Χρυσός και ασήμι «σπάνε» τα κοντέρ: Εκτόξευση στις τιμές των πολύτιμων μετάλλων

26
Δεκέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σε ιστορικά υψηλά κινούνται χρυσός και ασήμι, καθώς οι επενδυτές αναζητούν ασφάλεια σε ένα περιβάλλον έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας. Το ασήμι ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 75 δολαρίων ανά ουγγιά, ενώ ο χρυσός πραγματοποίησε συναλλαγές πάνω από τα 4.500 δολάρια, επιβεβαιώνοντας ότι τα πολύτιμα μέταλλα κλείνουν τη χρονιά με εντυπωσιακή δυναμική.

Περιμένοντας να ξαναλάμψουν τα πολύτιμα μέταλλα | Liberal.gr

Η τιμή του αργύρου έφτασε σήμερα τα 75,15 δολάρια ανά ουγγιά (31,1 γραμμάρια), καταγράφοντας ιστορικό ρεκόρ. Πρόκειται για ένα επίπεδο που δεν είχε κατακτηθεί ποτέ στο παρελθόν και αντικατοπτρίζει τη στροφή των επενδυτών τόσο σε πολύτιμα όσο και σε βιομηχανικά μέταλλα.

Νέο υψηλό και για τον χρυσό

Την ίδια στιγμή, ο χρυσός κατέγραψε νέο ιστορικό υψηλό, με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 4.544 δολάρια η ουγγιά. Από τις αρχές του έτους, η άνοδός του φτάνει το 70%, επίδοση που θυμίζει μόνο τις ακραίες συνθήκες της δεκαετίας του 1970.

Εντυπωσιακές ετήσιες αποδόσεις

Το ράλι των πολύτιμων μετάλλων αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις ετήσιες αποδόσεις:
Χρυσός: +70% από τον Ιανουάριο
Ασήμι: +150% σε ετήσια βάση
Επιδόσεις που, σύμφωνα με αναλυτές, μπορούν να συγκριθούν μόνο με εκείνες του 1979.

Tag: Χρυσός

Γιατί στρέφονται οι επενδυτές στα μέταλλα

Τα πολύτιμα μέταλλα θεωρούνται διαχρονικά «ασφαλή καταφύγια». Κεντρικές τράπεζες, θεσμικοί επενδυτές και ιδιώτες τα επιλέγουν για να θωρακίσουν τα χαρτοφυλάκιά τους σε περιόδους αβεβαιότητας. Το τελευταίο διάστημα, καταλυτικό ρόλο παίζει:
• η γεωπολιτική ένταση και η κρίση ΗΠΑ – Βενεζουέλας
• οι ανησυχίες για τα υψηλά κρατικά χρέη μεγάλων οικονομιών
• οι φόβοι για «φούσκα» στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης

Πίεση στο δολάριο και τα αμερικανικά ομόλογα

Το δολάριο και τα αμερικανικά κρατικά ομόλογα, που παραδοσιακά θεωρούνται επίσης ασφαλή καταφύγια, εμφανίζονται φέτος λιγότερο ελκυστικά. Οι αβεβαιότητες γύρω από την προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και η προοπτική περαιτέρω μειώσεων επιτοκίων από τη Federal Reserve, αποδυναμώνουν το δολάριο και ενισχύουν τη στροφή προς τα μέταλλα.

«Διασφάλιση, όχι κερδοσκοπία»

Όπως επισημαίνει ο αναλυτής της Cité Gestion Private Bank, Τζον Πλασάρ, οι σημερινές συνθήκες λειτουργούν ως καταλύτης για τη συνεχιζόμενη άνοδο. «Τα μέταλλα γίνονται περισσότερο εργαλείο διασφάλισης και λιγότερο κερδοσκοπικές τοποθετήσεις», τονίζει, περιγράφοντας τη στρατηγική διαφοροποίησης που ακολουθούν οι επενδυτές.

Το μήνυμα των αγορών

Το ράλι σε χρυσό και ασήμι στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα, σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητα, οι αγορές επιστρέφουν στις παραδοσιακές αξίες. Τα πολύτιμα μέταλλα λάμπουν ξανά, όχι ως ευκαιρία γρήγορου κέρδους, αλλά ως ασπίδα απέναντι στους κινδύνους που διαμορφώνει το διεθνές σκηνικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

 

Καλλιθέα: Δολοφόνησαν ανήλικο με μαχαίρι στο στήθος

Ένας νεαρός έχασε τη ζωή του σε αιματηρή συμπλοκή…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ