Διογένης – Αποκάλυψη: Συστηματική η παραβίαση των business plans από τους servicers!

10
Φεβρουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Μόνο μια αξιολόγηση έγινε, από τη DBRS και μετά… καμία! Συστηματική η παραβίαση των business plans από τους servicers!

– Ομερτά για την καταστρατήγηση κανόνων από τους διαχειριστές – Και άγνοια υπευθύνων
– Μόνο μια αξιολόγηση έγινε, από τη DBRS και μετά… καμία!
– Οι servicers δεν ακολούθησαν ούτε τα δικά τους business plans! 
–  Γιατί δεν παρεμβαίνει ακόμα η Γ. Γ. Χρηματοπιστωτικού του υπουργείου Οικονομίας;
– Έπρεπε ήδη να έχει διαπιστώσει επίσημα το ύψος της ζημιάς
–  Άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου/ Φόβοι για μαζικές αγωγές
–  Servicers: Προσοχή στο νέο κόλπο των άτοκων δόσεων
–  Κάποιες εταιρείες πληροφορικής, τρίβουν τα χέρια τους
– Αλλάζουν όλα τα συστήματα υπολογισμού δόσεων και εκάστοτε υπολοίπων
–  Σε περιπέτειες δύο χρόνια στηρίγματα των Ελλήνων επενδυτών – Metlen και ΟΠΑΠ
– Όλες οι αγορές πάνω, ο…ψωριάρης χώρια, κατέγραψε νέες ισχυρές απώλειες 
– Real Consulting: Μόνο ένας είδε το χρώμα του χρήματος! 
– Αλλά, όλοι κερδισμένοι προς το παρόν
– Πλησιάζει στο στόχο της η Εθνική και…ασφαλίζεται με γνωστό και ισχυρό όμιλο

Απόφαση Αρείου Πάγου/Αποκάλυψη: Έχουν παραβιαστεί συστηματικά τα business plans από funds και servicers!

Όπως εξελίσσεται η υπόθεση της απόφασης του Αρείου Πάγου, για τον εκτοκισμό των δανείων που υπήχθησαν στο νόμο Κατσέλη, κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να υπολογίσει τις απώλειες που θα έχουν οι τράπεζες, οι servicers και ο “Ηρακλής”. Και αυτό γιατί ελάχιστοι γνωρίζουν τις πολύ σημαντικές “λεπτομέρειες” των αναδιαρθρώσεων του “Ηρακλή”, αλλά κυρίως την πρακτική που ακολούθησαν συστηματικά μέχρι σήμερα οι Servicers.
Η στήλη μίλησε με τραπεζικά στελέχη και αναλυτές, καθώς και νομικά γραφεία, προκειμένου να έχει μια συνολικότερη εικόνα των απωλειών που συνεπάγεται για τις τράπεζες η απόφαση, αλλά ουδείς από τους συνομιλητές μας δεν ήταν σε θέση ενός υπολογισμού, πολύ κοντά στο ποσό που θα χάσουν.
Φαίνεται, όμως, ότι όλοι εκτιμούν πως το ποσό των απωλειών θα υπερβεί συνολικά το 1 δισ. ευρώ, ενώ γνωστό νομοτεχνικό γραφείο που έχει σχετική ειδίκευση στο όλο θέμα, δεν αποκλείει ότι οι απώλειες, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να προσεγγίσουν το 1,5 δισ. ευρώ.
Προκαλεί, όμως, μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι τα μηνύματα που διαχέουν κάποια στελέχη των fund και των servicers, σχετικά με τη ζημιά που θα προκληθεί, πως δεν θα είναι μεγαλύτερη των 500 εκατ. ευρώ και το πιθανότερο είναι ότι μπορεί να κινηθεί κάπου μεταξύ 300 και 400 εκατ. ευρώ
Όπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει χαώδης διαφορά για το γκαπ, η οποία μόνο σεναριακή είναι προς το παρόν, καθώς προέχουν άλλα, πολύ πιο σοβαρά προβλήματα για το επίμαχο αυτό θέμα.
Και εξηγούμαι. Όπως θα δείτε στη συνέχεια, υπάρχει συστηματική παραβίαση των δικών τους business plans από τους ίδιους τους servicers, λειτουργώντας αδιαφανώς και κατά το δοκούν και αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που – ενώ γνωρίζουν τις μεγάλες ευθύνες τους – επιδιώκουν “να παιχτεί χαμηλά η μπάλα”, όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρουν γνώστες των γεγονότων και των εξελίξεων. Τακτική που βέβαια έχει να κάνει και με τις εγγυήσεις του Δημοσίου, το οποίο καλύπτει το 30% της αξίας κάθε δανείου. 
Εδώ ακριβώς θα έπρεπε ήδη η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού του υπουργείου Οικονομίας, να είχε παρέμβει και να διαπιστώσει το ύψος της ζημιάς.
Πάμε λοιπόν, να ξεδιπλώσουμε το κουβάρι αυτό, που σε πλήρη εξέλιξη θα το δούμε μέσα στο επόμενο τρίμηνο, άσχετα αν η δημοσιοποίηση της απόφασης γίνει σε 2,3,4 ή περισσότερες εβδομάδες. Και αυτό γιατί οι αποκαλύψεις μέρα με την ημέρα, θα φωτίσουν μια πολύ σκοτεινή υπόθεση, με θύματα Έλληνες πολίτες κάθε οικονομικής θέσης και επιφάνειας.
Μόνο μια αξιολόγηση έγινε, από τη DBRS και μετά… καμία! Ομερτά και άγνοια
Ο νόμος για τον “Ηρακλή” και τις τιτλοποιήσεις επιτάσσει τακτικές αξιολογήσεις, προκειμένου να υπάρχει κατά διαστήματα πλήρης εικόνα. Πλην, όμως, αυτό δεν έγινε ποτέ μέχρι σήμερα, εκτός από μια και μόνη (!) αξιολόγηση, αυτή της DBRS, του γνωστού γερμανικού οίκου αξιολόγησης. Και αυτό,παρά τις αλαγές των συνθηκών, καθώς μεσολάβησαν covid, πόλεμος στην Ουκρανία, εκτίναξη ενεργειακού κόστους, εκτίναξη ενοικίων και τιμών αγοράς κατοικιών και φυσικά το κύμα της ανεξέλεγκτης ακρίβειας.
Το θέμα αυτό που φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα η στήλη “Διογένης” και το Businessvoice.gr, αποτελεί καθοριστικό σημείο στην όλη εξέλιξη, καθώς, πέραν των σοβαρών ευθυνών των διαχειριστών κόκκινων δανείων, ευθύνες έχουν και όσοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονται, αφήνοντας εντελώς ανεξέλεγκτους τους servicers.
Όπως αναφέρουν οι πηγές μας, η όλη κατάσταση και διαχείριση από τα σχήματα των ολίγων μόλις ευρώ που δημιουργήθηκαν και είχαν εξαπολύσει κυνηγητό κατά των δανειοληπτών, έχει ξεφύγει από τα όρια που είχαν τεθεί.
Αναφέρεται χαρακτηριστικά το γεγονός ότι πρώτα επικεντρώθηκαν και κυνήγησαν τα ακριβά ακίνητα που είχαν υποθηκευθεί έναντι δανείων και από εκεί που έπρεπε π.χ. να εισπράξουν 100 ευρώ από την πώληση, εισέπραξαν 60 ή 70, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί συνολικά μια μεγάλη τρύπα προσδοκώμενων εσόδων. Και την οποία προσπάθησαν να την κλέισουν ή να την μειώσουν, πουλώντας δυάρια και τριάρια σε λαϊκές συνοικίες αντί π.χ. στα 80 ευρώ, στα 120.
Αλλά και πάλι, δεν υπήρξε ισοσκελισμός, με αποτέλεσμα, όπως λέγεται, η απόκλιση – και μάλιστα πριν την δικαστική απόφαση – να έχει υπερβεί τα 4 δισ. ευρώ!
Με απλά λόγια, πούλησαν κοψοχρονιά τα φιλέτα στα ακριβά προάστια και μέρη, ενώ στα χαμηλότερης αξίας ακίνητα κάνουν τους δύσκολους και τραβάνε στα δικαστήρια και στους πλειστηριασμούς ή σε καταχρηστικές μονομερείς ενέργειες, χιλιάδες δανειολήπτες. Και σήμερα, όπως εκτιμούν γνώστες της όλης κατάστασης, “έχουν μείνει από τα σαπάκια μέχρι και κάποια καλούτσικα ακίνητα”
Άνοιξε ο ασκός του Αιόλου/ Φόβοι για μαζικές αγωγές
Το θέμα είναι ότι έχει ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και πολύ δύσκολα θα μαζευτεί πλέον, καθώς ο καθένας που έχασε το σπίτι του, έχει νομικό έρεισμα τώρα να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, καθώς αν ίσχυε η μικρότερη μηνιαία δόση, θα μπορούσε να την καλύψει και να μη χάσει το ακίνητό του. Το ίδιο ισχύει και για επιχειρήσεις, που έχασαν ακόμα και φιλέτα ακινήτων τους, λόγω του εκτοκισμού των δανείων τους σε ετήσια βάση και όχι σε μηνιαία. Εγείρονται, δηλαδή, σοβαρά ζητήματα νομικής φύσης. Και μάλιστα, διπλής κατεύθυνσης, εναντίον και των διαχειριστών, αλλά και εναντίον της επίσημης πολιτείας, καθώς δεν εφαρμόστηκε δικός της νόμος, με αποτέλεσμα να ζημιωθούν πάνω από 200.000 του νόμου Κατσέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες από νομικά-δικηγορικά γραφεία, ήδη έχουν απευθυνθεί εκατοντάδες πολίτες και διάφορα εταιρικά-νομικά πρόσωπα και ζητούν να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, που φτάνουν μέχρι την ακύρωση της απώλειας του ακινήτου τους! Παράλληλα, προστίθενται και όσοι έχουν υπαχθεί στον Εξωδικαστικό μηχανισμό, ακόμη και όσοι επιβαρύνονται με υπέρογκους τόκους μηνιαίως, μετά από διμερή και επαχθή διακανονισμό.
Και το τελευταίο, πλην λίαν υπαρκτό ως μέθοδος, που πιθανολογείται βασίμως ότι θα παιχτεί από εδώ και στο εξής, είναι το γεγονός ότι τα νομικά “αλάνια” – όπως εύστοχα χαρακτηρίστηκαν από τις πηγές μας – “θα ανοίξουν μέτωπο χρυσής ευκαιρίας με τους servicers”, για να μην προχωρήσουν την δικαστική διεκδίκηση για λογαριασμό των πελατών τους.
Όπως γίνεται αντιληπτό, ανοίγουν δεκάδες σοβαρά ζητήματα, που μόλις τώρα αρχίζει να γίνεται αντιληπτή η πραγματική έκτασή τους.
Και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις πολλών – σημειώστε το, γιατί θα το βρούμε μπροστά μας –  θα τραβήξουν σε βάθος χρόνου, πολύ πέραν των (πρώτων;) βουλευτικών εκλογών.
Servicers: Το κόλπο των άτοκων δόσεων
Έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι, τώρα, οι διαχειριστές δανείων, αφού προηγήθηκε η ιστορικών διαστάσεων απόφαση του Αρείου Πάγου, άλλαξαν την τακτική του κακού λύκου και έγιναν εν μια νυκτί άκακα αρνάκια. Και διαμηνύουν προς τους υπόχρεους, ότι αφού βγήκε παράνομη η μέχρι σήμερα διαδικασία υπολογισμού των τόκων, για την οποία δεν…ευθύνονται, θα εισπράττουν πλέον άτοκα την κάθε δόση. Προσέξτε, όμως, ποια είναι η μετέπειτα φάκα. Όποιος δεχτεί το…τυράκι της άτοκης δόσης, δεν θα μπορεί μετά να διεκδικήσει όσα πιθανά θα καρπωθούν δικαστικά άλλοι δανειολήπτες!
Μύλος, που “αλέθει” εισοδήματα, μισθούς, αξιοπρέπεια.

Κάποιες εταιρείες πληροφορικής, τρίβουν τα χέρια τους

Κάνοντας το γύρο της αγοράς για τη συλλογή όσων διαβάσατε παραπάνω, προέκυψε από τις συνομιλίες και ένα καλό κλαδικό νέο, το οποίο αφορά τις εταιρείες πληροφορικής. Και ειδικότερα αυτές που είτε είχαν εμπλακεί εξ αρχής στα συστήματα υπολογισμού των δόσεων είτε σε μεταγενέστερο χρόνο, καθώς έγιναν εν των μεταξύ αρκετές εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο.
Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα πληροφοριακά συστήματα είναι καθοριστικές, αφού είχαν σχεδιάσει ο ανατοκισμός να γίνεται επί του συνόλου του υπολειπόμενου χρεωστικού κεφαλαίου, ενώ τώρα μόνο επί του ποσού της ορισθείσας μηνιαίας δόσης. Και όπως μας εξηγήθηκε, οι τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν είναι πολλές, γιατί αγγίζουν τις τράπεζες και τα δικά τους business plan που παρουσιάζουν προς τους επενδυτές εντός και εκτός Ελλάδας, ενδιαφέρουν δε άμεσα και τις εποπτικές αρχές , εγχώριες και κοινοτικές. Μια δικαστική απόφαση, λοιπόν, άνοιξε δουλειές για πολλούς, αλλά για πρώτη ίσως φορά σε οικονομικό, μαζικό επίπεδο, καταλήγει υπέρ των πολλών…

Σε περιπέτειες τα χρόνια στηρίγματα των Ελλήνων επενδυτών – Metlen και ΟΠΑΠ

Δεν είναι καλά γενικώς τα νέα για τη χρηματιστηριακή αγορά, με την έννοια ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί και τις δικές της καταστάσεις και τις έξωθεν πιέσεις, έχοντας εισέλθει κατά τις τελευταίες συνεδριάσεις σε μια δίνη εσωστρέφειας. Στη μια συνεδρίαση κλείνει με κέρδη, ενώ οι ξένες αγορές σημειώνουν απώλειες, την επομένη συμβαίνει ακριβώς το αντίστροφο. Και για αυτή την ερμαφρόδιτη κατάσταση, δεν ευθύνεται μόνο η διαφορά ώρας.
Οι τραπεζικές μετοχές, αποτελούν πλέον… μονοκαλλιέργεια των ξένων επενδυτών πάσης φύσεως, η τάση τους δεν μπορεί να είναι μονίμως θετική, οπότε οι συχνές απότομες διακυμάνσεις τους έγιναν συνήθεια και έργο αποκόμισης κερδών και γυρισμάτων φίλιων δυνάμεων.
Τα κατασκευαστικά χαρτιά, δίνουν σημαντικά κέρδη και ασυνήθιστα καθημερινές ευκαιρίες εισόδου και εξόδου, όπως και τα ενεργειακά, αποσπώντας έτσι σημαντικό μέρος των επιλογών της….μονοκαλλιέργειας που προαναφέραμε.
Αλλά, η αγορά και ειδικότερα οι Έλληνες επενδυτές είχαν σε περίοπτη θέση για χρόνια δύο εισηγμένες εταιρείες, του Μυτιληναίου, σήμερα Metlen και του ΟΠΑΠ, σήμερα Allwyn, από τις μετοχές των οποίων έχουν αποκομίσει μεγάλα ομολογουμένως κέρδη. Αλλά τώρα και οι δύο βρίσκονται σε παρατεταμένη δοκιμασία, δοκιμάζοντας έτσι και τις αντοχές των Ελλήνων μετόχων τους, που τις ακολουθούν πιστά για χρόνια.
Το θέμα είναι ότι και άλλες φορές έχουν υπάρξει πιέσεις και προβλήματα, αλλά όσοι δεν τις εγκατέλειψαν, στο τέλος βγήκαν κερδισμένοι, πράγμα που προσδοκούν και τώρα. Άλλωστε, δε μπορεί όλες οι αναλύσεις, που δίνουν τιμές – στόχους αρκετά υψηλότερες των σημερινών, να κάνουν λάθος, απλώς βλέπουν πιο μακριά, πέραν αρνητικών συγκυριών, που φέρνουν.
Η μεν Metlen, λοιπόν, δίνει τον δικό της αγώνα και με τους σορτάκηδες, αλλά και με τα λάθη και τις πιθανότατα υπεραισιόδοξες προβλέψεις στελεχών της, που έφεραν τελικά ανατροπές και απώλειες (δεν είναι όλοι… Μυτιληναίοι). Ο δε ΟΠΑΠ, βάλθηκε και αυτός να τραυματίσει τη διαχρονική σχέση εμπιστοσύνης με το ελληνικό επενδυτικό κοινό, μέσω των διαδικασιών συνένωσης με την Allwyn, που έφεραν και ένα ποσοστό 14% των μετόχων του να διαφωνούν στην τελευταία γενική συνέλευση.
Παρεμπιπτόντως, χθες έληξε η προθεσμία που είχαν οι διαφωνούντες μέτοχοι να δηλώσουν αν θα ασκήσουν το δικαίωμα ανταλλαγής – πώλησης των μετοχών τους, με τιμή τα 19,04 ευρώ, οπότε σήμερα θα γίνουν γνωστά τα στοιχεία της όποιας ανταλλαγής προέκυψε μέχρι χθες.

Tips

– Δεν φταίει μόνο το… ρολόι για τη χθεσινή πτώση του ελληνικού χρηματιστηρίου, ενώ όλες οι άλλες ξένες αγορές έκλεισαν με μικρά ή μεγαλύτερα κέρδη. Είναι φανερό ότι κάποιοι “συντελεστές” αναθεωρούν εν μέρει τις προθέσεις τους

-Σωστή, όμως και η παρατήρηση φίλου χρηματιστή ότι από τις 2.400 μονάδες της περασμένης εβδομάδας, ο Δείκτης έκλεισε χθες στις 2.328,36 μονάδες, έχασε δηλαδή κάτι περισσότερο από 70 μονάδες, γεγονός που δεν μπορεί καν να θεωρηθεί διόρθωση η σχετική πτώση

– Γενικότερο θέμα εμπιστοσύνης της αγοράς, θέτουν εκ των πραγμάτων ξένοι κυρίως αλλά και Έλληνες επενδυτές. Και τα επιχειρήματά τους, σαφώς δικαιολογούν τους ενδοιασμούς τους – τουλάχιστον σε πρώτη φάση

– Τι εννοούν; Ότι το…κακό άρχισε με την υπόθεση της ΕΧΑΕ και όσα έγιναν για την περίπτωσή της με τη δημόσια πρόταση. Και ακολούθησαν τα ζητήματα με Metlen και ΟΠΑΠ, τρίτωσε δηλαδή το κακό.

– Σήμερα, με τις ξένες αγορές στα πάνω τους, το πιο πιθανό είναι το ελληνικό χρηματιστήριο να ακολουθήσει και να γυρίσει σε θετική τροχιά. Άλλωστε, έχει συμβεί πολλάκις.

– Η Εθνική, φαίνεται ότι σύντομα θα βρει την υγειά της και θα…ασφαλιστεί, με τις πληροφορίες να δείχνουν προς την Allianz. Η στήλη, την είχε αναφέρει προ πολλών ημερών ως την πλέον πιθανή μεταξύ άλλων στόχων, αλλά μένει η επιβεβαίωση, ως τότε θετικό ή αρνητικό πρόσημο είναι εξίσου πιθανά

– Μεγαλώνει… επικίνδυνα το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που πήρε νέα σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία, προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ

– Τελικά, ο μόνος που πήρε χρήμα στην τσέπη από το deal στη Real Cons. είναι ο Νίκος Βαρδινογιάννης, ο οποίος ήθελε από καιρό να μειώσει δραστικά τη θέση του ή ακόμα και να φύγει εντελώς από την εταιρεία

– Το 32,56%, ήτοι 7 εκατ. μετοχές, με τιμή 4,70 ευρώ εκάστη, του απέφεραν 32,9 εκατ. ευρώ. Ενώ οι νέοι μέτοχοι, που πήραν τα χαρτιά, γράφουν ήδη κέρδη 1,46 ευρώ/μετοχή, αφού η χθεσινή τιμή κλεισίματος της Real, ήταν τα 6,16 ευρώ.

– Βλέπετε, γίνεται κάποιες φορές να είναι όλοι κερδισμένοι! Σήμερα, αύριο κανένας δεν ξέρει, αν και όλοι οι νέοι μέτοχοι στη συγκεκριμένη εταιρεία προσδοκούν σε σημαντικά κέρδη. Τώρα, για τις ενδοεπιχειρηματικές ισορροπίες, τις επιδιώξεις αφοτέρων των εμπλεκομένων και την ομαλή συνύπαρξη παλαιάς και νεότερης κοπής επιχειρηματιών, έχουμε καιρό μπροστά μας

Το Φανάρι του Διογένη

businessvoice.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ