Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο έκρινε ότι αναδρομικά θα λάβουν μόνο οι συνταξιούχοι που είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη πριν τον Ιούλιο του 2020, καθώς δεν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ (που έκρινε αντισυνταγματική την κατάργηση των Δώρων) και του Αρείου Πάγου (που έκρινε συνταγματικές τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις της Τράπεζας της Ελλάδος).
Συγκεκριμένα, περίπου 370.000 συνταξιούχοι που είχαν κάνει προσφυγές πριν την ψήφιση του νόμου Βρούτση το 2020 δικαιούνται αναδρομικά για το 11μηνο Ιούλιος 2015 – Μάιος 2016. Ωστόσο, οι υπόλοιποι 2 εκατομμύρια συνταξιούχοι που δεν προσέφυγαν δεν θα λάβουν αναδρομικά, καθώς η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει οριζόντια ρύθμιση λόγω υψηλού δημοσιονομικού κόστους.
Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, διευκρίνισε ότι η απόφαση δεν αλλάζει το υφιστάμενο καθεστώς και ότι οι προσφυγές που είχαν ήδη γίνει μπορούν να προχωρήσουν.
