Το χρονικό της ΛΑΡΚΟ – Τι ζητάει το σωματείο εργαζομένων

13
Μάιος
2024

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Δημοσιεύθηκε πρόσφατα η Κοινή Υπουργική Απόφαση 2686/2024 σύμφωνα με την οποία επισημοποιείται η υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος που προβλέπει την απόλυση των εργαζομένων της Γενικής Μεταλλευτικής και Μεταλλουργικής Ανώνυμης Εταιρείας «ΛΑΡΚΟ» στις 12 Μαΐου. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή οι εργαζόμενοι απολύονται και επισήμως και καλούνται είτε να μπουν στο ταμείο ανεργίας είτε να δηλώσουν συμμετοχή στα κοινωφελή προγράμματα.

Ωστόσο, μέσω δύο στοχευμένων προγραμμάτων απασχόλησης, προβλέπεται δεύτερη ευκαιρία στους εργαζόμενους με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που υπέγραψαν οι υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υγείας, Εσωτερικών, Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οι αναπληρωτές υπουργοί Εσωτερικών, Υγείας και ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ

«Η ΛΑΡΚΟ αφύλακτη βόμβα»

Κύριοι

Σήμερα Δευτέρα 13/5/2024 και ώρα 00.01 έληξαν οι συμβάσεις μας:

Οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ είμαστε έξω από τα συρματοπλέγματα, τα υλικά και οι εγκαταστάσεις της ΛΑΡΚΟ που μπορεί να προκαλέσουν ανά πάσα ώρα και στιγμή βιομηχανικό δυστύχημα μεγάλης εμβέλειας βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές κατοίκων 2 οικισμών και ενός χωριού, που αποτελούν εστία εγκληματικότητας και είναι αφύλακτα.
Τα ιατρεία των οικισμών και τα ασθενοφόρα που για 6 δεκαετίες έχουν σώσει εκατοντάδες ζωές έκλεισαν. Δεν υπάρχει νοσηλευτικό προσωπικό.
Η ηλεκτροδότηση και η υδροδότηση στους οικισμούς και το χωριό της Λάρυμνας συνεχίζεται μέχρι την πρώτη βλάβη.
Σήμερα το πρωί οι μαθητές του γυμνασίου Λάρυμνας είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα κάτω από αυτές τις συνθήκες επικινδυνότητας και οι γονείς, εκτός από την διαχείριση της ανεργίας πρέπει να ζουν με την αγωνία για το αν τα παιδιά τους είναι ασφαλή.
Οι εργαζόμενοι, με τα μάτια 14, είμαστε σε ετοιμότητα για την ασφάλεια των οικογενειών μας και αναμένουμε από την συνάντηση με τον Πρωθυπουργό τοποθέτηση που να διασφαλίζει την επαναλειτουργία της ΛΑΡΚΟ, την παραμονή των εργαζομένων μέχρι να γίνει η μεταβίβαση στον νέο ιδιοκτήτη, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και των κατοίκων της περιοχής.

Οι αντιδράσεις των εργαζομένων – Το μεγάλο συλλαλητήριο στην Αθήνα

Σύμφωνα με του εργαζόμενους στη ΛΑΡΚΟ «με την απόφαση της κυβέρνησης να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις των εργαζομένων, από τις 13/5/24 οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι των περιοχών γύρω από αυτή θα έρθουμε αντιμέτωποι με τα παρακάτω προβλήματα και κινδύνους:

Εγκαταστάσεις και υλικά επικίνδυνα να δημιουργήσουν βιομηχανικό ατύχημα μεγάλης εμβέλειας μένουν αφύλακτα, ενώ οποιαδήποτε επέμβαση για την καταστολή οποιουδήποτε συμβάντος είναι αδύνατη χωρίς την παρουσία των ειδικευμένων εργαζομένων.
Οι κάτοικοι των οικισμών και οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται σε αυτούς, έρχονται αντιμέτωποι με τη διακοπή ηλεκτροδότησης, ενώ οποιαδήποτε επέμβαση στην υδροδότηση και στους βιολογικούς σταθμούς αυτών είναι αδύνατη χωρίς τους ειδικευμένους εργαζόμενους.
Αντιμέτωποι με το πρόβλημα της υδροδότησης έρχονται και οι κάτοικοι του χωριού της Λάρυμνας.
Τα ιατρεία στους οικισμούς που εξυπηρετούν εργαζόμενους και κατοίκους της περιοχής κλείνουν.
Εργαζόμενοι και μέλη των οικογενειών μας που βρίσκονται σε προγραμματισμένη θεραπεία με το ιατροφαρμακευτικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο αναγκάζονται να διακόψουν τη θεραπεία τους.
Φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με τη διακοπή της εκπαιδευτικής περιόδου, στην πιο κρίσιμη χρονική περίοδο, στην εξεταστική.
Η εγκατάλειψη μιας βιομηχανίας πού οι εγκαταστάσεις και τα υλικά που βρίσκονται μέσα σε αυτή έχουν αξία εκατοντάδες εκατ. ευρώ, ενεργοποιεί τον κίνδυνο εγκληματικών πράξεων με στόχο την κλοπή.
15.000 φάκελοι προσωπικών δεδομένων μένουν αφύλακτοι».
Τα Σωματεία της ΛΑΡΚΟ επιδίωξαν επικοινωνία με το Μαξίμου, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια αρνητική στάση και απλώς ενημερώθηκαν πως δεν υπάρχει δυνατότητα συνάντησης για τις επόμενες ημέρες.

Έτσι, οι εργαζόμενοι και το Σωματείο τους προχώρησαν σε κατάληψη των διοικητικών υπηρεσιών στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ, κλιμακώνοντας την πίεση μπροστά στη λήξη των συμβάσεών τους.

Κάλεσμα συμμετοχής απηύθυνε και η Ένωση Βιοτεχνών Μετάλλου Αττικής (ΕΒΜΑ). Καλούν επίσης και οι Ομάδες Γυναικών Άμφισσας, Ιτέας, Θήβας, Λαμίας, Λιβαδειάς, Λοκρίδας της ΟΓΕ. Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνει και η Ένωση Λογιστών Ελεγκτών Περιφέρειας Αττικής (ΕΛΕΠΑ).

Ο Παναγιώτης Πολίτης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΛΑΡΚΟ Λάρυμνας, αναφορικά με τις εξελίξεις ανέφερε ότι: «Η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για ό,τι συμβεί. Επιλέγει μετωπική σύγκρουση “γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια” ακόμη και τον κίνδυνο να θρηνήσουμε νέα Τέμπη. Εγκληματεί σε βάρος εκατοντάδων μαθητών και φοιτητών λίγες ημέρες πριν την εξεταστική περίοδο, σε βάρος των εργαζομένων και των οικογενειών τους, αδιαφορεί για τις τραγικές επιπτώσεις σε ολόκληρες τις τοπικές κοινωνίες. Καλούμε την κυβέρνηση να ακούσει τις προτάσεις των Σωματείων και των εργαζομένων.

Δηλώνουμε ξεκάθαρα πως έξω από τη ΛΑΡΚΟ και τα σπίτια μας δεν πρόκειται να βγούμε. Η κυβέρνηση θα πάρει την απάντησή της με την κλιμάκωση του αγώνα μας. Η παρουσία όλων στο συλλαλητήριο την Παρασκευή 10 Μάη, στις 19:00, στο Σύνταγμα είναι πλέον επιτακτική. Όλοι και όλες στον αγώνα. Το έγκλημα δεν θα περάσει».

Δύο στοχευμένα προγράμματα απασχόλησης

Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε σχετικά: «Με γνώμονα τη στήριξη των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στις 12 Μαΐου, η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση δύο στοχευμένων προγραμμάτων, εξασφαλίζοντας την εργασιακή τους ασφάλεια. Στους άνω των 55 ετών παρέχουμε τη δυνατότητα να εργαστούν έως επτά έτη σε δήμους και Περιφέρειες, προκειμένου να συμπληρώσουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση. Ειδική πρόνοια υπάρχει και για όσους είναι έως 54 ετών, στους οποίους έχουμε εξασφαλίσει εργασία για δύο έτη σε φορείς του δημόσιου τομέα».

Η ΛΑΡΚΟ, η οποία τελεί υπό ειδική διαχείριση από τον Φεβρουάριο του 2020, ύστερα από απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, λόγω της αδυναμίας της να αποπληρώνει συσσωρευμένα χρέη, έχει παύσει να λειτουργεί τους τελευταίους μήνες. Στο διάστημα αυτό (από το 2020), η μισθοδοσία των εργαζομένων καλύπτεται από το Δημόσιο, με δαπάνη που έχει ξεπεράσει, μέχρι στιγμής, τα 100 εκατ. ευρώ.

Τι περιλαμβάνει η δέσμη μέτρων στήριξης των εργαζομένων

Η ΚΥΑ για τη ΛΑΡΚΟ προβλέπει τα εξής:

Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης για όσους είναι ηλικίας άνω των 55 ετών
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απασχόλησης, προϋπολογισμού άνω των 40,416 εκατ. ευρώ, αφορά τους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στις 12 Μαΐου. Συγκεκριμένα, αφορά όσους είναι ηλικίας άνω των 55 ετών και συμπεριλαμβάνει και όσους διανύουν το 55ο έτος της ηλικίας τους εντός του 2024, ήτοι έχουν γεννηθεί έως και την 31η/12/1970 και δεν έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο συντάξιμο χρόνο για θεμελίωση πλήρους συνταξιοδοτικού δικαιώματος, λόγω γήρατος.

Αντικείμενο του προγράμματος είναι η δημιουργία 320 νέων θέσεων απασχόλησης, μέσω της τοποθέτησής τους στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και, συγκεκριμένα, στους δήμους: Αλιάρτου, Θηβαίων, Λεβαδέων, Ορχομενού, Χαλκιδέων, Κύμης – Αλιβερίου, Διρφύων – Μεσσαπίων, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Καστοριάς, Σερβίων – Βελβεντού και Λοκρών και στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Αττικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Οι ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές των ωφελούμενων ανέρχονται στο ποσό των 1.210 ευρώ και η συνολική χρονική διάρκεια απασχόλησης τους ορίζεται έως επτά έτη.

Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης για όσους είναι ηλικίας έως 54 ετών
Το εν λόγω πρόγραμμα, προϋπολογισμού 19,525 εκατ. ευρώ, αφορά στους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στις 12 Μαΐου και είναι ηλικίας έως 54 ετών, ήτοι έχουν γεννηθεί από 1η/1/1971 και εφεξής.

Αντικείμενο του προγράμματος είναι η δημιουργία 536 νέων θέσεων πλήρους απασχόλησης, μέσω της τοποθέτησης τους σε φορείς του υπουργείου Υγείας, στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), στον e-ΕΦΚΑ, στην Περιφέρεια Αττικής και στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Οι ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές των ωφελουμένων ανέρχονται στο ποσό των 1.210 ευρώ και η συνολική χρονική διάρκεια απασχόλησης τους ορίζεται σε 12 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12 μήνες.

Επίσης, οι ωφελούμενοι του συγκεκριμένου προγράμματος μπορούν να συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης με πιστοποίηση.

Στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ωφελουμένων (upskilling) ή/και η επανακατάρτισή τους (reskilling) σε θεματικά αντικείμενα σχετικά με τις ειδικότητες που απασχολούνται στο πλαίσιο του οικείου προγράμματος και η πιστοποίηση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος κατάρτισης.

Συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με εκπροσώπους των σωματείων εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ

Ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε σήμερα τους εκπροσώπους των σωματείων εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων Άννα Στρατινάκη και ο διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης.

Κατά τη συνάντηση έγινε ανταλλαγή απόψεων για το μέλλον της δραστηριότητας της ΛΑΡΚΟ. Από την πλευρά της κυβέρνησης επισημάνθηκαν τα διαχρονικά προβλήματα που σχετίζονται με το αντικείμενο της εταιρείας, η επιβάρυνση του προϋπολογισμού, οι προσπάθειες για την εξεύρεση επενδυτή καθώς και τα μέτρα στήριξης των εργαζομένων που έχουν ήδη ανακοινωθεί. Συγκεκριμένα, συζητήθηκαν τα προσυνταξιοδοτικά μέτρα κάλυψης για τους άνω των 55 ετών και το πρόγραμμα απασχόλησης έως 2 ετών για όσους είναι κάτω των 55 τα οποία προβλέπονται στην ΚΥΑ που ήδη έχει εκδοθεί.

Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι η κυβέρνηση θα σεβαστεί όπως έχει υποχρέωση την προσωρινή διαταγή που εκδόθηκε σήμερα από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών και η οποία επιτάσσει τη συνέχιση του σημερινού καθεστώτος ως προς την απασχόληση των εργαζομένων έως τις 18 Ιουνίου, οπότε και θα εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα.

Εν τω μεταξύ η κυβέρνηση θα συνεχίσει τις προσπάθειες έτσι ώστε να ξεπεραστούν οι δυσκολίες για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σε κάθε δε περίπτωση από την πλευρά της κυβέρνησης κατέστη σαφές ότι επιδίωξη είναι η εξεύρεση βιώσιμης λύσης μέσω αξιόπιστων ιδιωτών επενδυτών, χωρίς όμως παράταση ενός καθεστώτος που δεν προσφέρει πραγματική προοπτική για τους εργαζόμενους και έρχεται σε αντίθεση τόσο με τις δυνατότητες του προϋπολογισμού, όσο και με αντίστοιχα προγράμματα που έχουν υιοθετηθεί πρόσφατα από την κυβέρνηση για παρόμοιες περιπτώσεις.

Πηγή: businessvoice.gr

 

Βατικανό: «Όχι» στο αίτημα να κηρύττουν γυναίκες και λαϊκοί κατά τη Θεία Λειτουργία

Το Βατικανό απέρριψε την Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 το…

Ειρήνη Αγαπηδάκη: Το ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ ήρθε για να μείνει -Τα sms θα συνεχίσουν να αποστέλλονται στους πολίτες κάθε χρόνο

Το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» δεν αποτελεί μια αποσπασματική δράση, αλλά…

Καύσωνας στην Ευρώπη: θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου πλήττουν 94 εκατ. κατοίκους

Τουλάχιστον 95 εκατομμύρια κάτοικοι στην Ευρώπη, οι περισσότεροι από…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ