέλτιστης λύσης που ταιριάζει σε κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο στον τομέα της μεταφοράς και παράδοσης των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή, με ταχύτητα και ασφάλεια. Θέμα που επίσης θα απασχολήσει το συνέδριο.

Αναφορικά με την επένδυση που απαιτείται για τη δημιουργία ενός e-shop, όπως αναφέρει ο Nikola Ilchev, είναι αυξημένη σε σχέση με μερικά χρόνια πριν κυρίως λόγω της αύξησης της κίνησης (traffic) που απαιτεί καλύτερες υποδομές. Η ύπαρξη όμως αξιόπιστων ηλεκτρονικών πλατφορμών που μπορεί να δώσουν διέξοδο σε επιχειρήσεις για δραστηριοποίησή τους σε online αγορές απαιτεί μικρότερες επενδύσεις.

Στο συνέδριο συμμετέχουν μεταξύ άλλων ως ομιλητές και ο Αναστάσιος Σπανίδης, πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων GPA και ιδρυτής της Generation Y, καθώς και η Χρύσα Φακή, Head of Business Development της Generation Y, που θα παρουσιάσουν τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις στον κλάδο του e-commerce, προτείνοντας τρόπους ώστε να μετατρέψουν τις προκλήσεις αυτές σε ευκαιρίες.

Από την πλευρά της η Εύη Μπουκώρου-Γεωργούδα, διευθύνουσα σύμβουλος της Generation Y απευθύνει πρόσκληση στις ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στο Balkan eCommerce Summit προκειμένου να εμπνευστούν από ηγέτες του κλάδου του e-commerce, keynotes ομιλητές και να διερευνήσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να επεκτείνουν την επιχείρησή τους στις βαλκανικές αγορές.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας