Βeyond 2025: Δυναμική παρουσία του ΣΕΠΕ με έμφαση στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό σε ιδιωτικό τομέα και άμυνα

Οι ομιλούντες συμφώνησαν ότι αν και σε επίπεδο δημοσίου κρατικού τομέα έχουν γίνει άλματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο ιδιωτικός τομέας έχει μείνει πίσω καθώς δεν υπάρχει συντονισμός και του λείπει η εξωστρέφεια.
6
Απρίλιος
2025
Βeyond 2025: Δυναμική παρουσία του ΣΕΠΕ με έμφαση στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό σε ιδιωτικό τομέα και άμυνα

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στο πλαίσιο της έκθεσης Beyond 2025, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσίασε δύο πάνελ με θέμα «η Ελλάδα σε τροχιά ψηφιακού μετασχηματισμού: Παρελθόν και Μέλλον».

Το πρώτο πάνελ αφορούσε τους Οργανισμούς και τις Επιχειρήσεις και την μετάβαση του στον ψηφιακό κόσμο.

Οι ομιλούντες συμφώνησαν ότι αν και σε επίπεδο δημοσίου κρατικού τομέα έχουν γίνει άλματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο ιδιωτικός τομέας έχει μείνει πίσω καθώς δεν υπάρχει συντονισμός και του λείπει η εξωστρέφεια.

Ενδεικτική ήταν η φράση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρου Ασθενίδη, ο οποίος αστειευόμενος – ως έναν βαθμό – ανέφερε ότι έχει βιώσει την ψηφιακή μετάβαση του ιδιωτικού τομέα με «αίμα, δάκρυα και ιδρώτα». Στην συνέχεια μιλώντας για την Κοινωνία της Πληροφορίας πρόσθεσε «Βιώσαμε μεγάλο κόπο για να προχωρήσουμε και να έχουμε αποτέλεσμα. Πολλά πράγματα υλοποιήθηκαν με πολλή προσπάθεια και από πολλούς ανθρώπους. Η Κοινωνία της Πληροφορίας απασχολεί περίπου 250 εργαζόμενους και πραγματοποιεί πάνω από 200 δράσεις». Αναφορικά με τις προκλήσεις ανέφερε πως μακροσκοπικά θα πρέπει «ως χώρα, σαν κράτος και ιδιωτική αγορά να τοποθετηθούμε σωστά στο περιβάλλον που αλλάζει. Πρέπει να προσαρμοστούμε σε γεωπολιτικό και τεχνολογικό επίπεδο».

Ο Στέφανος Κόλλιας, Πρόεδρος του ΔΣ Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε – GRNET) και Ομότιμος καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνίου (ΕΜΠ) τοποθετήθηκε υπενθυμίζοντας ότι η ΕΔΥΤΕ υποστηρίζει το δημόσιο ως startup έχοντας σημαντικό ρόλο στην δημιουργία και λειτουργία του gov.gr. Τόνισε ότι «θα πρέπει να υπάρξει περαιτέρω σύνδεση (του ιδιωτικού τομέα) με τον δημόσιο τομέα», επενδύοντας στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Online Data και μέλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ, Νίκος Ροδόπουλος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τον ιδιωτικό τομέα υποστηρίζοντας ότι «ο ιδιωτικός τομέας έχει μείνει πίσω σε πράγματα που θα του δώσουν την δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικός». «Το περιβάλλον δημιουργεί την ανάγκη ο κόσμος να σκεφτεί ότι η πληροφορική δεν είναι κόστος αλλά κέρδος» πρόσθεσε, ενώ χαρακτήρισε την Τεχνητή Νοημοσύνη ως Νέο Διαγωνισμό.

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Α.Ε, Νίκη Τσούμα διατύπωσε την άποψη ότι οι «συνθήκες που οδήγησαν στη αλματώδη ανάπτυξη του δημοσίου τομέα πρέπει να διατηρηθούν» και ο ιδιωτικός τομέας να ενσωματώσει τα νέα δεδομένα. Στόχος δήλωσε θα πρέπει να είναι η βελτιστοποίηση των ψηφιακών μέσων.

Ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, ως Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης μίλησε ότι η Ελλάδα αποτελεί σημείο αναφοράς για την ΕΕ στον ψηφιακό μετασχηματισμό με πρωτοπορίες, όπως το Gov Wallet. «Πρέπει να εστιάσουμε εκεί που είμαστε καλοί» κατέληξε.

Τέλος, η Γιώτα Παπαρίδου, Πρόεδρος του ΔΣ, του ΣΕΠΕ ήταν ξεκάθαρη λέγοντας ότι «γίνονται ακόμα κάποια λάθη. Αυτό που μου έχει μείνει είναι ότι όλοι μας σε όλα τα επίπεδα μπορούμε αλλά δεν θέλουμε να κάνουμε βήματα μπροστά. Έχουμε μια μιζέρια και κρύβουμε τα καλά μας». Τόνισε ότι ο ιδιωτικός τομέας χρειάζεται εξωστρέφεια, χωρίς όμως οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί να φεύγουν από την Ελλάδα.

Στο Δεύτερο πάνελ με θέμα Άμυνα και Διάστημα: Ευκαιρίες και προκλήσεις ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Τα , Δρ. Κωνσταντίνος Καράτζαλος πήρε πρώτος τον λόγο. Αναφέρθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση που προσπαθεί να αυτονομηθεί στην άμυνα με το διάστημα να αποτελεί κομμάτι αυτής της προσπάθειας. «Κατασκευάζουμε συστήματα flight heritage και θα έχουμε τα επόμενα χρόνια 7-8 ελληνικούς δορυφόρους»«Η άμυνα είναι κλειδί» είπε και συμπλήρωσε ότι σχεδιάζεται να ζητηθούν πόροι του ΕΣΠΑ ώστε οι ελληνική αμυντική βιομηχανία να γίνει ανταγωνιστική.

Από την άλλη, ο Παντελής Τζωρτζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Καινοτομίας Άμυνας μίλησε για τις επιτυχίες της Ελλάδας η οποία σε αμυντικούς δείκτες της ΕΕ είναι 5η αντί για 20η, καθώς όπως είπε «έχουμε μυαλά στα πανεπιστήμια». Ωστόσο διαμήνυσε ότι «υποφέρουμε στην εμπορευματοποίηση και έχουμε θέμα υλοποίησης». Πρόσθεσε ότι πρέπει να γίνει ψηφιακός μετασχηματισμός στις ένοπλες δυνάμεις.

Τέλος, ο Σπύρος Μανωλόπουλος, Εκτελεστικός Πρόεδρος, της Space Hellas και Μέλλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ διατύπωσε την άποψη ότι πρέπει να γίνουν βαθιές αλλαγές σε οργανωτικό επίπεδο στις ένοπλες δυνάμεις και να υπάρξει ψηφιακή αναβάθμιση των δομών και των επιχειρήσεων. «Τo ReArm Europe φέρνει τεράστιες ευκαιρίες» συμπλήρωσε, ενώ ολοκλήρωσε τα λεγόμενα του αναφέροντας ότι θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία του κράτους με τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, ώστε να χαρτογραφηθεί το περιβάλλον.

Την συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος, Δημήτρης Μαλλάς.

 

 

 

 

«Βιτρίνα» Πολυτελείας στη Μύκονο: Πώς το «Ελληνικό FBI» Ξήλωσε το Κύκλωμα με τα VIP Βαν και τη Ροζ Κοκαΐνη

Μετά από μια καλά συντονισμένη επιχείρηση, οι αρχές πέρασαν…

Συναγερμός στη Βοιωτία: Ισχυρές επίγειες και εναέριες δυνάμεις στη φωτιά στον Ορχομενό

Η κινητοποίηση της Πυροσβεστικής ήταν άμεση, με επίγεια και…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ