Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα παράνομων συνταγογραφήσεων των τελευταίων ετών αποκαλύπτει ο ΕΟΠΥΥ, με ζημιά που αγγίζει τα 12 εκατομμύρια ευρώ. 32 γιατροί και 62 φαρμακεία φέρονται να εμπλέκονται σε κύκλωμα “μαϊμού” συνταγών, ενώ τα πρόστιμα έχουν ήδη επιβληθεί και οι έλεγχοι επεκτείνονται σε δεκάδες ακόμη επαγγελματίες υγείας.
Πώς ξετυλίχθηκε το κύκλωμα παράνομων συνταγογραφήσεων
Οι εκτεταμένοι έλεγχοι της Διεύθυνσης Φαρμάκου του ΕΟΠΥΥ έφεραν στο φως ένα δίκτυο γιατρών και φαρμακείων που, σύμφωνα με τα στοιχεία, εξέδιδαν και εκτελούσαν παράτυπες συνταγές, προκαλώντας τεράστια οικονομική ζημιά στο δημόσιο σύστημα υγείας.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 6 Νοεμβρίου στα κεντρικά γραφεία του ΕΟΠΥΥ, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των ελέγχων για τον Οκτώβριο:
32 γιατροί και 62 φαρμακεία βρέθηκαν με σωρεία παραβάσεων, με τον Οργανισμό να προχωρά σε άμεση επιβολή προστίμων.
«Τα ευρήματα δείχνουν συστηματική κατάχρηση του συστήματος», ήταν το συμπέρασμα υπηρεσιακών στελεχών που συμμετείχαν στην παρουσίαση.
Ζημιά 12 εκατ. – Πρόστιμα και καταλογισμοί
Το συνολικό ποσό της ζημιάς που καταλογίστηκε ανέρχεται σε περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αφορά συνταγογραφήσεις οι οποίες είτε δεν έπρεπε να εκδοθούν είτε δεν αντιστοιχούσαν σε πραγματικές ιατρικές πράξεις.
Παράλληλα, ο ΕΟΠΥΥ επέβαλε πρόστιμα ύψους 98.500 ευρώ σε εμπλεκόμενους παρόχους, ενώ σημειώθηκε ότι τα στοιχεία των ελεγχόμενων περιπτώσεων θα διαβιβαστούν στις αρμόδιες αρχές για περαιτέρω διερεύνηση.
Νέοι έλεγχοι: Άλλοι 90 επαγγελματίες στο μικροσκόπιο
Το σκάνδαλο δεν σταματά εδώ. Ο ΕΟΠΥΥ έχει ήδη λάβει γνώση τριών δικογραφιών της Οικονομικής Αστυνομίας και προχωρά σε νέους ελέγχους.
Στο επίκεντρο μπαίνουν επιπλέον:
-
10 γιατροί
-
80 φαρμακεία
Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να επεκταθούν ακόμη περισσότερο, καθώς ενδείξεις παραβατικότητας εμφανίζονται σε πλήθος συναλλαγών στον κλάδο της συνταγογράφησης.
Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού, «οι διαδικασίες θα ενταθούν, με στόχο να διαφυλαχθεί κάθε ευρώ του δημόσιου συστήματος υγείας».
