Αύξηση της τάξης του 24% κατέγραψε το καθαρό εισόδημα των Ελλήνων την τελευταία πενταετία, παρά την βαθιά ύφεση που προκάλεσε η πανδημία. Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στα μεσαία κλιμάκια μεταξύ των 27 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για τα ζευγάρια με δύο παιδιά, η αύξηση ανέρχεται στο 24,6%, καθώς πέρυσι οι γονείς σε ένα τετραμελές νοικοκυριό κέρδισαν 41.142 ευρώ, έναντι 33.015 το 2019.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, που επικαλείται παράγοντες της ιδιωτικής αγοράς, όπου έχει καταγραφεί η μεγαλύτερη αύξηση στις αποδοχές, αυτή οφείλεται από τη μία στις μειώσεις φόρων και εισφορών, που έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία χρόνια και από την άλλη στη μείωση της ανεργίας και την ανοδική πορεία των μισθών.
Υπενθυμίζεται ότι στο τρίτο Μνημόνιο, το καθαρό εισόδημα για τους άγαμους χωρίς παιδιά ήταν κάτω από 15.000 ευρώ.
Οι αυξήσεις υπερκαλύπτουν τη σωρευτική άνοδο των τιμών το ίδιο διάστημα, την οποία προκάλεσε η παγκόσμια πληθωριστική κρίση. Αυτό σημαίνει ότι οι αυξήσεις δεν έχουν βελτιώσει μόνο την ονομαστική αξία των εισοδημάτων, αλλά και την πραγματική, δηλαδή τα χρήματα που μένουν στο πορτοφόλι των πολιτών αφού υπολογιστεί η επίδραση των ανατιμήσεων.
Στην 16η θέση μεταξύ των 27 της ΕΕ
Με τα καθαρά εισοδήματα που κατέγραψε η Ελλάδα κατατάσσεται στην 16η θέση μεταξύ των 27 κρατών μελών της ΕΕ, υστερώντας των πλουσιότερων χωρών του βορρά, αλλά ξεπερνώντας όλες τις χώρες των Βαλκανίων, την Πορτογαλία και τα κράτη του πρώην ανατολικού μπλοκ, όπου περιλαμβάνεται η έκτη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ, η Πολωνία.
Στις πρώτες θέσεις βρίσκονται το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία, ενώ στο τέλος της λίστας είναι η Βουλγαρία και η Ρουμανία.
