Ρεκόρ για τις ελληνικές εξαγωγές στο πεντάμηνο του 2022

12
Ιούλιος
2022

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Θετική πορεία ακολούθησαν και τον Μάϊο 2022 οι ελληνικές εξαγωγές, οι οποίες σπάζοντας το φράγμα των 20 δισ. ευρώ στο πρώτο πεντάμηνο φέτος, έκαναν νέο ρεκόρ.

Συγκεκριμένα, ανήλθαν σε 20,5 δισ. ευρώ, έναντι των 15,2 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό διάστημα (+34,9%) και των 12,2 δισ. ευρώ το 2020 (+67,8%).

Αυτά επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας, γνωστοποιώντας τα στοιχεία της Ελληνικής Στατικής Αρχής, τα οποία και επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ.

Πάντως, πέραν των θετικών εξελίξεων σε επίπεδο εξαγωγών, ο ΣΕΒΕ υπογραμμίζει την ανησυχία του για την ταχύτητα με την οποία «τρέχουν» και οι εισαγωγές στη χώρα μας, οι οποίες στο πρώτο πεντάμηνο φέτος καταγράφηκαν αυξημένες σε ποσοστό κατά 50,1%, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Τα στοιχεία για τις εισαγωγές στη χώρα μας «εντείνουν την ανησυχία που προκύπτει από τη διεύρυνση του εμπορικού ελλείμματος, καθώς η αξία των εισαγωγών ξεπερνά σε ποσοστό άνω του 70% την αξία των εξαγωγών», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΒΕ στην ανακοίνωσή του.

Σε ό,τι αφορά την αξία των εξαγωγών για το μήνα Μάιο φέτος, ο ΣΕΒΕ επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ότι αυτή διαμορφώθηκε στο ποσό των 4,7 δισ. ευρώ, από 3,2 δισ. ευρώ τον Μάϊο του 2021 και 2,1 δισ. ευρώ τον Μάιο του 2020, «με την αύξηση σε απόλυτη τιμή να διαμορφώνεται σε 1,5 δισ. ευρώ συγκριτικά με πέρυσι και σε 2,6 δισ. ευρώ με πρόπερσι», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.

Οι εισαγωγές διαμορφώθηκαν στο ποσό των 7,8 δισ. ευρώ, από 4,9 δισ. ευρώ τον Μαϊο πέρυσι (+60,3%), με το εμπορικό έτσι έλλειμμα να διαμορφώνεται σε 3,1 δισ. ευρώ, αυξημένο σε ποσοστό κατά 84,7% έναντι του Μαϊου του 2021, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΒΕ.

Εξαιρώντας τα πετρελαιοειδή, οι εξαγωγές Μαΐου φέτος, ανήλθαν σε 2,9 δισ. ευρώ, από 2,2 δισ. ευρώ τον Μάιο του 2021 και 1,7 δισ. ευρώ τον Μάϊο του 2020, με την ποσοστιαία αύξηση στο 33,8% και 69,7% αντίστοιχα. Οι εισαγωγές, ανήλθαν σε 5,5 δισ. ευρώ τον Μάϊο φέτος και το εμπορικό έλλειμμα διαμορφώθηκε σε 2,5 δισ. ευρώ.

Ιδιαίτερα θετικό στοιχείο, χαρακτηρίζει ο ΣΕΒΕ το γεγονός ότι όλοι οι κλάδοι κατέγραψαν αύξηση εξαγωγών στο πρώτο πεντάμηνο φέτος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και συγκεκριμένα: βιομηχανικά κατά 43,5%, τρόφιμα +18,1%, χημικά +8%, μηχανήματα και οχήματα +33%, διάφορα βιομηχανικά προϊόντα+22,9%, πρώτες ύλες +13,5%, ποτά και καπνά +6,5%, λίπη και έλαια +6,7% και μη ταξινομημένα προϊόντα +41%. Υπογραμμίζεται ότι από το σύνολο των ελληνικών εξαγωγών, τα 11,3 δισ. ευρώ, ήτοι το 55%, απεστάλη στα κράτη-μέλη της ΕΈ.

Μουντιάλ 2026: «Ελβετικό ρολόι» στο Βανκούβερ – Πρώτη στον όμιλο με σόου Μανζάμπι

Η Ελβετία επιβεβαίωσε την εξαιρετική της αγωνιστική κατάσταση και…

Στη βασιλική οικογένεια του Κατάρ η θρυλική «Βίλα Τσερτόζα» του Μπερλουσκόνι

Μια από τις πιο διάσημες, πολυτελείς και ιστορικές επαύλεις…

«Ο Ανδρέας εμπνέει τους αγώνες της γενιάς μας» – Συζήτηση με τον Γιώργο Α. Παπανδρέου και τον Κώστα Σκανδαλίδη

 Ξεχωριστές πτυχές της πολιτικής παρακαταθήκης του Ανδρέα Παπανδρέου, που…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ