Σε μια συνεδρίαση-σταθμό, το πετρέλαιο διέγραψε όλα τα κέρδη που είχαν συσσωρευτεί από την έναρξη των πολεμικών συγκρούσεων, ενώ ο χρυσός δέχεται ισχυρές πιέσεις, υποχωρώντας προσωρινά κάτω από ένα κρίσιμο ψυχολογικό όριο.
Η αγορά πλέον σταματά να τιμολογεί τον γεωπολιτικό φόβο και στρέφει την προσοχή της στα υψηλά επιτόκια των ΗΠΑ και την εξομάλυνση της προσφοράς.
1. Πετρέλαιο: Επιστροφή σε Προπολεμικά Επίπεδα
Οι ανησυχίες για γενικευμένο μπλακάουτ στον εφοδιασμό καυσίμων αμβλύνονται αισθητά. Τα συμβόλαια του Brent υποχώρησαν κατά 3,05% στα 74,73 δολάρια ανά βαρέλι, καταγράφοντας το χαμηλότερο επίπεδο από τις 28 Φεβρουαρίου, δηλαδή πριν από την έναρξη των αεροπορικών επιδρομών των ΗΠΑ και του Ισραήλ κατά του Ιράν.
Αντίστοιχα, το αμερικανικό αργό (WTI) σημείωσε πτώση της τάξης του 3%, υποχωρώντας στα 71,02 δολάρια ανά βαρέλι.
Γιατί πέφτουν οι τιμές;
-
Εξομάλυνση στα Στενά του Ορμούζ: Η θαλάσσια κυκλοφορία στο πιο κρίσιμο πέρασμα των παγκόσμιων πετρελαιοφόρων επιστρέφει στην κανονικότητα. Σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), εξασφαλίστηκαν εγγυήσεις ασφαλείας και περισσότεροι από 11.000 εγκλωβισμένοι ναυτικοί ξεκινούν να αποχωρούν από τον Περσικό Κόλπο.
Παρέμβαση Τραμπ για «Αισχροκέρδεια» στις Αντλίες
Η κατακόρυφη πτώση του αργού προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος κατηγόρησε ανοιχτά τις πετρελαϊκές εταιρείες μέσω του Truth Social:
«Οι τιμές αυτές πέφτουν σαν πέτρα! Με άλλα λόγια, οι πελάτες υφίστανται “αισχροκέρδεια”. Έχω δώσει εντολή στο Υπουργείο Δικαιοσύνης να αρχίσει αμέσως να εξετάζει το θέμα. Οι τιμές της βενζίνης πρέπει να αρχίσουν να πέφτουν πολύ πιο γρήγορα!»
2. Χρυσός: Βουτιά από τα Ιστορικά Υψηλά
Το ισχυρό αμερικανικό δολάριο (το οποίο εκτοξεύθηκε σε υψηλά 13 μηνών) και οι προσδοκίες ότι η Fed θα διατηρήσει —ή και θα αυξήσει— τα επιτόκιά της, έπληξαν το παραδοσιακό καταφύγιο των επενδυτών.
Η τιμή spot του χρυσού υποχώρησε κάτω από τα 4.000 δολάρια ανά ουγγιά για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2025 (αν και στη συνέχεια ανέκαμψε ελαφρώς κοντά στα 4.050 δολάρια). Η υποχώρηση είναι τεράστια αν αναλογιστεί κανείς ότι στα τέλη Ιανουαρίου ο χρυσός είχε αγγίξει το ιστορικό υψηλό των 5.594,82 δολαρίων (απώλεια άνω των 1.500 δολαρίων ανά ουγγιά).
Καθώς τα υψηλά επιτόκια κάνουν τον χρυσό λιγότερο ελκυστικό (αφού δεν αποδίδει μέρισμα/τόκο), οι αναλυτές της ING προχώρησαν σε οριζόντια υποβάθμιση των προβλέψεών τους για το δεύτερο μισό του 2026:
| Περίοδος (2026) | Παλιά Πρόβλεψη (ανά ουγγιά) | Νέα Αναθεωρημένη Πρόβλεψη |
| Γ’ Τρίμηνο (Q3) | 4.850 δολάρια | 4.300 δολάρια |
| Δ’ Τρίμηνο (Q4) | 5.000 δολάρια | 4.600 δολάρια |
Σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς, μια ολική κατάρρευση του χρυσού είναι απίθανη λόγω των συνεχιζόμενων αγορών από τις Κεντρικές Τράπεζες (με ισχυρή στήριξη λίγο κάτω από τα 3.900 δολάρια), ωστόσο το μέταλλο εισέρχεται πλέον σε μια μακρά περίοδο σταθεροποίησης και συσσώρευσης.
